thoralf

Direktlänk till inlägg 9 maj 2018

PERSONVALSKAMPANJ I TORSÅS KOMMUN

Av Thoralf Alfsson - 9 maj 2018 21:56

För några veckor sedan startade jag min personvalskampanj på Facebook. Där har det blivit många visningar och interaktioner redan. Ca 8 000 visningar på Facebook så här långt och då styr jag det bara till personer bosatta i Kalmar län. Många har också valt att klicka på länken för att besöka min blogg.


Igår och idag gick jag igång med en andra del av min personvalskampanj genom att börja dela ut infoblad i postlådor. Syftet med infobladet är att få mer läsare av min blogg. Jag tror att största chansen för mig att någon skall välja att kryssa mig på riksdagsvalsedeln är om de vet vad jag står för och vad jag vill lyfta för frågor i riksdagen. Genom att nya personer hittar min blogg så tror jag också att jag kan få underlag för kryss på riksdagsvalsedeln.


 

Min annons som just nu ligger ute på Facebook


Jag har en egen sida på Facebook för min personvalskampanj. Det är faktiskt en sida som startades redan 2014. Besök den! Och "gilla" den och dela ;-)

https://www.facebook.com/pg/thoralfiriksdagen/posts/



Jag har inte tidigare riktat mig mot Torsås kommun så det var dags för detta under gårdagen och idag. Söderåkra, Bergkvara och Torsås med omkringliggande landsbygd har nu fått min infofolder. Jag gissar att ca 80 procent av hushållen fått infobladet. Det har krävts ca 380 km på trehjulingen för att kunna få ut ca 2500 infoblad under tisdagen och onsdagen.


Nu siktar jag på en liten större kommun i nästa steg. Mönsterås kommun!


Ett stort tack till alla som stödjer min personvalskampanj!

 

 

Piaggio MP3, 400 kubik, körs på B-kort

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

9 maj 2018 23:03

Mycket bra initiativ. Synd att inte SD hann före.

M-förbundets kupp – ansöker om böneutrop: ”Vi ska ha samma klockslag som moskén”

https://nyheteridag.se/m-forbundets-kupp-ansoker-om-boneutrop-vi-ska-ha-samma-klockslag-som-mosken/

 
Ingen bild

Gunnark

10 maj 2018 01:04

Kan inte en 6000 personer skriva sig på samma adress i Kalmar,så kan vi personrösta in dig!

För kan Invandrare stå i 100 tals på samma adress så kan väl vi göra samma sak,för den goda sakens skull :)

 
Ingen bild

Antisemitism

10 maj 2018 01:22

Israels 70-årsjubileum har gått rätt obemärkt förbi i Bryssel. I EU:s huvudstad uppmärksammar man årligen minnesdagen för Förintelsens offer med pompa och ståt. Men man ser däremot ingen anledning att fira de judar som, mot alla odds,överlevde Förintelsen och lyckades bygga upp en demokratisk judisk stat – en framtida fristad för de judar som en dag kan tvingas fly nya förföljelser.

Den slutsatsen måste man tyvärr dra efter att flera av EU-topparna, trots direkta förfrågningar, varken ville närvara eller skicka en personlig hälsning till det tillfälle som uppmärksammade staten Israels 70-årsjubileum i Europaparlamentet den 25 april.
http://www.varldenidag.se/israelkommentar/varfor-har-europa-svart-att-gladjas-over-levande-judar/reprdy!9QRGp1ov256jb5A79K8Fw/

 
Ingen bild

Crime

10 maj 2018 01:50

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6950215

Fin statistik för landet Sverige!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

10 maj 2018 06:21

Jag kan inte för mitt liv förstå hur dom resonerar som inte är emot böneutrop.
Tror dom att det gynnar integrationen till det svenska,som alla politiker säger att dom vill.
Nej,det splittrar samhället än mer.
Våra politiker som inte förstår detta är idioter av värsta sort.
Att bara lämna över Sverige på olika sätt till Islam är idioti.

 
Ingen bild

Tony

10 maj 2018 07:58

SVT förnekar sig inte när det gäller att visa upp sitt
USA hat, i varje nyhetssändning igår visade man med närbilder hur
idioter bränner USA flaggor och en Snusgubbe, förmodligen präst
stå och uttala förbannelser och hot mot Donald Trumps förestående
hädanfärd? Undra ifall man i USA hade samlat ihop Iranska flaggor
o bränt upp dem , hade SVT även visat detta i varje sändning. Nej
troligen inte, för då hade ju deras enögdhet på SVT inte kommit fram.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

10 maj 2018 12:53

Skönt med lite friska initiativ. Det fungerar dåligt att bara hukande jamsa. Kom igen SD!

Moderata studentförbundet i Sthlm vill ha tillstånd för frihetligt böneutrop med max 110 dB från Grands terass varje fredag.

AfS delar ut information till tiggande zigenare i Sthlm City. De uppmanas att flytta till Söder där det goda folket som gillar zigenare, Fi, MP och V bor.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

10 maj 2018 12:56

"Åklagaren: Syrier anhölls för våldtäkt – släpptes och våldtog igen"

Så har det alltid varit. Eller?

 
Ingen bild

Ölandsbonde

10 maj 2018 13:10

Vem vann partiledardebatten? Undrar Nyheter24 och låter läsarna rösta:
Röster Procent
Jonas Sjöstedt (V) 562 3,56%
Stefan Löfven (S) 738 4,68%
Isabella Lövin (MP) 120 0,76%
Annie Lööf (C) 542 3,44%
Jan Björklund (L) 134 0,85%
Ebba Busch Thor (KD) 431 2,73%
Ulf Kristersson (M) 1 883 11,94%
Jimmie Åkesson (SD) 11 362 72,04%
15 772 100,00%

 
Ingen bild

Herik

10 maj 2018 18:32


Tack Toralf för din blogg som jag följer varje dag!
Du är ju en fena på att presentera siffror i staplar och statistik så nu hoppas jag du fixar ett diagram med SD´s röstandelar från 1988-2022 som utgår från: https://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna#Riksdagsval
där siffrorna extrapoleras för 2018 och 2022 vilket ger SD +25% respektive +50% i de kommande riksdagsvalen.
Allt annat vore ju en såväl politisk som matematisk anomali som därmed är otänkbar efter 30 års spikrak utveckling!

FRÅGAN!!
Vad är det för trehjuling som du brukar skriva om och som kan ta dig 380 km på de småländska kostigarna???
Märke, modell och kostnader för inköp och drift mm samt bilder, MÅNGA BILDER!! Vet att du är en fena på att ta bilder oxå så nu måste du visa att den faktiskt existerar för att få ett löfte om min röst!

Thoralf Alfsson

10 maj 2018 18:37


 
Ingen bild

Lennart

11 maj 2018 14:26

Kan man skriva dit ditt namn på SD Riks lista om man bor utanför Kalmar län?

Thoralf Alfsson

11 maj 2018 14:38

Nej, då riskerar du att valsedeln blir ogiltig!

 
Ingen bild

Emmabodabo

20 maj 2018 17:30

Piaggio är roliga maskiner. Hade själv en AM scooter av det märket för några år sedan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards