thoralf

Direktlänk till inlägg 20 juli 2018

MIN PERSONVALSKAMPANJ RULLAR PÅ

Av Thoralf Alfsson - 20 juli 2018 11:13

 


Nu håller jag på att dela ut 8 000 foldrar inom Borgholms kommun, ca 5 000 är utdelade. En sak som överraskat mig är att så många känner igen mig på trehjulingen och vinkar och hejar. Även en politisk motståndare som gjorde obscena gester men det kan jag bara skratta åt då han tydligen ändå kollar min blogg 😊


Det har också blivit flera väldigt trevliga samtal vid brevlådorna. Många som önskar mig lycka till i valet.


Igår kom också den 4-sidiga foldern för Mörbylånga kommun hem. Nu väntar jag bara också på den 8-sidiga foldern för Mörbylånga kommun som skall komma i mitten av nästa vecka, totalt 8 000 foldrar. Sedan blir det åkturer med trehjulingen även dit.


Den 4-sidiga folder delar jag i första hand i fritidshusområden och delar av landsbygden på Öland. Många av dessa är bosatta/folkbokförda på andra platser än Kalmar län och kan därmed inte kryssa mig på riksdagsvalsedeln men jag hoppas givetvis att de besöker min blogg under semestern.


Den 8-sidiga kör jag till de större orterna där det bor flest fastboende och därmed också de som får rösta på riksdagsvalsedeln för Kalmar län och kan kryssa mig. Jag väntar medvetet lite med att dela ut i de större orterna som Borgholm, Färjestaden, Mörbylånga, Löttorp och flera orter tills vi kommer närmare valdagen. Då kanske foldern även innehåller valsedlar om jag hinner stoppa dem i foldrarna.


Den 8-sidiga har samma innehåll som den 4-sidiga men med ytterligare information om min blogg och t.ex om det tokiga riksdagsbeslutet om att ge ”papperslösa” sjukvård och tandvård för 50 kronor.


   


Framsida för folder Mörbylånga kommun med mitt nattfoto från Kyrkhamn. Till denna bild passar raderna från Verner von Heidenstams dikt Medborgarsång väldigt bra.



Att jag kör två olika foldrar beror helt och hållet på kostnadsskäl. Den 4-sidiga kostar ca 32 öre/st, medan den 8-sidiga kostar ca 95 öre/st.


Bidragen till min personvalskampanj duggar tätt just nu och därför vill jag påminna de som vill ge ett bidrag att om man vill vara anonym så kan jag inte ta emot mer än 2 275 kronor enligt en ny lag som trädde i kraft den 1 april.

 

Den som ger bidrag på större belopp än 2 275 måste meddela sitt namn till mig på t.ex mejl eller sms om det inte framgår av betalningen. Mina kontaktuppgifter finns i högermarginalen.

 

Alternativet kan också vara att dela upp bidraget till flera olika tillfällen där beloppet vid varje tillfälle understiger 2 275 kronor om man vill vara anonym.


Som jag skrivit tidigare så är budgeten för foldrar (ca 30 000 – 35 000st) redan i hamn. Nu riktar jag in mig på att även kunna finansiera även Facebookannonser, annonser i gratistidningar som t.ex Kalmarposten med en upplaga på ca 70 000 exemplar och kanske även en egen valaffisch för min personvalskampanj.


Ett stort tack till alla generösa sympatisörer som stödjer min personvalskampanj!


 
 
Ingen bild

Crille

20 juli 2018 12:39

Du är verkligen FANTASTISK!!!! Guldmedalj till dig!

 
Ingen bild

Göta

20 juli 2018 13:15


Kan bara instämma med Crille 12:39 ovan!

 
Ingen bild

Stefan A

20 juli 2018 13:32

hahaha..obscena gester..ja det är väl det enda de har att komma med snart, nu har Annie Lööf (C) varit till branden i hälsingland, hade med sig 9000 brandmän...nej så var det ju inte, hon lade 3 miljarder på utländska män utan asylskäl..så var det, "juristen" ??? Lööf röstade för en lag som alla andra lagkunniga underkänner...

 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 juli 2018 14:33

Mikael, 43, kritisk efter Försäkringskassans besök: Inte människovärdigt

”När Försäkringskassans utsända arbetsterapeut började anteckna och ”klocka” hur lång tid det tog för assistenterna att sköta hans intimhygien fick Mikael Granberg, 43, nog.”

Undrar om någon av Försäkringskassans ”strävsamma” arbetsterapeuter vågar ge sig ut i ett muslimskt eller somaliskt ”utanförskapsområde” och ”klocka” Mohammed när han är på toaletten.

Såklart man inte vågar. Det kan ju upplevas kränkande för Muhammed.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3jOLve/mikael-43-kritisk-efter-forsakringskassans-besok-inte-manniskovard

 
Ingen bild

calle

20 juli 2018 14:48

informera att sverigevänner kan söka valröstar jobb hos länsstyrelsen. vanligt folk har väl rätt att övervaka valsedelräkningen på valdagen.
troligen blir det valfusk från 7 klövern som vanligt

 
Ingen bild

Leif W H

20 juli 2018 15:02

Heja Thoralf!
Vi måste jobba för att sätta Svensksrna på 1:a plats, speciellt våra pensionärer som varit med och byggt upp vår välfärd!

Angående brandsläckning: Kommendera ut alla asylsökande och arbetslösa invandrare med hink och ruska. Låt langen gå med hinken så blir det en hel del vatten som transporteras.
Stadsministern talar om att vi ställer upp för varandra så upp till bevis!!

 
Ingen bild

calle

20 juli 2018 15:17

kanske 7 klövern iscensatt bränderna för att ställa in valet. hela Sverige i kaoz inför valet. sjukvård, kollektivtrafik, försvaret, äldrevård, inga myndigheter fungerar och allt kommer i skuggan av att hela Sverige brinner upp.

https://www.svt.se/nyheter/flera-skogsbrander-i-landet

 
Ingen bild

S-E Karlsson

20 juli 2018 15:47

Faen Thoralf, vilken kämpe du är !

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

20 juli 2018 16:21

"Hells Angels" på Kalmarvis :=)(=:

P.s Jaga gärna "Anabola" rejält det behövs sedan ca 25 år tillbaka

 
Ingen bild

Calle

20 juli 2018 16:49

Hade jag inte bott 35 mil från Kalmar så skulle jag hjälpt dig med utdelningen.
Väljer därför att bidra med ekonomiskt stöd till dina foldrar.
Du är ett unikum bland politiker!

 
Ingen bild

SDare

20 juli 2018 16:57

Starkt jobbat och vädret är kanon för att åka trehjuling.
Fast, med tanke på var bilden är tagen så kanske en kvast funkar lika bra :)

 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 juli 2018 17:16

Galet fruntimmer förespråkar pedofili.

”Maarit Jänterä-Jareborg, 63, menar tvärtom att nordiska domstolar ska erkänna utländska barnäktenskap enligt islamisk sed. Hon har gjort hårresande uttalanden som detta:

–Barnen har fått sina morgongåvor och de berättar att någon imam har varit hemma hos dem och förrättat ceremonin, och att de senare också ska gifta sig civilt enligt svenskt system. Jag ser enbart positivt på det.”

Det fanimej helt jävla sjukt och perverst.Om några år har mycket onda krafter fått sin vilja fram. Då har vi HBTQP. Det är målet.

https://tinyurl.com/yb9qh8vd
https://www.svegot.se/2018/07/20/justitieministern-slar-fast-ingen-sharialag-i-finland/

 
Ingen bild

Hacke

20 juli 2018 17:35

Instämmer i hyllningskören till dig Thoralf! Du är en kämpe av sällsynt kaliber.
Det där med att se till att alla får valsedlar till hemmet är en extremt viktig detalj med tanke på all fuffens och stigmatisering som följer oppositionella ända in i vallokalen. Bananrepubliken Sverige anser ju sig inte ens ha råd(!) att följa de demokratiska grunderna kring valförfarandet. Som exempelvis valhemligheten där man fortfarande helt öppet tvingas exponeras när man förser sig vid valsedelbordet. Lägg därtill alla godhetsfascister som ser till att gömma alternativt helt ta bort sd-valsedlarna.
Skandal är bara förnamnet för ett land som fortsatt envisas med att kalla sig en demokrati.

 
Ingen bild

Bert

20 juli 2018 17:58

Åka runt på en trehjuling, hur kan du, köp dig en tvåhjuling exv en HD och bli en riktig knutte.

Thoralf Alfsson

20 juli 2018 18:50

Jag trivs fantastiskt bra med min trehjuling. Dessutom fyller den mina syften till 100 procent.

 
Ingen bild

Pepparholm

20 juli 2018 18:10

Paula Bieler i hemvärnsuniform och bekämpar skogsbrand i Kårböle och du som tuff valpilot på Öland. Två kämpar för en bättre framtid.
https://samtiden.nu/2018/07/paula-bieler-rapporterar-fran-raddningsarbetet/

 
Ingen bild

nattuglan

20 juli 2018 18:20

Vilket sammanträffande!?
Bilden från Kyrkhamn med korset mot natthimlen rymmer många dimensioner.
Heliga Birgitta Sveriges skyddshelgon.
När kvarlevorna efter den Heliga Birgitta fraktades från Italien till Vadstena, anlände kistan till Sverige via Kapelludden(Sikavarp) på Ölands östkustkust och skeppades ut vid Kyrkhamn, den 28 maj 1374.
Därefter bars kistan tvärs över Öland och längs västkusten söderut till Kyrkhamn. Uppenbarligen gjorde följet en stor omväg istället för att fortsätta direkt till Söderköping. Det senare hade varit det självklara valet om man önskade ta sig fram fort, men syftet var snarare att täcka så stora delar av Linköpings biskopsdöme som möjligt. Alltså fick det ta tid.
Från Kyrkhamn for Birgittaföljet över Kalmarsund och fortsatte med båtar norrut längs den svenska östkusten. Förmodligen lade man till i hamnar om nätterna, bland annat i Kalmar, varvid kistan fördes in i närmaste kyrka för temporär förvaring.
Slutligen nåddes Stegeborg vid Slätbaken och staden Söderköping, där Birgittas kvarlevor troligen vilade en tid i Sankt Laurentii kyrka. Relikerna fördes därefter vidare genom Linköping och Skänninge till Vadstena, som nåddes den 4 juli 1374.
https://www.svd.se/heliga-birgittas-kvarlevor-i-procession-genom-europa

Thoralf Alfsson

20 juli 2018 18:52

Tack för informationen och länken.

 
Ingen bild

Gute

20 juli 2018 18:27

Thoralf, var får du din energi ifrån, har du alltid varit sån?

Vi är ungefär jämngamla och jag räknar väl mig själv som att vara hyfsat vältränad.
Men i denna värme känns det som att man vill lägga sig ner och försvinna....













Thoralf Alfsson

20 juli 2018 18:53

Körde 12 km rullskidor på morgonen ;-)

 
Ingen bild

Patrik Lund

20 juli 2018 18:28

Har följt denna sida drygt två år men vet ej själv varför jag ej har tagit mig tid för att visa min uppskattning för all tid och energi du lägger på att belysa både ekonomi och politik :) Kan inte mer än tacka dig och ge dig löftet att om vi mot förmodan ses någon vacker dag så är det jag som bjuder på fika! Varma väderhälsningar utan tillstymmelse till kilmatförändringar här i från Södertälje. // Patrik Lund.

 
Ingen bild

Galne Gunnar (Ny SD-are 2018.

20 juli 2018 20:43

Thoralf framstår mer och mer som ett unikum inom svensk politik.

Ett politiskt engagemang jag aldrig tidigare skådat.

Belönas givetvis med kryss redan 22 augusti då jag kommer förtidsrösta.

 
Ingen bild

LasseT

20 juli 2018 21:00

Bra jobbat med rullskidorna

 
Ingen bild

Tomas

20 juli 2018 21:01

Hej Thoralf.

Jag kan bara instämma med de andra, du är grym.
Bra att du tar upp det sinnessjuka riksdagsbeslutet angående de sk "papperslösa", jag är helt övertygad om att det är ytterst få normala människor som stödjer detta beslut.
Kör hårt.

 
Ingen bild

Anders

20 juli 2018 21:21

Kommer du sitta kvar i kalmar kommunfullmäktige om du även kommer in i riksdagen (vilket du lär göra)

Thoralf Alfsson

20 juli 2018 22:14

Ja, jag kommer sitta kvar i kommunfullmäktige och driva vår politik ännu hårdare kommunalt om vi utökar våra mandat i Kalmar.

 
Ingen bild

brandmannen

20 juli 2018 21:29

Utanför ämnet men jag vet vad Thoralf tycker om klimatalarmisterna.
Jens Liljestrand på Expressen skyller alla skogsbränder på alla äldre vita män. Detta beroende på inkompetens på ämnet miljö, något som tydligen är en stor expert på. Ett hånskratt från min sida. Vill bara i all ödmjukhet förtälja att senast jag släckte skogsbränder så jobbade jag med flera i 30 timmar utan uppehåll. Jag såg dessutom bara vita män som utförde släckarbwtet. Tänkte nog inte Jens på när han skrev

 
Ingen bild

Klas

20 juli 2018 22:06

Ingen folder i min låda tack.

Thoralf Alfsson

20 juli 2018 22:12

Om du berättar vilken adress och postlåda så skall jag spara den foldern till någon annan som är mer intresserad av vårt land och hur det utvecklas.

 
Ingen bild

Viveka

20 juli 2018 22:47

Vilken tuffing du är och vilken energi! All lycka till åt dej. Tänk på alla ni här på bloggen som tänker rösta SD, att värva minst en väljare till. Då blir vi många. Jag har värvat åtminstone en person till som tänker rösta SD, faktiskt en person där jag minst trodde på detta.

 
Ingen bild

Laglydig

20 juli 2018 22:59

@Galne Gunnar (Ny SD-are 2018.
Fredag 20 juli 20:43

Känn Dig hjärtligt välkommen till den Sverigevänliga rörelsen!
Bra att du kryssar in Thoralf i riksdagen! Det behövs! Tyvärr har jag inte samma förmån eftersom jag bor i ett angränsande län!

 
Ingen bild

Hacke

20 juli 2018 23:26

Bland dina många tillgångar Thoralf uppskattar jag inte minst din förmåga att kort och kärnfullt ge belackarna svar på tal.
Som pärlan du bjuder i svaret svaret till signaturen Klas.
Tack för den.
Och go`natt Klas!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

21 juli 2018 12:16

Preben 38% olydig : Anser du dej vara Sverigevän/svensk?

 
Ingen bild

Pepparholm

21 juli 2018 18:36

Jag hörde just på Rapport. Bryssel förbjuder Sverige att ha gränskontroll på husdjur som grisar. Jordbruksministern verkar frånvarande och säger att jag får uppdra åt Jordbruksverket att titta på detta. Ingen ilska. Inget att Bryssel kan dra åt helvete. Det är ju Bucht som förhandlar i Bryssel – inte Jordbruksverket – men han har ju svårt med engelskan.

Grisuppfödaren som kan branschen sa, att nu får vi sjuka djur i våra besättningar. Nu måste vi också börja öka doserna av antibiotika. Det är inte bra för varken djur eller människor.

Hur länge ska vi låta byråkrater i Bryssel bestämma detaljer i vårt liv?


 
Ingen bild

Jag

23 juli 2018 22:23

Lycka Till Thoralf! Hoppas och önskar att du lyckas. Du är en Kämpe!
Bor i fel län och kommun! Vi behöver fler som du, Starka Kämpar, För Sverige! Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards