thoralf

Alla inlägg den 4 juli 2018

Av Thoralf Alfsson - 4 juli 2018 23:19

Fullmatade dagar i Almedalen. Dels så besöker jag en del seminarier, dels så försöker jag vara lite social och sedan är kameran med så att jag kan komplettera mitt bibliotek med bilder på politiker, journalister och företagsfolk. Jag har med andra ord fullt upp. Lyssnat på i varje fall ett beklämmande seminarium idag angående klimatångest hos SvD. De tre kvinnorna som utgjorde panelen var nog något av det mest naiva, inkompetenta och rent ut sagt dummast jag hört i Almedalen.


 

Emma Frans vetenskapsskribent, Katarina Luhr MP och Nathalie Mark redaktör Baam.


Jisses så mycket faktafel det var under ca 30 minuter! Vad sysslade moderatorn med? Han ställde inte en enda kritisk fråga! Han ifrågasatte inte ett enda felaktigt påstående. Vilket hyckleri!


Enligt en undersökning lider en tredjedel av Sveriges unga kvinnor av klimatångest. Jag säger att det är helt onödigt och att Miljöpartiet och Centerpartiet har ett stort ansvar att en så stor del av Sveriges unga kvinnor lider av ångest. Den bisarra sanningen är att dessa kvinnor mår dåligt för att dessa båda partier enbart vill ha fler röster i valet. Inte för att vi har något problem med klimatet i Sverige. Sedan har givetvis media ett stort ansvar.


Lyssnat på både Jan Björklunds och Annie Lööfs tal i Almedalen. De imponerar inte det minsta. De interna hejarklackarna finns på plats men det kommer inte hjälpa dem. Undrar om inte Jan Björklund kommer sänka Liberalerna under 4-procentspärren den 9 september.


När det gäller Annie Lööf och Centerpartiet så finns inte den möjligheten men det positiva med Centerpartiet är att de utmanar Miljöpartiet. Jag tror att det finns goda möjligheter att Centerpartiet plockar så många röster från Miljöpartiet att de ramlar ur riksdagen. Då har i varje fall Annie Lööf åstadkommit något bra, som även jag kan applådera.


Har även varit på ett seminarium hos SMHI om havsnivåer vid Sveriges kuster. Fick då även en pratstund med Signild Nerheim fil.dr oceanografi från SMHI och deras expert på havsnivåer. Jag har haft en del kontakt med henne på mejl tidigare. Det kommer jag utnyttja i den fortsatta debatten i Kalmar med socialdemokraten Mattias Adolfsson och vänsterpartisten Bertil Dahl. De vet uppenbarligen inte vad de skriver om.


 

Aftonbladets Anders Lindberg applåderar Annie Lööfs tal. 




Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards