thoralf

Alla inlägg under april 2018

Av Thoralf Alfsson - 25 april 2018 23:43

 

Vilken ynklig skitstövel Özz Nujen är! Pinsamt att se intervjun i Uppdrag granskning.


https://www.svtplay.se/video/17810519/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-avsnitt-16-2?start=auto


Av Thoralf Alfsson - 25 april 2018 13:01

Jag har nu läst domen mot de två ensamkommande ungdomarna från Afghanistan som gruppvåldtog en kvinna i Norrliden i september 2017. Vilka jäkla svin!


Vilken kvinnosyn dessa ungdomar har! Dessvärre tror jag inte det är något specifikt för just dessa två ensamkommande från Afghanistan, utan det gäller troligen ett flertal med den kulturella, religiösa bakgrunden och patriarkala stukturer som råder i den delen av världen.


Mina läsare skall komma ihåg att det är inom denna grupp ungdomar som nu Centerpartiet vill att 9 000 utan asylskäl skall få en ny prövning Helt sjukt enligt min uppfattning.


Jag anser också att domen med 14 respektive 11 månaders sluten ungdomsvård och sedan 10 års utvisning är ett skämt! En dom som visar att vi har straffskalor som måste reformeras. Inte minst den straffrabatt som personer under 21 år erhåller. Det är dessutom osäkert om en av de dömda överhuvudtaget kommer utvisas enligt domen då han erhållit ett tillfälligt uppehållstillstånd.


Hur många tror dessutom att brottsoffret kommer få en enda krona av de 171 000 kronor hon tilldömts i skadestånd av Kalmar Tingsrätt.


Det skall bli intressant om någon sida överklagar domen! Hovrätten sänker ju väldigt ofta straffsatserna. Vid en överklagan har de nu en mycket god möjlighet att skärpa straffpraxis i Sverige!


Hur många tror att feministerna kommer reagera på denna dom till fördel för brottsoffret? Nej, som vanligt kommer dessa hycklande feminister vara knäpptysta när gärningsmännen har utländsk bakgrund. ”Fittstimmet” kommer inte förneka sig, var så säkra på det.


Att läsa domen är en bedrövlig läsning. Som jag skrivit tidigare finns det ett foto taget under gruppvåldtäkten. Jag har fått berättat för mig av en trovärdig källa som sett det vidriga fotot. Fotot nämns flera gånger i domen. Därav min egen åsikt om att det handlar om vidriga jäkla svin som borde utvisas på livstid från Sverige, inte minst med tanke på respekt för brottsoffret.


Jag har funderat en lång stund på om jag skall citera delar från domen i detta blogginlägg. Mina läsare skulle säkert bli chockade och ursinniga. Jag har dock ändå beslutat att inte göra det med hänsyn till brottsoffret.

 

Rösta på SD så kommer vi reformera de rådande straffskalorna och ungdomsrabatterna!

 

http://www.barometern.se/kalmar/tva-doms-for-gruppvaldtakten-i-norrliden/


http://www.ostrasmaland.se/kalmar/brutal-gruppvaldtakt-gav-11-och-14-manaders-ungdomsvard/


 

Av Thoralf Alfsson - 24 april 2018 23:41

 

Jag är trots allt väldigt överraskad! Jag trodde ändå inte att Annie Lööf och Centerpartiet skulle sjunka så lågt att de splittrar Alliansen och förstör alla möjligheter för en Alliansregering med stöd av SD efter valet 2018. Centerpartiet och Annie Lööf har förlorat all trovärdighet för all framtid.


Jag skulle faktiskt kunna gå så långt som att kalla Centerpartiets beslut om att ge 9 000 ensamkommande från Afghanistan en ny möjlighet till uppehållstillstånd för någon form av landsförräderi.

 

Jag kommer utan tvekan gå hårt åt Centerpartiet på min blogg. Både på riksplanet och på det lokala planet. Jag har flera ingångar till blogginlägg.


Centerpartiets kopplingar till islam är en sådan ingång. För bara några veckor sedan delade Centerpartiet i Nybro ut nedanstående flygblad i vissa bostadsområden. Gissa vilka!


 


På bilden återfinns Christina Davidsson som är kommunalråd i Nybro och Ismael Alabdullah Sharot som återfinns på Centerpartiets kommunvalsedel i Nybro på 10:e plats. Vilket är en valbar plats till kommunfullmäktige.


Men det stannar inte där. Under vintern 2016/2017 ordnade Centerpartiet en politikerskola på arabiska i Nybro.

 

”Anledningen till att vi valde oss att använda det arabiska språket beror på att den större delen av de nyanlända i Nybro talar arabiska, kursen handlar om att förstå det politiska systemet i Sverige, säger riksdagsledamoten Anders Åkesson (C).”

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/hatstorm-mot-centerpartiets-politikerskola-pa-arabiska

 

   

 

Det är inte frågan om Centerpartiet fiskar i grumliga vatten bland muslimer och islamister. Centerpartiet fiskar för fullt i dessa grumliga vatten!

Av Thoralf Alfsson - 24 april 2018 13:30

Att i talarstolen säga Hussein, Omar, Mustafa, Mohammed, Basir, Ahmadi och Mojtaba tillät inte kommunfullmäktiges ordförande Roger Kaliff som avbröt mig. Hade jag istället sagt Anders, Karl, Nils, Gunnar, Lars och Mikael hade det inte varit något problem.


Vid gårdagens kommunfullmäktige hade jag ställt en fråga till socialnämndens ordförande Roger Holmberg (S) om varför inte Kalmar kommun kunde hjälpa polisen och åklagarmyndigheten i en förundersökning angående en överfallsgruppvåldtäkt.


 


Så här svarade Roger Holmberg.


 


I den efterföljande debatten ställde jag frågor om inte socialförvaltningen hade en möjlighet att begära in samtycke ifrån de boende ensamkommande ungdomarna och därmed kunna lämna ut uppgifterna till polis och åklagarmyndigheten. Men det var uppenbarligen för arbetskrävande för personalen enligt Roger Holmberg. 


Vilket är viktigast? Att lösa en grov överfallsgruppvåldtäkt eller några personers arbetsuppgifter och arbetsbelastning? Vi fick svaret från Roger Holmberg!


Det som är mest uppseendeväckande är dock att det mesta av de uppgifter som efterfrågades finns på sajter som t.ex hitta.se och ratsit.se

 

Det var när jag upplyste kommunfullmäktige om vilka som bodde på ett hvb-hem i Kalmar enligt uppgifter från hitta.se som kommunfullmäktiges ordförande Roger Kaliff avbröt mig.


Givetvis måste man ställa sig frågan vilken sekretess det är som Socialförvaltningen i Kalmar försvarar så hårt när upplysningarna finns på högst vanliga upplysningssajter på internet? Sajter som säkert används av en stor del av befolkningen när man letar efter telefonnummer eller en adress.

Av Thoralf Alfsson - 23 april 2018 12:09

För ca 6 månader sedan skicka Mark o Miljödomstolen tillbaka ärendet om bygglov för en flyktingby i Påryd och och gav det överklagande rätt.

Kalmar kommun bestämde då att man skulle ta om ärendet från början och söka ett nytt bygglov. Ärendet var på väg upp i Samhällsbyggnadsnämnden vid mötet i januari men under sittande möte drogs ärendet tillbaka.


Den 24 januari skrev jag en motion om att de Attefallshus som Kalmar kommun köpt in för att starta upp flyktingbyn i Påryd skulle bjudas ut till försäljning till privatpersoner och företag. Jag tror det finns ett stort intresse från allmänheten att köpa dessa Attefallshus. Min motion finns längst ner i blogginlägget.


Jag skrev också en debattartikel som publicerades den 31 januari i Barometern där jag bland annat föreslog en försäljning av Attefallshusen.

http://www.barometern.se/debatt/nej-till-flyktingby-i-paryd/


Jag fick dock mothugg från Thomas Bergström som var ordförande för byalaget i Karlslunda som är en annan benämning på området vid Påryd. Som jag även fick ett genmäle publicerad.

http://www.barometern.se/debatt/paryd-behover-riktiga-lagenheter-mer-an-attefallhus-2/


Det nya bygglovsärendet har dock inte kommit tillbaka till Samhällsbyggnadsnämnden. När det heller inte fanns med på dagordningen för nämndens möte i april började jag undra om kommun tänkt om eller om man höll på med nya undersökningar angående markföroreningar på den tilltänkta tomten i Påryd. Jag började då ställa frågor till ansvariga inom kommunen. Idag fick jag följande svar från Serviceförvaltningens chef Benny Wennberg.


 


Undrar om kommunen nappade på min motion om att försälja Attefallshusen? Hur många tror att min motion kommer bifallas? Med stor sannolikhet kommer den bara besvaras efter att försäljningen av de 5 Attefallshusen genomförts. Motionen kommer troligen inte ens behandlas i servicenämnden, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige förrän försäljningen är påbörjad, enligt direktiv från majoriteten.



Samtidigt vill jag gratulera alla i Påryd som överklagade kommunens bygglov, det var över 100 personer som skrev på de första överklagandena. Ett särskilt tack till de som kommunen ansåg vara sakägare som fortsatte överklaga till varje instans.


Det går även att få Kalmar kommun att backa, i synnerhet om det är ett valår! Uppenbarligen ville inte Socialdemokraterna ta striden under detta valår.

 

Min motion om försäljning av Attefallshusen.

 

 

Jag har skrivit om ärendet vid ett flertal gånger på bloggen och stöttat de överklagande i Påryd med information. Nedan finns länkar till alla blogginlägg.


http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/09/07/11361394-flyktingby-i-paryd/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/09/20/11366599-tillfallgt-bygglov-for-flyktingbyn-i-paryd/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/09/23/11367534-kommunalradet-anklagar-parydsbor-for-rasism/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/09/28/11369517-fler-an-100-har-overklagat-flyktingbyn-i-paryd/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/10/28/11379821-svenska-medborgare-med-uppehallstillstand/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/15/11397046-flyktingbyn-i-paryd-stoppas-tillfalligt/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/03/02/11422348-flyktingbyn-passar-battre-i-norrliden/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/06/06/11450481-kalmar-kommun-vill-bygga-flyktingby-pa-ddt-fororenad-mark/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/09/25/11480574-johan-perssons-falska-svar/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/10/18/11486087-paryd-skall-koras-over/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/01/24/11510309-kommer-ddt-stoppa-flyktingbyn/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/01/31/11511626-debattartikel-i-barometern/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/02/07/11513356-mitt-genmale-publicerat-i-barometern/




Av Thoralf Alfsson - 22 april 2018 09:45

"Ett långvarigt, brinnande engagemang för Sverige som snarare ökar än avtar vid motvind är helt klart det mest attraktiva hos en annan person. Personer som står stabilt i sin övertygelse både vid motgång och medgång, som drivs av någonting större och starkare än jaget."

 

Sanna Hill

 

Något som många personer borde ta till sig i dessa tider.

 

 

"För åtta år sedan ledde han ett 6-procents parti som ingen i riksdagen ens ville dela kopieringsmaskin med. Nu har flera partier istället kopierat delar av hans politik."

 

Av Thoralf Alfsson - 20 april 2018 23:23

Idag har vi kört upp till Skokloster där SD har ett möte för alla kommunföreningsordföranden i Sverige. Någon sa att vi var ca 170 anmälda. Jag förväntar mig en fullspäckad dag under lördagen med mängder av nyttig information angående kommande valrörelse.


För de som anlände lite tidigt till Skokloster anordnades en guidad visning av slottet under kvällen. En intressant tur, inte minst rustkammaren med en enormt stor mängd gamla vapen.


 


Det som gjorde min dag idag var dock något helt annat. På vägen upp till Skokloster stannande vi vid stoppet Tindered, söder om Söderköping för lunch. När vi hade ätit och var på väg ut till vår bil kom en man fram och frågade om det var jag som var Thoralf. Han följde min blogg och tackade mig för allt arbete jag la ner på SD och min blogg. Min blogg gjorde att han i varje fall hade lite framtidshopp enligt honom!


Jag blir alltid lite förvånad när det händer men samtidigt känns det enormt skönt och ger mig verkligen motivation att fortsätta. Det gjorde min dag!

 

PS

 

Vid vårt Öppet hus på måndag i partilokalen i  Kalmar kommer jag informera/redovisa all information jag fått under lördagen.

Av Thoralf Alfsson - 19 april 2018 23:36

När Stefan Löfven för några dagar sedan gick ut med att Socialdemokraterna ville begränsa arbetsinvandringen till Sverige så blev jag faktiskt inte förvånad. Han hade i lördagsintervjun för någon vecka sedan flaggat för detta eller kanske skickat upp en testballong för att testa reaktionerna innan man lanserade förslaget.


Det första jag funderade på var hur många gånger som Socialdemokraterna i riksdagen röstat emot Sverigedemokraternas förslag om begränsningar för arbetskraftinvandringen. Jag har dok ännu haft tid att kolla upp det. Jag sa till en person idag att SD på riksnivå borde kolla upp det och använda det mot Stefan Löfven.


Ikväll läste jag att Mattias Karlsson skrev om detta på Facebook.


”Faktum är att sossarna inte bara varit passiva i frågan. Man har gång, på gång, på gång de senaste åren aktivt röstat emot våra förslag om behovsprövad arbetskraftinvandring. Senaste gången som (S) röstade emot behovsprövad arbetskraftsinvandring var den 28:e mars i år, dvs bara drygt två veckor innan Löfven återigen gick ut och försökte lura till sig röster på frågan. Det finns uppenbarligen ingen skam och ingen moral kvar inom arbetarrörelsen. Och att inte en enda mainstream-journalist bemödade sig med att leta upp sossarnas röstningsstatistik i frågan och konfrontera Löfven med detta säger ju också en hel del om tillståndet kring den politiska bevakningen inom etablissemangsmedia...”

 

Det var faktiskt värre än jag trodde!

 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards