thoralf

Alla inlägg den 14 maj 2018

Av Thoralf Alfsson - 14 maj 2018 22:35

Funderar på om jag skall åka till Almedalen i år. Har varit på plats de senaste 10 åren. Det var först 2011 som SD fick en egen dag. 2008 var jag på plats och lyssnade på nästan alla tal i Almedalen och kommenterade dem på min gamla blogg. Jag minns speciellt Göran Hägglunds tal där han ägnade nästan 10 minuter av sitt tal åt Sverigedemokraterna som då inte ens var representerade i Sveriges riksdag, något av ett rekord.

http://thoralfalfsson.webblogg.se/2008/july/goran-hagglund-desperat.html


Det är ju lite tråkigt med att SD har lördagen i år. På något sätt håller Almedalen lite att ta död på sig själv när nästan alla aktiviteter är koncentrerade till måndag-torsdag, redan på fredagen är det avslaget. På fredagen talar Ebba Busch Thor, på lördagen Jimmie Åkesson och på söndagen Isabella Lövin. Jag tror knappast lobbyister och msm kommer satsa så mycket på lördagen och söndagen. Jag gissar att de kommer ge SD och Jimmie Åkesson så lite uppmärksamhet som möjligt denna gång.


Jag tror också att antalet seminarier kommer vara minimalt under fredagen och lördagen, precis som vanligt. Det brukar vara väldigt få men i år kommer säkert vara ännu mindre. Jag kanske är väldigt negativ men jag har mina farhågor om årets Almedalsvecka.


Dessutom tillhör jag inte den gruppen som blir inbjudna på mingel och rosévin på kvällarna. Jag tror faktiskt att jag aldrig under 10 år druckit ett enda glas rosévin eller varit på ett enda mingel arrangerat av ”etablissemanget”.


Jag passade på att googla årets program lite för att se hur många träffar jag fick på olika sökord. Media har ju redan utnämnt migration och brottslighet/kriminalitet som de viktigaste frågorna i valrörelsen. Det överensstämmer knappast med hur många träffar jag fick på respektive sökord.


 



Det visar med all tydlighet hur politiskt korrekt det mesta är i Almedalen!

 

Vi får se om jag är på plats när det är dags.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards