thoralf

Direktlänk till inlägg 14 juli 2018

MIN AVKOPPLING

Av Thoralf Alfsson - 14 juli 2018 22:33

Det är ren avkoppling att åka runt på alla småvägar med min trehjuling på Öland, njuta av landskapet, den varma luften och de värmande solstrålarna. Känna skillnader i luft och värme mellan skogspartier, åkerlandskap och alvarsmark. Att bara köra omkring i shorts och pikétröja är bara så jädra skönt. Att jag samtidigt kan dela ut mina foldrar som ingår i min personvalskampanj är bara en bonus. Det går lätt att dela ut dessa foldrar i sommarvärmen. Skönare att susa fram på trehjulingen än att ligga på stranden 😉


Har 8 000 foldrar som jag kommer dela ut i Borgholms kommun. Det kommer bli minst lika många till Mörbylånga kommun om någon vecka. I första hand vill jag locka nya läsare till min blogg. Sedan är förhoppningen att de läser min blogg och sedan vill kryssa mig på riksdagslistan för Kalmar län. 


   

Mitt nattfoto från fyren Långe Erik pryder framsidan. Det finns givetvis en sida med fakta om invandringen till Borgholms kommun. För den som är intresserad finns givetvis länkar och information hur man hittar mer fakta på min blogg.



Vill du stödja min personvalskampanj så finns uppgifterna i högermarginalen på bloggen. Kontouppgifter finns om du klickar på ”Visa presentation”.

 
 
Ingen bild

Den lesbiska flatan

14 juli 2018 23:36


Detta är vad den stora konflikten i Sverige och i världen handlar om.
Vad vill du se på stranden?

Muslimska spöken
https://barenakedislam.files.wordpress.com/2011/10/arab_girls_on_beach.jpg

Eller

Vackra kvinnor
https://farm9.static.flickr.com/8398/29173072821_a7779a8794_b.jpg
-

 
Ingen bild

Cosmik Debris

15 juli 2018 02:06

Det bidde nog bara en tummetott.

Peter Kadhammar har besökt SD:s ölträdgård i Almedalen:

”Kvinna nummer två hade arbetat över hela världen. Hon sa: – Sverige behöver invandrare. Vi kan inte gå tillbaka till 50–talet! Hon skrattade. – Men man måste anpassa sig. De kan inte leva som de gjorde i sina hemländer. Sverige är inte det nya Syrien eller Afghanistan eller Albanien. Anpassar de sig tror jag att vi alla kan leva lyckligt tillsammans.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/A2MnGx/i-sverigedemokraternas-oltradgard-inser-jag-att-de-ar-starkare-an-vi-t

Jimmie Åkesson i Svd:

”När Åkesson får frågan varför två personer av samma kön inte ska få adoptera, svarar han: – Vi tycker nog det nu faktiskt. Vi har inte tyckt så tidigare men vi har blivit ett stort parti”

https://www.svd.se/utvecklat-mina-varderingar-om-samkonad-adoption

SD:s ”nyrekryteringar”, ”insikter” och ”ambitioner” skrämmer mig faktiskt mer än vad galningarna i Centern och Miljöpartiet gör. Kan man inte stoppa SD, så får man förändra SD. Jag tror att man är på väg att lyckas.
Antalet muslimer i Sverige 2050 om inflödet inte stoppas och återvandring sker.

30,6 %. Högst i Europa!

https://tinyurl.com/y934q9jd
https://i.imgur.com/vtuBxdC.jpg

Jag orkar inte ytterligare fyra år med vansinnig invandringspolitik, identitetspolitik och islamisering. Vad blir Åkessons nästa insikt, för att bli ett ”ännu större parti”? Att islam, moskéer och böneutrop är bra och att vi behöver afrikansk invandring för att ”rädda välfärden”? Jag håller ingenting för uteslutet.

NEJ. UT. NU!

 
Ingen bild

Totte

15 juli 2018 05:18

Jag har inte funnit någon mer aktiv SDare i Borås/ Sjuhäradsbygden/Västa Götaland än dig. Om du finns på kryssbar plats i valet här,får du min och sambons röst!

Thoralf Alfsson

15 juli 2018 06:53

Tyvärr så finns jag inte på era listor. Det är bara de som bor på Gotland och ii Kalmar län som kan kryssa mig

 
Ingen bild

Boris

15 juli 2018 07:36

Cosmic Debris
Personligen ser jag inget problem med invandring av kvalificerad arbetskratt och då menar jag KVALIFICERAD arbetskraft. Den arbetskraftsinvandring vi hade på 50, 60, 70 talet var förvisso inte kvalificerad men kom från närliggande kulturer och fyllde dåtidens behov och deras ättlingar har smält in väl i Sverige. De flesta som kommer i dag fyller varken något arbetskratsbehov eller kommer från närliggande kulturer. Det går inte alls.

 
Ingen bild

tony1

15 juli 2018 08:41

Fin bild vad hade du för bländare och slutartid

Thoralf Alfsson

15 juli 2018 09:39

Objektiv 24mm, ISO 5000, bländare 2,8, slutartid 8 sekunder

 
Ingen bild

C Andersson

15 juli 2018 10:05

@Cosmik Debris 15 juli 02:06

Jag har bestämt mig för hur jag ska rösta i riksdagsvalet. Det blir inte SD.

Thoralf Alfsson

15 juli 2018 10:50

Det var ju väldigt tråkigt!

Vilket parti tror du har möjlighet att uträtta mer än vad SD kan lyckas med?

 
Ingen bild

Hacke

15 juli 2018 11:06

Dina foldrar ger en dräpande effektiv och lättöverskådlig bild av 7-partisternas förödande härjningar med det svenska samhället. Jag njuter med dig i solen när du på ditt unikt föredömliga sätt som folkvald åker runt och väcker den sovande svensken.
Bland Sveriges alla ”utmaningar” är det en som totalt överskuggar alla andra. Den att ta tillbaka landet från de ockuperande 68-fascisterna.
Det känns som vi, om än några decennier sent, äntligen är på väg att vinna.

 
Ingen bild

Lena1

15 juli 2018 11:29

@Cosmic Debris angående Åkessons förändrade inställning om samkönade adoptioner, jag kan också tycka att det är konstigt men förstår samtidigt hans inställning "vi har blivit ett stort parti nu". Med det menar han att det finns många olika ingångar i det här (kanske får de adopterade barnen det bättre med samkönade föräldrar? hellre än att inte ha en så bra framtid alls?)
I alla fall så är det viktigaste att SD inte sväljer kameler vad gäller invandringsfrågan, och det är ju inte så många samkönade som vill adoptera, så man får svälja myggen istället.

Idag är det många som lyssnar på debatten om den hemska massinvandring. En väninna till mig som varit så fastbiten till S har nu börja ändra sig och vill gärna diskutera dessa frågor om invandringen med mig. Snacka om att K7 missat mycket av vad folket tycker och slutat lyssna till dem.

 
Ingen bild

Lena1

15 juli 2018 11:33

forts förra inlägget:
Min väninna har ändrat inställning till invandringen och det efter egna erfarenheter från skolans värld. Hon vill nu inte längre arbeta som lärare efter endast 5 år inom skolan, det sliter något enormt menar hon, och nu känner hon att hon endast vill undvika alla invandrare - de är ju så enormt jobbiga att ha att göra med. Dessutom så bortskämda, har ingen stil, bara skriker och hotar.

 
Ingen bild

Lena1

15 juli 2018 11:42

Fantastisk att du tycker det är avkoppling Thoralf, att åka runt i denna hetta och dela foldrar. Men det är beundransvärt!

@Hacke "från de ockuperande 68-fascisterna" bra formulering, det är min inställning också. Dessa människor ska bara ha SINA åsikter och värderingar manifesterade i samhället, samtidigt som de hånar våra värderingar. är det demokratiskt? Nej det är det inte!

 
Ingen bild

Friholt

15 juli 2018 11:49

Utdelning av foldrar runt om i landskapet!
Spontant kom jag att tänka på Gunnar Sträng! Fast han cyklade ju förstås. Men utvecklingen på transportfronten har ju förändrats något. Men inte längre än att man kan se likheterna.

 
Ingen bild

Lena1

15 juli 2018 12:09

Tino Sanandaji: "Farsen fortsätter" det gäller Afghanamnestin som nu även en ny domstol sagt nej till och att den nya lagen är illegal. "Det är vad regeringen med ordning och reda i asylprocessen, att styra Sverige som en bananrepublik utan bananer".

https://nyheterida.se/sanandaji-sagar-lofven-loof-farsen-fortsatter/

 
Ingen bild

Laglydig

15 juli 2018 12:37

@Cosmik Debris
Söndag 15 juli 02:06

"Antalet muslimer i Sverige 2050 om inflödet inte stoppas och återvandring sker.
30,6 %. Högst i Europa!"

Om det hade varit så väl. Utan att gå in på detaljer så kan man faktiskt genom SCB:s befolkningsstatistik räkna ut hur stor andel av Sveriges befolkning som är muslimer genom att studera födelseland och barn födda i Sverige till dessa personer. Man måste sedan justera för barn till svenskfödda muslimer (som räknas som svensk bakgrund) och illegala. Allt tyder på att andelen muslimer i Sverige just nu är ca 16,0 % med en ökningstakt på ca 0,9 procentenheter per år. Denna ökningstakt stiger sakta främst p g a den extremt höga nativiteten bland muslimer jämfört med svenskar. Var fjärde födsel i Sverige idag är en muslimfödsel, men i t ex Göteborg är varje tredje barn som föds barn till ett muslimskt par.

Man kan således beräkna att andelen muslimer i Sverige kommer att stiga kraftigt även om invandring och anhöriginvandring skulle upphöra helt! Med nuvarande takt kan man beräkna att andelen muslimer kommer att vara större än 30 % redan före år 2030, över hälften av alla nyfödda kommer att vara muslimer osv.

REPATRIERA NU!!!

 
Ingen bild

Anders

15 juli 2018 14:29

Kalmar - Djurgården 0-1 just nu Thoralf :(

 
Ingen bild

Pepparholm

15 juli 2018 15:01

Jag läser i Fria Tider att en högre chef inom SJ blivit avskedad för att han i vredesmod skrivit ”barnlajvare” på Facebook om ensamkommande ”barn”. Vad det nu betyder – jag har bara gamla SAOL så jag begriper inte farligheten i hans uttalande. Jag tycker det verkar naivt som i ett modernt TV-program.

Jag har tyvärr inte läst om några avskedanden av ansvariga chefer i Regering, Transportstyrelse eller SJ för att tåg och rulltrappor inte fungerar. Där rullar det på som vanligt med fler byråkrater och löneförhöjningar.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

15 juli 2018 15:36

@Lena1Söndag 15 juli 11:33

” Min väninna har ändrat inställning till invandringen och det efter egna erfarenheter från skolans värld. Hon vill nu inte längre arbeta som lärare efter endast 5 år inom skolan, det sliter något enormt menar hon, och nu känner hon att hon endast vill undvika alla invandrare”

Det är nog tyvärr redan för sent. Din väninna kommer sannolikt att tvingas leva i skräck resten av sitt liv. Stor del av den skadliga muslimska invandringen är irreversibel om inte drastiska åtgärder genast vidtas. Sverige kommer att bli ett land svenskar flyr ifrån. Vill Annie Lööf det? För att överhuvudtaget göra landet någorlunda beboeligt igen, måste stora mängder muslimer, araber och afrikaner repatrieras, moskéer rivas - och gränsen måste självklart stängas.

Det är den ENDA lösningen.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

15 juli 2018 15:45

@Laglydig Söndag 15 juli 12:37

Som svensk barnmorska måste det vara extremt ångestfyllt när man nås av den insikten.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

15 juli 2018 19:12

Cosmic Debris : 5% av Sveriges kvinnor röstar för en förändring... 95% tycker detta är kanonbra

 
Ingen bild

Laglydig

15 juli 2018 20:17

@Cosmik Debris
Söndag 15 juli 15:36

"För att överhuvudtaget göra landet någorlunda beboeligt igen, måste stora mängder muslimer, araber och afrikaner repatrieras, moskéer rivas - och gränsen måste självklart stängas.

Det är den ENDA lösningen."

Helt rätt!!!

 
Ingen bild

Morningstar

15 juli 2018 21:11

@Pepparholm. Lajvare syftar på rollspel. En del spelar med tärningar. Andrar klär ut sig och lajvar.

 
Ingen bild

Laglydig

15 juli 2018 22:10

@Gubben o Gumman
Söndag 15 juli 19:12

Enligt SCB:s maj undersökning så var det 15,1 % av kvinnorna som skulle rösta på SD.
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/demokrati/partisympatier/partisympatiundersokningen-psu/pong/statistiknyhet/partisympatiundersokningen-psu-i-maj-2018---val-idag/

Med tanke på Preference Falsification (PF) d v s mätningsfel så hade sannolikt SD stöd bland ca 22 % av kvinnliga väljare i maj 2018.

Länkar om PF:
https://detgodasamhallet.com/2016/08/28/gastskribent-nils-olov-johnson-opinionsundersokningar-en-alternativ-analys/
https://detgodasamhallet.com/2018/06/10/gastskribent-nils-olov-johnson-varfor-sd-okar-i-de-senaste-opinionsundersokningarna/

För övrigt anser jag att du/ni borde argumentera lite mer sammanhangande, det är faktiskt svårt att följa med hur du/ni tänker och vilka du/ni syftar på i dina/era inlägg.

 
Ingen bild

Laglydig

15 juli 2018 22:12

@Morningstar
Söndag 15 juli 21:11

Tack för infon! Hade det skrivits "liveare" så hade nog även jag begripit...

 
Ingen bild

Laglydig

15 juli 2018 22:55

I övrigt måste Jimmie Åkesson ta tillbaka sina senaste "dumma" utspel!!!
Jag kommer naturligtvis att rösta på SD i valet, jag är medlem och sitter i SD:s styrelse i min kommun, MEN det här rimmar väldigt illa med min "värdegrund"!

http://www.friatider.se/kesson-i-barn-tv-ingen-som-har-bott-i-sverige-kommer-tvingas-terv-nda
https://samnytt.se/sd-svanger-om-atervandring-och-adoption-for-samkonade/

 
Ingen bild

Ölandsbonde

15 juli 2018 23:31

Pepparholm
Lajvare:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Levande_rollspel
Organiseras genom Sverok
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverok

Det ungdomsförbund med 100.000 medlemmar som kniper en gigantisk andel av de bidrag som ges till ungdomsörbund.
http://www.dagensopinion.se/ungdomsf%C3%B6rbunden-f%C3%A5r-16-miljoner-bidrag-fr%C3%A5n-ungdomsstyrelsen

Barnlajvare syftar alltså på att en grupp ägnar sig åt att spela barn i ett rollspel. Träffande tycker jag.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

16 juli 2018 01:58

Laglydig : Tack för dina länkar,85-79% av Sveriges kvinnor röstar inte på SD

Ser du något problem med det ???????

Inlägget bör vara ganska lättbegripligt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards