thoralf

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2018

FRÅGA

Av Thoralf Alfsson - 2 augusti 2018 22:21

Sedan igår kväll har antalet besökare på bloggen ökat ganska dramatiskt. Jag brukar kunna googla fram orsaken till detta men idag lyckas jag inte hitta källan. Det brukar ofta handla om att jag hängs ut i media eller på någon sajt. Det handlar om tusentals unika besökare. Jag är nyfiken på vad det handlar om då jag kanske borde/måste bemöta något.


Är det någon som vet om jag och bloggen är omskriven någonstans?

 
 
Ingen bild

oveg

2 augusti 2018 22:35

Jag tror det beror på att du la ut sossefilmen

 
Ingen bild

Molle

2 augusti 2018 22:49

Här var du med på bild med uttalande om Attefallshusen:
http://www.ostrasmaland.se/kalmar/besviken-over-priset-pa-attefallshusen/

Kanske var det som gjorde en del nyfikna på den förståndige mannen
:-)

Thoralf Alfsson

2 augusti 2018 23:06

Östra Småland har inte så många läsare.

 
Ingen bild

Galne Gunnar

3 augusti 2018 00:58

Cristiano Ronaldo har länkat till din blogg.

 
Ingen bild

ugglan

3 augusti 2018 05:46

Måste vara något i stil med vad polisen kallar för "särskild händelse".

 
Ingen bild

Medborgaren

3 augusti 2018 07:27

Det enda du behöver bekymra dig om är hur du ska packa resväskan för fyra års vistelse i den stora kungliga huvudstaden................

Vem man än pratar med nu för tiden är bekymrade hur illa ställt det är i landet och hur det måste styras upp rejält!

 
Ingen bild

crille

3 augusti 2018 07:38

Har inte sett att din blogg nämnts någonstans. Har ju inte Facebook. Men kan det inte bero på filmen

Thoralf Alfsson

3 augusti 2018 07:48

Nej, inte filmen då den finns/fanns på så många andra ställen. Antalet besökare har ökat med ca 100 procent sedan den 1 augusti och det fortsätter.

Jag undrar varför?

 
Ingen bild

SDare

3 augusti 2018 08:31

Förmodligen nyfikna från dina poslådsturer med trehjulingen 😎

 
Ingen bild

Mattias

3 augusti 2018 08:32

Kanske det kan vara ett resultat från alla dina foldrar som du delat ut under senaste tiden som ökat besöken. Kan du på något sett se varifrån (städer) besöken kommer?

 
Ingen bild

ugglan

3 augusti 2018 09:26

Kan bero på att du kranar runt på din trehjuling och raggar personröster.
Då jag bor i Stockholm har jag tyvärr inga möjligheter att sätta ett kryss på dig.
Är lite tveksam mellan SD och AfS i riksdagsvalet, efter petningen av Kent Ekeroth. Men kommun och landsting blir det SD, där har jag redan bestämt mig.

 
Ingen bild

Jimmy

3 augusti 2018 09:56

Såg nåt om dig i nån större politik-diskussionsgrupp på facebook för nån vecka sedan. Minns tyvärr ej vilken men det gällde nån korkad kommentar på din blogg som du inte redigerat bort, hundratals vänsterjönsar som svarat varav hälften direkt tolkade inlägget som att du skrivit kommentaren själv. "Idioten Thoralf slår till igen" stod det bl.a Skrämmande. Folk är inte kloka

 
Ingen bild

Jimmy

3 augusti 2018 09:58

Verkar vara betydligt fler än bara IRM & co som sitter o dammsuger din blogg efter minsta lilla detalj att hugga som kobror på, p.s

 
Ingen bild

crille

3 augusti 2018 10:02

Kan det vara Hallmedia beslut som kom igår. Sträcker sig över hela Småland. Varit mycket kommentarer om det

 
Ingen bild

Anders Andersson

3 augusti 2018 10:49

Jag bor i helt annan del av landet men följer bloggen ändå därför att den är så bra

 
Ingen bild

Botte Botvid

3 augusti 2018 10:50

Som du vet, har Google regler och script (algoritmer) som nedvärderar och uppvärderar alla inlägg och sajter. Kanske har din blogg "släppts upp", så att de som googlar helt enkelt får dig längre upp i söklistorna.

Kanske en "bättre algoritm" triggats igång tack vare din utdelning av broschyrerna, där folk har sökt efter dig på google. Det brukar just visa sig stötvis.

Thoralf Alfsson

3 augusti 2018 13:03

Det kan vara en möjlighet! Måste kollas upp

 
Ingen bild

Leon

3 augusti 2018 10:54

Kanske den gamla maximen - "Know thy enemy" gör sig gällande ju mer valdagen närmar sig. Mer notoriska motståndare vill kanhända hitta några uppseende "avslöjanden" att använda propagandistiskt.

 
Ingen bild

LarsAnders

3 augusti 2018 11:11

"CENTERPARTIET - KAMELEONT"
får varenda aktiv centerpartist att vilja veta varför du anser det.

 
Ingen bild

Raymond

3 augusti 2018 11:30

Jag tror allt fler pratar med vänner och bekanta om dig för att det är ordning och reda med dig. Allt fler ser att du har koll på verkligheten och försöker få andra att se den för vad den är.

 
Ingen bild

AWSvensson

3 augusti 2018 11:46

Det har varit segt o omöjligt att komma in på bloggen på morgonen så något är det .

 
Ingen bild

Eva

3 augusti 2018 12:00

Det är för att du är en bra politiker

 
Ingen bild

Maja Dacke

3 augusti 2018 12:09

Thoralf - se upp! Det kan komma obehagligheter från trollbotar! Eller kom de redan? Kolla!

 
Ingen bild

Väljare

3 augusti 2018 14:27

Du har en tråd tillägnad dig på flashback. Den handlar om din personvalskampanj.

Thoralf Alfsson

3 augusti 2018 15:06

Länk?

 
Ingen bild

Hanna

3 augusti 2018 20:12

Googla thorvald flashback 2018, så kommer du till tråden "Thoralf Alfssons (SD) personvalskampanj - Kryssa #63 - Flashback", som startades för två dagar sedan. Tråden med texten är dock borta.

Thoralf Alfsson

3 augusti 2018 20:46

Men tråden är ju borta!

 
lars johansson

lars johansson

3 augusti 2018 20:30

Kanske det kan vara så att vi som läser här även om vi inte bor i ditt närområde,tipsar om din blogg! Jag har själv tipsat massor av folk om din blogg.

http://tnvu

 
Ingen bild

Dennis Slotteborn

3 augusti 2018 21:19

sälj dig inte kort Thoralf! Varför du ökat är uppenbart att det för du är en profil som i Kalmar vågar säga vad som behövs sägas, och det finns många som tycker som identifierar sig med dig och din värdegrund. Du är en mästare på tabeller och fakta, och dina utskick gör ju att i valtider så vill man veta vad och vem man ska rösta på. vi syns i Sölvesborg den 24. Må bäst till dess.

 
Ingen bild

olof palme

4 augusti 2018 11:00

Tror att "motståndarna" förbereder en attack varav man går igenom din blogg och åsikterna som framförs och skall bemöta dem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards