thoralf

Alla inlägg den 18 maj 2018

Av Thoralf Alfsson - 18 maj 2018 22:26

Moderaterna i Kalmar fortsätter att bråka när det bara är mindre än fyra månader till valet i september. Den politiska sekreteraren och valledaren Maria Stensby har sagt upp sig med omedelbar verkan. Personkonflikterna fortsätter med andra ord.


http://www.barometern.se/kalmar/maria-stensby-det-var-mitt-beslut/


Frågan är om en majoritet inom moderaterna ville sparka Maria Stensby? Varför är hon annars så noga med att säga att "det var mitt beslut".


När kommunvalsedeln sattes för några månader sedan så mobbade valberedningen bort Per Dahl genom att sätta honom på plats 22 på kommunvalsedeln. Per Dahl sitter idag på flera ledande positioner i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, omsorgsnämnden och i Kalmarhems styrelse.


Vilken trovärdighet inger Moderaterna för väljarna i Kalmar? Det svaret får vi den 9:e september.


 

Dagens opinionsundersökning från SIFO var säkert en riktig kalldusch för Socialdemokraterna men kanske inte helt överraskande efter partiledardebatten och att man vill driva igenom att 9 000 afghanska ungdomar där hela 78 procent blivit åldersuppskrivna. 78 procent innebär att ca 7 000 av dessa ljugit om sin ålder. Min uppfattning är att lögnare inte skall få en andra chans.


Socialdemokraterna backade med 3,2 procentenheter och Centerpartiet backade med 1,6 procentenheter medan Miljöpartiet ligger kvar på låga 4 procent i stöd.


Är det väljarna som straffar de partier som vill lägga minst 3 miljarder kronor på 7 000 afghanska unga män eller män som ljugit om sin ålder. Jag hoppas i varje fall det.


Sverigedemokraterna ökar istället med 3,9 procentenheter. Är det för att SD säger nej till dessa ljugande män.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gPGpMB/s-backar-stort--sd-okar-i-matning


UPPDATERING


Jag var visst inte så fel ute när jag ställde mig frågan om det inte var så att flera moderater ville sparka Marie Stensby. Undrar om dessa uppgifter även kommer nå media? 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards