thoralf

Direktlänk till inlägg 12 april 2018

FÖRSTA OCH SISTA GÅNGEN FÖR ANDERS STIGEBRANDT

Av Thoralf Alfsson - 12 april 2018 21:57

Jag blev minst sagt överraskad, för att inte säga chockad när jag lyssnade på första inslaget i dagens Studio Ett i Sverige Radio P1. Men först funderade jag på att stänga av radion när jag hörde hur de påannonserade inslaget om att golfströmmen försvagas. Jag förväntade mig att ett antal klimatalarmister skulle få breda ut sig med sina alarmistiska förutsägelser om golfströmmens påverkan på framtida klimat. Mycket riktigt så började inslaget på det spåret men sedan kom en senior professor från Göteborgs universitet in och sågade allt jämns med fotknölarna.

 

Jag trodde faktiskt inte mina öron!

 

Anders Stigebrandt berättade hur verkligheten såg ut i flera avseenden. Studio Ett:s programledare blev helt tyst men efter en stund försökte hon med ”men om” och återigen ”men om”. Jag hoppas att många lyssnade och förstod vad Anders Stigebrandt berättade. Det innebar att Anders Stigebrandt bara fick ordet en enda gång av programledaren. De övriga som deltog i programmet fick ordet flera gånger.


Jag gissar att det var både första och sista gången som Anders Stigebrandt bjöds in som sakkunnig till Sveriges Radio men även till SVT.

 

Eller har SR tagit till sig av kritiken mot deras ensidighet när det gäller klimatförändringar och börjat bjuda in även sakkunniga med andra uppfattningar.

 

 
 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

12 april 2018 22:16

Jag hörde eländet på P1 men såg ett annat elände på fria tider.
Afrikanen som har våldtagit kvinnor 3 ggr.
Även gruppvåldtäkt och straffet är lägre 3:dje gången.
Om han hade gjort brottet i Tjeckien hade en våldtäkt begåtts och 2 andra kvinnor hade klarat sig för han hade suttit inne än.

 
Ingen bild

Svante1

12 april 2018 22:52

Lars Bern har koll sen början av 2000-talet.....Bluff!! sen Wijkman o Rockström m fl...Fy fan, vilka stollar

 
Ingen bild

OT

12 april 2018 23:53

It’s all about…

”…the Facts”: https://www.youtube.com/watch?v=vjq7Cha_Rpk

… ”אבבא באולפן לאטמה +כתוביות עברית”: https://www.youtube.com/watch?v=mvvSCUGhujQ

När de känner som oss - something must be wrong? - ”אצלנו בחצר עם המסתננים בתל אביב”: https://www.youtube.com/watch?v=pg-CH06_Ijo

P.S: Raise your blue and white flag or may I say raise your blue and yellow flag! https://www.youtube.com/watch?v=cJwNwCD6CAE

 
Ingen bild

Bo

13 april 2018 08:13

I programmet sägs att det inte är så lätt att förstå Andes Stigebrants förklaring. Tacka sjutton för det, journalisterna i svenska media saknar kunskap för att skriva och tala om klimatet. För alla som vill sätta sig in i ”Klimatfrågan ur vetenskaplig aspekt”, läs detta:
http://klimatsans.com/2018/04/10/falskt-alarm-professor-em-gosta-pettersson/

 
Ingen bild

Riffi

13 april 2018 08:30

En annan sak som behöver granskas är peak oil.
Sedan 1975 har jag varje år hört att oljan tar slut om tjugo år, resp. blir oerhört dyr, etc.etc, Detta hände inte tjugo år senare 1995 inte heller 1996 inte heller 1997 o.s.v o.s.v

 
Ingen bild

Pepparholm

13 april 2018 09:54

När det gäller miljö så finns det plötsligt överskott på den skatt som vi betalar. Nu ska enligt Text-TV den som köper en eldriven utombordare få 10 000 kr i rabatt! Det är således inte till omsorgen om svenska fattigpensionärer utan till den som vill roa sig på vattnet. Den moderna "Landsfadern" prioriterar enligt dunkla regler.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

13 april 2018 09:58

Det var säkert ett rent olycksfall att ha råkat bjuda in någon som var expert på området. Kommer inte att upprepas. Strider mot värdegrunden.

 
Ingen bild

Hacke

13 april 2018 12:19

Att inte ens moderaterna och/eller övriga s k borgerliga partier protesterar mot förslaget om tvångsfinansiering av gravt vänstervridna public service visar ännu en gång att vi bara har ett verkligt oppositionsparti.
Här en bra ledare och påminnelse om övergreppet i m-märkta NWT.
https://nwt.se/asikter/ledare/2018/04/13/nej-till-public-service-skatt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards