thoralf

Alla inlägg den 22 juli 2018

Av Thoralf Alfsson - 22 juli 2018 23:24

När jag läser på sociala medier förstår jag att väldigt många tror att EU betalar för de italienska och franska brandsläckningsflygplanen. Likaså att EU betalar för de 139 polska brandmännen och deras brandsläckningsfordon. Flera skriver också att det är en av alla fördelar med EU-medlemskap.


De har helt fel. Jag är övertygad om att Italien, Frankrike, Polen och andra länder kommer fakturera deras kostnader till den svenska staten och då till MSB.


EU fungerar snarare som en bromskloss då Sverige måste gå omvägen via EU och för att kunna begära hjälp från andra nationer inom EU. EU måste dessutom godkänna begäran om hjälp.


Inte ens på detta område har Sverige några fördelar som stor nettobetalare till EU!


Frågan är bara hur många miljoner kronor fakturorna kommer stanna på?

 

UPPDATERING

 

Idag vaknade också Expressen.


https://www.expressen.se/nyheter/sverige-far-jattenota-for-internationella-hjalpen/



Det är fler som upptäckt att det inte är EU som hjälper Sverige.


https://samtiden.nu/2018/07/eu-har-varken-flygplan-eller-pengar-for-brandbekamning/



Av Thoralf Alfsson - 22 juli 2018 11:51

Islam och islamisering av det svenska samhället. Det är ett ämne som i flera avseenden varit tabubelagt i Sverige på grund av den stora invandringen från MENA-länder. Islams baksidor med fanatism, extremism och kvinnoförtryck har sopats under mattan och inte ens den feministiska rörelsen har vågat röra i frågan och lyfta ämnet, istället har de angripit mannen som den onde. Det vill säga alla män! Vilket hyckleri.


Jag känner inte det minsta respekt för den feministiska rörelsen när jag vet hur de hanterat Islam och den totala avsaknaden av jämställdhet som råder inom islam. Den feministiska rörelsen är ett typexempel på hur man silar mygg och sväljer elefanter och på en enorm konflikträdsla när det gäller invandraregrupper.


För några veckor sedan kom en ny rapport från Försvarshögskolan om salafism och salafistisk jihadism.


Magnus Ranstorp som är terrorismforskare och en av rapportförfattarna, menar att politikerna och samhället måste börja erkänna att de radikala muslimerna påverkar hela den svenska samhällsutvecklingen.

   - Det är dags att inse hoten och sluta prata om islamofobi, när det gäller kritik av radikal islam, säger han i en intervju med SVT den 28 juni.

 

Enligt rapporten finansierar Saudiarabien var fjärde svensk moské. I Malmö byggs en jättemoské, finansierad av Qatar. Samtidigt bedömer Säpo att antalet islamistiska extremister i Sverige gått från ca 200 under 2010, till tusentals idag enligt Säpo-chefen Anders Thornberg.


Hela rapporten är egentligen en sammanfattning av svensk naivitet för/mot islam. Tyvärr gäller detta i synnerhet politiker och tjänstemän inom offentliga myndigheter i väldigt stor utsträckning. Dessa personer är livrädda för att bli kallade islamofober då det kan påverka deras yrkesställning och karriär.

Men jag tror okunskapen och naiviteten är ännu större hos privatpersoner då de är än mer konflikträdda och naiva.


Jag tror att väldigt många svenskar lever i någon villfarelse att allting är som vanligt i vårt land, i varje fall vill många gärna tro det. Det lugnast att blunda och inte låtsas om den förändring av verkligheten som pågår runt omkring oss, inte bara i storstäderna utan även i t.ex Kalmar och Växjö.


Jag har många gånger kallats för islamofob då jag lyft detta ämne på min blogg och andra forum. Det har varit ett sätt för etablissemanget att blunda för verkligheten genom att istället anklaga de som lyft det tabubelagda ämnet för islamofobi.


Men för den som vill finns det väldigt mycket på sociala medier att läsa och titta på om man bara söker med hjälp av google.


Det är dock synd att inte fler svenskar kollar upp vad som finns på sociala medier och vad som pågår i vår egen stad eller i vår egen region. I rapporten handlar det om salafism, men vad gäller för de som ”bara” är bokstavstroende och lever ut sin religion i ritter.


Jag har sammanställt några korta klipp från shiamoskéer i vår egen region, i min egen närhet.



Kan dessa personer kallas för salafister eller är det bara normalt troende shiamuslimer?



Hur många har läst eller sett något videoklipp som dessa i svensk media? Trots att det finns i stor mängd om man vet hur man skall söka. Jag tror media inte vågar peta i detta. Det finns inga journalister som vågar utsätta sig för riskerna.


Notera att det inte finns några kvinnor! Jag har tittat på otaliga videofilmer och livesändningar men några kvinnor förekommer aldrig. Kvinnorna är helt utestängda från dessa sammanhang.


Är det den ordningen som skall upprättas av alla dessa så kallade nya svenskar. Sedan får vi heller inte glömma att väldigt många av dessa ”flyktingar” nu åker på semester till Syrien, Irak, Iran och Afghanistan. Vad de ägnar sig åt där vet vi inte mycket om.


PS


Häromdagen skrev jag om en invandrare som var åtalad vid Kalmar tingsrätt, Zaid Abadan. Det dröjde inte länge innan hans familj började kommentera på min blogg. Även om hoten inte är uttalade så är tanken att jag skall tolka det som hot.


 

Men jag kan hälsa dem att jag begärt ut alla domar där familjen är inblandad, även deras gode vän Muhamed Zaki, som också var åtalad. Dom kommer på fredag vid Kalmar tingsrätt.


http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/18/11550374-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-1/


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards