thoralf

Direktlänk till inlägg 20 juni 2018

INTERVJUAD AV ÖSTRA SMÅLAND

Av Thoralf Alfsson - 20 juni 2018 22:42

”Thoralf Alfsson slåss mot vindkraft och islamister och vill ta bort modersmålsundervisningen.”

 

”Han satt en period i riksdagen. I höstens riksdagslista står han på plats 63. Thoralf Alfsson, 60, tänker jobba stenhårt för att ta revansch. För att göra det behövs ungefär tvåtusen personröster.”


Så inleder Östra Småland sin artikel efter att jag blivit intervjuad. Den som läser artikeln kanske undrar varför jag inte pratar om invandring, migration och integration i större utsträckning men i första hand är det den nationella politiken som numera måste ta det största ansvaret efter att lagstiftningen ändrats av den rödgröna regeringen genom anvisningslagen/bosättningslagen.


Men givetvis gör vi i SD Calmar allt för att påverka så att det folkutbyte som pågår skall begränsas så mycket som möjligt. Jag är övertygad om att många medborgare i Kalmar är mer eller mindre chockade över utvecklingen sedan 2015. Stadsbilden har förändrats radikalt på bara några år och i synnerhet det sista året. Det kommer utan tvekan få konsekvenser i framtiden.


Socialdemokraternas starke man Johan Persson säger inte en stavelse angående invandringen till Kalmar. Han tiger fullständigt! Jag tolkar det som han inte gillar utvecklingen men inte vågar säga sanningen utan han måste följa partilinjen. Johan Persson låter istället hans kommunalrådskamrater sköta det istället. Något som vänsterpartisten Bertil Dahl och centerpartisten Ingemar Einarsson väldigt gärna gör i kommunfullmäktiges debatter och i andra kommunala sammanhang. Johan Persson smyger under radarn i dessa frågor. Han är inte dum eller får han goda råd från nya hustrun Malin Almqvist/Pettersson som är moderat och satt i moderaternas partistyrelse för bara 4-5 år sedan. Undra om hon också gjort en 180 graders sväng.


Precis som Östran skriver satsar jag på en revansch till riksdagen efter att jag ställdes utanför riksdagslistan 2014. Med hjälp av stöd från mina läsare på bloggen så satsar jag på en personvalskampanj i Kalmar län. Det krävs säkert omkring 2 000 riksdagsvalsedlar med ett kryss framför mitt namn.


Jag har tidigare drivit kampanj för att få nya läsare till min blogg i flera kommuner i Kalmar. Senast var det Torsås kommun i början av maj. Nu är det dags för Mönsterås kommun och i början av veckan kom mina infoblad som förhoppningsvis skall locka nya läsare till min blogg. Om allt går bra kommer 5 000 hushåll inom Mönsterås få mitt infoblad innan Almedalsveckan börjar.


 


42 buntar med 120st infoblad i varje bunt. Med andra ord 5 040 infoblad för utdelning. Drygt 2 000 har redan delats ut i Pataholm, Ålem, Blomstermåla, Timmernabben och i några villaområden i Mönsterås. Utdelningen fortsätter i nästa vecka.


Planen är sedan att gå vidare med Borgholm och Mörbylånga kommun under juli och sedan koncentrera mig på Kalmar kommun under augusti och fram till valdagen den 9 september. Finansieringen är nästan klar för hela denna kampanj med utdelning av infoblad tack vare stöd från mina läsare men jag tänker även köpa sponsrade annonser på facebook och eventuellt även annonser i gratistidningar. Så alla bidrag tas tacksamt emot! Men inga anonyma bidrag över 2 000 kronor tas emot kronor på grund av ny lagstiftning från den 1 april. Du hittar information hur du stödjer min personvalskampanj i högermarginalen på bloggen vid min presentation.


Du kan använda swish eller mitt bankkonto.


Eftersom artikeln i Östra Småland sannolikt är en plus-artikel så kan min läsare även hitta artikeln på denna länk.


http://www.ostrasmaland.se/kalmar/nej-till-vindkraft-och-boneutrop/


 


 
 
Ingen bild

Crille

20 juni 2018 22:55

Du är fantastisk, Thoralf! Vilken kämpaglöd. Jag ska personkryssa dig (vilket jag gjort tidigare) trots att jag inte bor i Kalmar län.

 
Ingen bild

Mätning: SD rusar till 29,5 procent

20 juni 2018 23:31

http://www.friatider.se/m-tning-sd-rusar-till-295-procent

Vänsterkoncernen ETC tvingas betala tillbaka 8 miljoner i presstöd
http://www.friatider.se/v-nsterkoncernen-etc-tvingas-betala-tillbaka-8-miljoner-i-presst-d

 
Karlskronabloggen

Karlskronabloggen

20 juni 2018 23:38

Tråkigt att du inte finns med på riksdagsvalsedeln i Blekinge, då hade du fått ett helt givet kryss från mig! Hoppas alla ni som har möjlighet att kryssa Thoralf gör så och att det räcker till att återta riksdagsplatsen!

http://karlskronabloggen.se

 
Ingen bild

Lena1

20 juni 2018 23:40

"Men givetvis gör vi Sd Calmar allt för att påverka så att det folkutbyte som pågår ska begränsas så mycket som möjligt".

https://ledarsidorna.se/sverige-allmer isolerat-i flyktingfragan/

Tyskland som var Sveriges enda allierade om immigrationen överger nu detta, Sverige alltmer isolerat....

 
Ingen bild

Galne Gunnar

20 juni 2018 23:43

Röstar SD för första gången 2018 och kryssar givetvis dig. Funderar på om du har magiska krafter som gör att du kan ta fram all denna energi.

 
Ingen bild

Lena

21 juni 2018 00:04

I Yougov/Metros senaste mätning är Sverigedemokraterna överlägset största parti. Jimmie Åkessons parti får 28,5 procent.

 
Ingen bild

Björn

21 juni 2018 00:05

Läste Fria Tider att SD nu är det största partiet och får enligt Yougov 29,5% av rösterna.
S får 22 % och moderaterna 17,3 %.
Lite ot men ändå glädjande.

 
Ingen bild

Björn

21 juni 2018 00:12

Toralf, Stryk mitt inlägg. Missade inlägget kl 23.31

 
Ingen bild

Staffan Sundqvist

21 juni 2018 03:38

Du har mitt personkryss i valet, var så säker. SD gjorde ett fruktansvärt misstag när du inte fick sitta kvar i riksdagen. På ren svenska: De sålde ballan åt räven.

 
Ingen bild

Jag

21 juni 2018 04:03

Lycka Till! Du är en Kämpe Thoralf!
Såna som du behövs för att kämpa mot sjuklöverns s k "politiker" (enligt mig är sjuklöverns s k "politiker" landsförrädare och egenberikare)

 
Ingen bild

Totte

21 juni 2018 05:37

Om jag hittar dig på valsedlarna här i Borås så kommer ett kryss den 9 September här i från. En sån kämparglöd SKA bara belönas. Läser din blogg varje dag.

 
Ingen bild

Funtaren

21 juni 2018 07:21

"inte bara i sängen"

Du gör ett bra jobb överlag men grodor som ovanstående förtar tyvärr det goda du gör.

 
Ingen bild

Medborgaren

21 juni 2018 10:59

OT; Rika Norge behåller räntan på +0,5% och räknar med att höja i september..............
Fattigsverige behåller krisräntan på -0,5%....................
Alla med minsta förstånd borde väl begripa hur illa ställt det är med Sveriges ekonomi men inget om detta diskuteras av våra folkvalda, inte ens av Sverigedemokraterna.........................

Thoralf Alfsson

21 juni 2018 11:47

Socialdemokraterna tycker att det aldrig gått bättre för Sverige än just nu. Minusräntan behålls till efter valet men sedan.....

 
Ingen bild

Gus

21 juni 2018 11:41

Självklart kryssar jag dig Kämpe !

 
Ingen bild

Bert

21 juni 2018 12:38

Du kommer att kryssas, tydligt och klart, allt annat är otänkbart!

 
Ingen bild

Lotto

21 juni 2018 13:15

Johan Persson och Bertil Dahl är två riktiga pösmunkar.

 
Ingen bild

valter

21 juni 2018 13:19

Du gör ett beundrans värt jobb. Skulle jag bo i Kalmar med omnejd, så hade jag så klart gett min röst åt dig. SD riks borde ge en eloge åt en så målinriktad person som för fram partiet.

 
Ingen bild

Leif

21 juni 2018 13:28

Självklart kryssar jag dig också!!

 
Ingen bild

Viveka

21 juni 2018 13:51

Hej Kan inte kryssa dig själv eftersom jag inte bor så till. Men jag uppmanar alla i Kalmartrakten/län att sätta ett kryss för Thoralf Alfsson i riksdagslistan. Genom sin blogg har han visat vad han går för.

 
Ingen bild

R

21 juni 2018 14:28

kryss, kryss

 
Ingen bild

Hacke

21 juni 2018 15:04

Grattis Thoralf till nya sköna opinionssiffror!
Tycker du som en av de främsta kämparna i partiet kan ta åt dig en stor del av äran.
Själv tycker jag att det genast har blivit lite lättare att andas och har fått nytt hopp om framtiden, för egen del och inte minst för mina efterkommande. Detta trots att jag som vanligt idag ute i samhället möttes av känslan av att befinna mig som i en mardröm i ett land jag aldrig ens skulle kunna tänka mig att förlägga några semesterveckor i.
Återvandring borde nu stå överst på agendan hos alla aktörer i den växande sverigevänliga folkrörelsen. Enbart ett stopp för invällningen av oönskade förslår inte långt om vi ska kunna vända befolkningsutbytet. Det vittnar enbart synen av horderna insvepta vaggande äggkläckningsmaskiner om.

 
Ingen bild

räven

21 juni 2018 16:11

Tjenare Thoralf!

Flitig följare av din blogg och uppskattar att du gör det arbetet du som journalisterna negligerar.

Känner dock att jag måste ställa en fråga ang. personkryssningen...

Egoistiskt nog så vill jag ha dig kvar i Kalmar och fortsätta göra det jobbet du gör, framförallt här på bloggen men även med info-bladen osv.

Varför skulle jag vilja "ge bort" dig till riksdagen?

Thoralf Alfsson

21 juni 2018 16:43

En bra fråga som jag gärna svarar på.

Riksdagen kommer inte ta all min tid. Jag kommer fortsätta i kommunpolitiken och bloggen kommer jag givetvis fortsätta med men kanske i en mer normal omfattning. Jag kan lika gärna skriva ett blogginlägg på kvällen istället för i en dagbok som vissa gör. Bloggen har blivit min dagbok.

Det kanske kommer forskas på min blogg i framtiden ;-)

 
Ingen bild

Stefan A

21 juni 2018 16:34

Ja märkligt att det går så dåligt för många kommuner och landsting när det påstås gå så fantastiskt bra för Sverige, kan det bero på att det är en konsumtionsdriven bluffekonomi och inte en produktionsdriven, då det mesta av skatten på konsumtion tillfaller staten....

 
Ingen bild

Tony

21 juni 2018 16:40

Fattigpensionen gör att man inte kan sända några större summor, fast när medicinen är uthämtad så kommer jag att skicka någon hundralapp,
att stödja dom som kämpar mot vansinnet är livsviktigt.

 
Ingen bild

Tony

21 juni 2018 16:45

En vild gissning är väl att yogovs senaste mätning inte kommer att nämnas med ett ord i stats Tv? Så brukar fegisar bete sig, tiger när det känns obekvämt men slår på stora trumman om skitsaker!

Thoralf Alfsson

21 juni 2018 17:17

Publicerade alldeles precis ett blogginlägg angående detta.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

21 juni 2018 17:02

Syystemet med pass för att kunna resa in och ut ur länder och Europa måste vara högprioriterat för SD att göra om i grunden.
Fingeravtryck och DNA är ett måste.
Idag lyfter många femdubbla bidrag.
Undrar vad rekordet är ?
Kanske 20 bidrag till samma person.
Sverige,det lurade landet !

 
Ingen bild

Gunnar Edlund

21 juni 2018 21:29

@Tony.
Samtliga på SR och SVT ligger i fosterställning och primalskriker!

 
Ingen bild

Fredrik G

24 juni 2018 17:32

"Folkombyte" är ett begrepp som hör hemma i 1930-talets Tyskland. Att en riksdagskandidat 2018 anser att vissa folk är av ondo för Sverige är oerhört skrämmande. Låt oss innerligt hoppas att dessa unkna idéer inte väcker några sympatier annat än hos en liten bitter rasistisk minoritet. Bevare oss väl.

Thoralf Alfsson

24 juni 2018 19:26

Öppna ögonen och se vad som händer i vårt land.

 
Ingen bild

Johanna

24 juni 2018 21:35

@Fredrik G:
Håller med dig fullständigt. Man skäms verkligen att man är landsman med personer som Thoralf Alfsson. Detta om något visar hur oviktigt detta med nationstillhörighet är. Även om både Thoralf och jag själv är pursvenskar är det ljusår mellan oss i fråga om mönniskosyn och allmänna värderingar.

Thoralf Alfsson

24 juni 2018 21:58

Instämmer! Det är ljusår i skillnad mellan mig och kommunister som tror att allt går att lösa bara de rika betalar med högre skatter. Det är bara titta på hur det ser ut i Venezuela idag, trots att de har olja.

Johanna! Varför tror du det ser ut som det gör i muslimska länder? Demokrati? Religionsfrihet?

Jag förväntar mig inte att du skall svara men du kanske kommer överraska. Oddsen är trots allt skyhöga för att du skall svara.

 
Ingen bild

Johanna

24 juni 2018 23:21

Genom din kommentar bevisar du hur tramsig SD:s nattståndna fixering vid nationsbegreppet är. Det är inte "svenskhet" som förenar människor i Sverige.

Att ständigt värdera människor efter deras kulturella bakgrund, religion eller etniska tillhörighet är ju helt befängt. Och självklart finns det inte bara en förklaring till de problem som existerar i Mellanöstern.

Thoralf Alfsson

24 juni 2018 23:58

Johanna

Du måste vara fullständigt blind. Idag är i stort sett alla partier överens om att splittringen i det svenska samhället ökar. Något som är helt naturligt när grupper med annan religion och kultur växer sig starkare genom ökad migration. Med andra ord blir resultatet mindre och mindre saker som förenar.

Många av de nya svenskarna vill leva efter sharialagar. Hur ser du på det?

 
Ingen bild

Johanna

25 juni 2018 09:14

Det är ingen tvekan om att det är svensk lag som gäller. Där tycker du och jag lika. Men sedan går säkert åsikterna isär. Jag har till exempel inga synpunkter på hur andra klär sig eller vilken mat de äter. Inte heller vill jag skriva andra på näsan hur de ska leva sina liv. Givetvis måste religionsfrihet råda. Likaså måste alla ha möjlighet att utöva sin religion.

Hos inskränkta sverigevänner är det enfald som råder framför mångfald. Som vi alla vet är det ju den senare som är Sveriges styrka. Jag föreslår att du skaffar dig en bunt muslimska vänner. Då lär dina fördomar ryka all världens väg,

Det är inte invandrarna som riskerar att skapa splittring i landet. Det är sverigevännerna.

Thoralf Alfsson

25 juni 2018 10:23

Nu undvek du att svara på min fråga om hur du ser på att så många muslimer vill leva efter sharialagar i Sverige. Jag väntar på svar.

Anser du att det råder mångfald i muslimska länder?

 
Ingen bild

Johanna

25 juni 2018 11:49

Som jag skrev är det svensk lag som ska gälla. Detta har alla att rätta sig efter. Hur man i övrigt väljer att leva sina liv har jag som sagt inga synpunkter på.

Ja, med tanke på de folkomflyttningar som ägt rum genom seklerna präglas länderna i Mellanöstern i hög grad av mångfald. Vad nu detta har med saken att göra.

Thoralf Alfsson

25 juni 2018 14:15

Du menar förföljelsen av kristna i de flesta muslimska länder.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards