thoralf

Alla inlägg den 17 mars 2018

Av Thoralf Alfsson - 17 mars 2018 01:02

Jag tycker att det är väldigt tråkigt att läsa all skit, påhopp, kritik, gnäll och rena bäbisfasoner på sociala medier. Det har pågått under någon vecka och det eskalerade i samband med att valberedningen tillkännagav listan med de 60 namnen som de föreslår skall toppa alla riksdagsvalsedlar. Några dagar senare höll Gustav Kasselstrand presskonferens angående AfS och då eskalerade det ytterligare. Det som nu pågår på sociala medier är till stor del väldigt destruktivt för den som är Sverigevän! Jag mår direkt dåligt av att läsa alla dessa negativa kommentarer.


Jag är Sverigevän och blir bara trött av allt negativt som florerar på sociala medier. När jag ställdes utanför riksdagslistan 2014 så blev jag besviken men inte bitter och hatisk. Jag fortsatte att jobba hårt på lokalnivå istället.


Jag vågar påstå att Kalmar län är det mest framgångsrika distriktet inom Sverigedemokraterna sedan 2014. Inga konflikter, ett väldigt fint politiskt arbete, väldigt få avhoppare, väldigt få uteslutningar, många nya kandidater och en väldigt bra medlemsutveckling eller kanske den bästa medlemsutvecklingen i Sverige per capita. Dessutom över 300 anmälda till medlemsmötet i Kalmar med Jimmie Åkesson på måndag.


Men på sociala medier är det många bittra och kränkta individer som vräker ur sig en mängd rena dumheter. För att inte tala om alla som inte begriper hur vårt valsystem fungerar för ett nytt parti. Vi som varit med i Sverigedemokraterna under mer än ett decennium vet det.


Jag tror att dessa individer tror att AfS valsedlar kommer finnas i Sveriges alla 6 000 vallokaler av sig självt den 9 september 2018 men så är inte fallet. För att inte tala om alla förtidsröstningsställen. Där får vi väl lägga till ytterligare ca 1 000 lokaler i landet. Om AfS når 1 procent i valet kommer de få sina valsedlar betalda av samhället. I annat fall får det bekosta tryckkostnaden själva. Dessutom sköta distributionen av valsedlarna till alla vallokaler i kommunerna, inte bara bekosta utan även ombesörja utläggning av valsedlar i 6 000 vallokaler. Många vallokaler kommer sakna AfS valsedlar. Detta har inte de förstått som tror att AfS redan i sitt första försök skall komma in i riksdagen. Kalmar kommun har drygt 40 vallokaler, det tar sin tid att besöka dessa och lägga ut valsedlar på valdagen. Jag vet av egen erfarenhet!


För mig är det Sverige först som gäller! Jag hoppas att alla Sverigevänner inser att valet 2018 i allra högsta grad är ett ödesval. Nu måste SD få mer makt. Det får vi inte genom att splittra oss i flera olika konstellationer. Där många röster i så fall kommer vara bortkastade på partier som inte kommer nå 4-procentspärren eller ens 1 procent.

 

Imorgon hoppas jag att alla ombud på Sverigedemokraternas valkonferens väljer den riksdagslista som är bäst för Sverige! Riksdagskandidater som står upp för Sverige först!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards