thoralf

Alla inlägg den 18 mars 2018

Av Thoralf Alfsson - 18 mars 2018 14:31

Jag vet inte om Barometern har någon annan information än den som jag har. Men det är högst osannolikt. Barometern skriver i en artikel att jag är petad från riksdagslistan.


 

http://www.barometern.se/kalmar/thoralf-alfsson-kampar-vidare/


Helt felaktigt!


Egentligen blir jag ganska bekymrad över hur Barometern skriver sin artikel och hur de påstår att jag skulle stå utanför riksdagslistan, vara petad. Det valkonferensen beslutar om är de 60 första platserna på riksdagslistan eller det var tänkt så. Nu fick detta revideras till 59 första platserna då en av kandidaterna drog tillbaka sin kandidering på grund av att hon nyligen blivit mamma.


Nu kommer partistyrelsen tillsammans med valberedningen sätta de sista namnen på listorna. Med andra ord plats 60 till 72 med lokala namn från respektive riksdagsvalkrets, det vill säga Kalmar län i vårt fall. Jag förutsätter att partistyrelsen då följer den rangordning som distriktets valberedning och styrelse beslutat. Här kommer de beslutade namnen för Kalmar län.


1. Mattias Bäckström Johansson, Oskarshamn

2. Anne Oskarsson, Mörbylånga

3. Bo Karlsson, Västervik

4. Martin Kirchberg, Torsås

5. Thoralf Alfsson, Kalmar

6. Britt-Marie Sundqvist Oskarshamn

7. Claus Zaar, Mörbylånga

8. Petra Gustafsson, Kalmar

9. John Hoffbrink, Hultsfred

10. Janita Kirchberg, Torsås

11. Roger Sunesson, Mönsterås

12. Leif Gustavsson, Högsby

13. Michael Erlandsson, Oskarshamn

14. Carina Falkestad, Kalmar

15. Jan Johansson, Oskarshamn


Eftersom Mattias Bäckström Johansson och Anne Oskarsson nu återfinns bland de 59 beslutade namnen så kommer plats nummer 60 på Kalmar läns riksdagslista gå till Bo Karlsson. Plats 61 till Martin Kirchberg och plats 62 till Thoralf Alfsson och så vidare ner till plats 72.


Jag kan i varje fall inte kalla det för en petning från riksdagslistan som Barometern gör!

 

Men det kan ju bero på ren okunskap.

  

UPPDATERING

 

Noterar nu när jag kommit hem från huvudstaden att Barometern redigerat både rubriken och texten i artikeln.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards