thoralf

Alla inlägg den 20 juli 2018

Av Thoralf Alfsson - 20 juli 2018 23:21

”Förra året vräkte (efter midsommar) regnet ner på många platser i sydöstra Sverige. Vi fick betydligt mer än normal årsnederbörd från och med augusti. Då sa många experter att allt detta regnande beror på klimatförändringarna. I år när det är ett extremt torrår, beror det fortfarande på klimatförändringarna.”

 

Så skrev en person i en kommentar idag och jag kan bara instämma men också tillägga en hel del. När vi i januari 2017 drabbades av höga vattennivåer och samtidigt lite blåst från öster så ökade vattenståndet över det normala under ett antal timmar. Det berodde också på klimatförändringar enligt klimatalarmister.


När vi för några år sedan drabbades av väldigt låga grundvattennivåer så menade samma klimatalarmister att det berodde på klimatförändringar. Och att det skulle bli värre när den globala temperaturen skulle öka ännu mer. När jag då påpekade att enligt IPCC och SMHI så kommer nederbörden öka med ca 10-20 procent i vår region och då borde risken för torka och låga grundvattennivåer minska i framtiden. Då läxades jag upp som klimatförnekare och de menade att den ökande nederbördande framförallt skulle komma under sommarmånaderna och då skulle växterna ta upp allt regn, vilket skulle innebära att grundvattennivåerna inte skulle bli bättre.



Uppenbarligen har alla dessa klimatalarmister helt fel. Nu har vi torka och knappt en droppe regn på Öland sedan början av maj. De månader det skulle regna som allra mest enligt klimatalarmisterna som nu påstår att torkan beror på klimatförändringarna. Är det någon mer än jag som inte blir klok på hur dessa personer tänker. Har de inte dåligt samvete varje kväll de går och lägger sig kan de knappast vara helt friska.


 Att det skall vara så svårt att skilja på väder och klimat.

 

 När man sedan hör Stefan Löfven, Morgan Johansson, Dan Eliasson och Isabella Lövin uttala sig i media blir jag så förbaskat upprörd. Inser de inte att det är de som har ansvaret för att bränderna utvecklats som de gjort. De kan inte skylla på klimatförändringar! De kan inte heller skylla på den förra regeringen då de haft fyra år på sig att ändra saker och ting.


Det värsta är dock att jag tror att 80-90 procent av Sveriges befolkning lyssnar på Stefan Löfven, Morgan Johansson, Dan Eliasson och Isabella Lövin utan att ifrågasätta ett enda ord av det som sägs av dessa.


"Med klimat menas de genomsnittliga fysiska förhållandena i atmosfären, temperaturluftfuktighetlufttryckvindnederbörd, atmosfäriska partiklar och flera olika meteorologiska element på en given ort eller region över längre tidsperioder. Det är dock inte enbart glidande medelvärden som studeras, utan även variansen av dessa samt omfattningen och frekvens av extremvärden som analyseras. Medan meteorologer som arbetar med att göra väderprognoser studerar tidsspann på timmar, dagar och veckor, arbetar en klimatolog med mätserier under flera årtionden. Internationellt används ofta perioder på 30 år, under den tiden har cykliska variationer i årstider och tillfälliga variationer mellan åren jämnats ut."

 

Från Wikipedia

 

 

Miljöpartiet och Isabella Lövin och hennes kamrater i riksdagen och klimatalarmister tycks anse att klimatet kan mätas i perioder om en vecka eller kanske två veckor.

 

Visst är det bra med en syndabock! Klimatet och klimatförändringar!

 

Om Kalmar FF inte vinner mot Sundsvall på lördag så beror det på klimatet och klimatförändringarna. Bara så ni vet det.

 





Av Thoralf Alfsson - 20 juli 2018 11:13

 


Nu håller jag på att dela ut 8 000 foldrar inom Borgholms kommun, ca 5 000 är utdelade. En sak som överraskat mig är att så många känner igen mig på trehjulingen och vinkar och hejar. Även en politisk motståndare som gjorde obscena gester men det kan jag bara skratta åt då han tydligen ändå kollar min blogg 😊


Det har också blivit flera väldigt trevliga samtal vid brevlådorna. Många som önskar mig lycka till i valet.


Igår kom också den 4-sidiga foldern för Mörbylånga kommun hem. Nu väntar jag bara också på den 8-sidiga foldern för Mörbylånga kommun som skall komma i mitten av nästa vecka, totalt 8 000 foldrar. Sedan blir det åkturer med trehjulingen även dit.


Den 4-sidiga folder delar jag i första hand i fritidshusområden och delar av landsbygden på Öland. Många av dessa är bosatta/folkbokförda på andra platser än Kalmar län och kan därmed inte kryssa mig på riksdagsvalsedeln men jag hoppas givetvis att de besöker min blogg under semestern.


Den 8-sidiga kör jag till de större orterna där det bor flest fastboende och därmed också de som får rösta på riksdagsvalsedeln för Kalmar län och kan kryssa mig. Jag väntar medvetet lite med att dela ut i de större orterna som Borgholm, Färjestaden, Mörbylånga, Löttorp och flera orter tills vi kommer närmare valdagen. Då kanske foldern även innehåller valsedlar om jag hinner stoppa dem i foldrarna.


Den 8-sidiga har samma innehåll som den 4-sidiga men med ytterligare information om min blogg och t.ex om det tokiga riksdagsbeslutet om att ge ”papperslösa” sjukvård och tandvård för 50 kronor.


   


Framsida för folder Mörbylånga kommun med mitt nattfoto från Kyrkhamn. Till denna bild passar raderna från Verner von Heidenstams dikt Medborgarsång väldigt bra.



Att jag kör två olika foldrar beror helt och hållet på kostnadsskäl. Den 4-sidiga kostar ca 32 öre/st, medan den 8-sidiga kostar ca 95 öre/st.


Bidragen till min personvalskampanj duggar tätt just nu och därför vill jag påminna de som vill ge ett bidrag att om man vill vara anonym så kan jag inte ta emot mer än 2 275 kronor enligt en ny lag som trädde i kraft den 1 april.

 

Den som ger bidrag på större belopp än 2 275 måste meddela sitt namn till mig på t.ex mejl eller sms om det inte framgår av betalningen. Mina kontaktuppgifter finns i högermarginalen.

 

Alternativet kan också vara att dela upp bidraget till flera olika tillfällen där beloppet vid varje tillfälle understiger 2 275 kronor om man vill vara anonym.


Som jag skrivit tidigare så är budgeten för foldrar (ca 30 000 – 35 000st) redan i hamn. Nu riktar jag in mig på att även kunna finansiera även Facebookannonser, annonser i gratistidningar som t.ex Kalmarposten med en upplaga på ca 70 000 exemplar och kanske även en egen valaffisch för min personvalskampanj.


Ett stort tack till alla generösa sympatisörer som stödjer min personvalskampanj!


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards