thoralf

Alla inlägg den 27 juli 2018

Av Thoralf Alfsson - 27 juli 2018 22:41

Finansminister Magdalena Andersson kommer till Kalmar under lördagen. Skall hon informeras av Johan Persson om socialdemokraternas viktigaste fråga i Kalmar om att privatisera 130 personliga assistenter?

Av Thoralf Alfsson - 27 juli 2018 20:56

 

 

Första dagen avverkad och jag känner en väldigt positiv känsla. Jag märker att intresset och nyfikenheten bara blir större och större för varje år. Nu är känslan av att inte våga säga att man röster på SD mer eller mindre borta. Det första som tog slut idag var våra pins som visar att man röstar och stödjer SD. Det var en strykande åtgång på dessa. Människor vill markera att det är SD som gäller. Helt fantastiskt!


Antalet personer som är kritiska till SD existerar snart inte längre. I varje fall så är de tysta idag.


Det finns väljare som tror att vi kan få 30-35 procent i valet den 9 september. Vem vet.


En sak som förvånade mig var dock att bara fyra partier var på plats på marknaden. Fyra partier från fullmäktige hade inte betalat 1 800 kronor för att få en plats. Det var Moderaterna, Liberalerna, Centerpartiet och Miljöpartiet. Det handlar inte om några astronomiska summor, utan dessa partier borde ha råd att betala 1 800 kronor för att kunna träffa många väljare under två dagar i Kalmar. Jag hoppas att marknadsbesökarna noterade detta.


Gå i Prideparaden tycks vara viktigare för dessa fyra partier än att träffa väljarna på Kalmar marknad sex veckor före valet.

 

Socialdemokraterna fanns på plats och i år stannade de kvar till och med efter arbetstid. I vanliga fall brukar de packa efter klockan 16. Men det är så klart valår och många av deras medlemmar är mån om att få en plats i en nämnd eller styrelse så det gäller att visa framfötterna ett valår.

 

Jag är dock lite avundsjuk på Kristdemokraterna och deras Christopher Dywik som får driva sin personvalskampanj på sitt partis evenemang. Det tillåter inte SD. Den informationen har i varje fall delgetts mig.

 

 

Av Thoralf Alfsson - 27 juli 2018 00:16

Fick i dag två repliker publicerade i dels Barometern och sedan även i Ölandsbladet.


Min replik i Barometern handlar om havsnivåer i Kalmarsund och att Bertil Dahl (V) och Mattias Adolfson (S) borde läsa ett antal rapporter från SMHI innan de ger sig in och börjar diskutera framtida havsnivåer.

http://www.barometern.se/insandare/lita-mer-pa-experter-an-pa-lokala-politiker/


 


I Ölandsbladet handlar det om en replik på en politiskt korrekt kvinna med vänstersympatier vid namn Kim Teleman. Hon har fått min folder i brevlådan som jag delar ut med anledning av min personvalskampanj för att kryssa mig in i riksdagen. Min bedömning är att hon tillhör gruppen naiva godhetskvinnor som anser att Sverige kan ta emot hur stor invandring som helst, utan att det kostar något.


Hon skrev en insändare i Ölandsbladet utan att namnge mig men jag tror att de flesta läsare förstod vem hon försökte kritisera. Jag skrev därför ett genmäle där jag tar upp bland annat invandringens konsekvenser och kostnader för Bprgholms kommun något som framgår av min folder men som Kim Teleman inte berör överhuvudtaget i sin insändare. Det enda som redaktionen på Ölandsbladet tog bort från mitt genmäle var min bloggadress men det var faktiskt förväntat 😉


Här kommer en länk för den som vill läsa min replik. Där finns också en länk till Kim Telemans insändare. 

http://www.olandsbladet.se/insandare/genmale-till-kim-telemans-insandare/


 


All publicitet är bra publicitet!


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards