thoralf

Alla inlägg den 24 mars 2018

Av Thoralf Alfsson - 24 mars 2018 13:57

Lyssnade på lördagsintervjun alldeles nyss av Ardalan Shekarabi. Jag fick mig ett gott skratt i slutet av intervjun då han ställdes mot väggen varför socialdemokraterna inte kritiserar Sverigedemokraterna för migrationspolitiken längre. Jag citerar från intervjun,


”Backar man bandet några år så handlade kritiken från er nästan uteslutande om migrationspolitiken. ”SD är ett nyfascistiskt enfrågeparti” sa statsminister Stefan Löfven för fyra år sedan. Handlar det här om att ni närmat er SD så mycket inom frågor som rör migration och hur många asylsökande Sverige klarar etc. Att skillnaden mellan er på det här området blivit ganska liten?

 

-        Vi har inte haft en process under de här åren som handlat om att vi närmat oss SD i de här frågorna. Vi har anpassat oss till verkligheten!”

 

 

Jag och många med mig vet att Socialdemokraterna befunnit sig långt ifrån verkligheten under flera decennier. Det är ju skönt att en minister i den socialdemokratiska regeringen erkänner detta i Sverige Radio.

Av Thoralf Alfsson - 24 mars 2018 08:02

 


Jag hade hoppats att efter mina blogginlägg och kommunens uppsättning av staket för att hindra infart till Stortorget skulle ha gett en effekt men så har inte blivit fallet. Jag stannade igår till vid Stortorget en stund och pratade med parkeringsvakterna som hade fullt jobb med att stoppa och prata med personer, i huvudsak invandrare, som körde bil på Stortorget och parkerade där.


Efter att jag lyssnat på några av dessa diskussioner mellan parkeringsvakten och felparkerare, däribland en kvinna i hijab inser jag att dessa samtal inte leder någon vart. De har en helt annan kultur med sig där lag och ordning har en helt annan betydelse. För det kan väl inte vara så att de anser sig stå över våra regler och lagar? De har väl också fått ben och fötter att gå med och kan då också parkera på de större parkeringsplatserna, även om de tvingas gå 200-300 meter extra.


 


Jag anser inte att parkeringsvakterna skall ägna sig åt att prata dessa människor till rätta och få dem att flytta sina bilar från Stortorget och parkera på de anvisade platserna. Bötfäll direkt! Låt dem parkera och gå ifrån sina bilar. Bötfäll sedan direkt! Det skall också vara kraftiga böter inte 200 kronor utan snarare 1 000 kronor som skall gälla för felparkerare på Stortorget.


Enligt parkeringsvakterna kan de inte bötfälla personer som kör omkring på Stortorget i många fall på gångbanan. Det har bara polisen befogenhet att göra. Jag anser att Kalmar kommun borde be polisen om hjälp att bötfälla alla dessa bilister som kör omkring kors och tvärs på Stortorget under fredagarna i samband med fredagsbönen och torghandeln. Det skulle säkert sysselsätta 3-4 poliser under några timmar men jag är säker på att det skulle få avsedd effekt om böterna vore i storleksordningen 1500-2000 kronor.


Varför är det bara etniska svenskar som behöver respektera våra trafikregler och lagar?

 


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards