thoralf

Direktlänk till inlägg 10 mars 2018

FRAMTID ÖLAND HAR LÄMNAT WALK OVER

Av Thoralf Alfsson - 10 mars 2018 13:16

 


Som jag skrev på bloggen angående Framtid Ölands agerande på sin Facebook har jag nu fått en insändare publicerad i Ölandsbladet. Där jag beskriver hur ansvariga Framtid Öland raderade min och andras kommentarer och sedan blockerade oss från att skriva kommentarer på partiets Facebooksida.

Här kommer länken till min insändare.

http://www.olandsbladet.se/asikter/framtid-oland-ville-inte-svara-pa-fragor-fran-thoralf/


Framtid Öland har också getts möjligheten att direkt bemöta min insändare. Deras svar kan knappast betecknas som ett riktigt svar. Något jag tror de allra flesta noterar när man läst det. Här är även länken till deras svar.

http://www.olandsbladet.se/asikter/att-driva-rikspolitik-anser-vi-att-andra-partier-kan-gora-pa-annat-satt/


Jag hoppas att väljare på norra Öland nu får upp ögonen och ser att Framtid Öland i invandringsfrågan inte ens har någon politik och dessutom svär sig fria från att kunna påverka utvecklingen. Vilket är häpnadsväckande, inte minst med tanke på att man ingår i majoriteten tillsammans med Socialdemokraterna.


Framtid Öland har lämnat Walk over!

 
 
Ingen bild

Tony

10 mars 2018 13:35

Floskel partiet på Öland har givetvis inga svar,
precis som alla sju klöverpartier så rapar dom upp gamla
inövade och uttjatade ramsor.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

10 mars 2018 13:48

Hela Sverige har lämnat walk over.

Mads Fuglede på Snaphanen:

"Under alla år jag har sett den utveckling detta fina land genomgått har jag kommit till slutsatsen att Sverige är förlorat och aldrig blir sig självt igen. När jag läste Pew-institutets beräkningar av muslimsk invandring till Europa och förstod att om Sverige fortsätter på sin inslagna kurs kommer var tredje svensk 2050 kommer att ha rötter i Mellanöstern, blev jag chockerad"

"Enligt beräkningar finns det i dag omkring 300 000 muslimer i Danmark – 2050 kommer det enligt Pew i det värsta scenariot att finnas 4,5 miljoner muslimer i Sverige. Någonstans på den resa Sverige har gett sig ut på kommer de att förlora allt de var och blir något helt annat.”

https://tinyurl.com/okjqcot
http://snaphanen.dk/

 
Ingen bild

Mello

10 mars 2018 13:55

Det brukar bli så när vederbörande saknar svar och argument. Kalmar kommuns medarbetare är ett bra exempel.

 
Ingen bild

Laglydig

10 mars 2018 15:39

"Flyktingfrågan i stort är en fråga som behandlas på rikspolitisk nivå, en arena där vi ej är representerade." skriver Framtid Öland.

Ett mycket märkligt uttalande med tanke på att både Borgholm och Mörbylånga kommun har en mycket liten andel befolkning med utländsk bakgrund (12,0 % respektive 9,5 %) och ännu mindre andel muslimer (5-6 %) än riksgenomsnittet.
I synnerhet eftersom Mörbylånga aktivt försökte stoppa invandringen i kommunen (se Thoralfs inlägg från i fredags). Den s k flyktingfrågan eller som jag kallar den massinvationen är således inte bara en rikspolitisk fråga utan i högsta grad en lokal fråga, som Framtid Öland borde ha en uppfattning om.

 
Ingen bild

Bo

10 mars 2018 15:57

När partiet Framtid Öland bildades var det största målet att motverka slöseri med skattepengar. Som exempel nämnde man: ”Är det verkligen vettigt att skicka två man från Borgholm och skruva upp en anslagstavla och fakturera skolan sex timmar?”. Jag undrar om inte Thoralf via offentlig statistik hittat sparobjekt med en helt annan dignitet?

 
Ingen bild

Hacke

10 mars 2018 19:53

En mycket bra insändare Thoralf som tvingade den ljusskygge motståndaren ut på banan.
Att den sedan väl där uppförde sig som Bambi på hal is blev bara ytterligare bonus för din sak och kalla fakta. Hur många som efter detta ser en framtid för Öland med Framtid Öland ska bli intressant att se i höst.

 
Ingen bild

UFO

10 mars 2018 19:59

Det finns inget så jävla respektlöst som att ignorera medborgare svar, men jag är inte förvånad.

 
Ingen bild

Laglydig

10 mars 2018 20:37

@Cosmik Debris Lördag 10 mars 13:48

Du vet väl om att PEW grovt underskattar andelen muslimer i Sverige såväl nu som år 2050? Det kommer att gå betydligt fortare än år 2050 innan var tredje invånare i Sverige är muslimer. Sannolikt kommer detta ske senast i början av 2030-talet om nuvarande politik med anhöriginvandring och ingen repatriering fortskrider. En annan del av förklaringen är de höga nativitetstalen bland muslimer jämfört med invånare med helt västlig bakgrund. Detta tycks PEW inte alls ha tagit hänsyn till.

 
Ingen bild

Molle

10 mars 2018 22:22

"framtid Öland" har framtiden lååångt bakom sig....

 
Ingen bild

Mika Kotanen

10 mars 2018 23:42

Ett pinsamt icke svar. Nu är det kört för dem efter nästa val...

 
Ingen bild

Robban

11 mars 2018 18:02

Såg för några år sedan att ett större antal svaga svenska elever inte klarade av att gå ut 9an med godkända betyg pga uteblivet stöd av skolan!
De resurser som från början låg på den svaga gruppen, prioriterades om till att gälla enbart för nyanlända välfärdsturister!
Jag skrev då brev till alla skyldiga politiska partier och frågade vad de höll på med! Alla svarade att de var helt oskyldiga till att det blivit detta utfall av deras politik och att felet låg på att staden som det gällde, som styrdes och bedrev deras deras politik, var ledd av deras opposition.

Noll ansvar mao! Precis som "Framtid" Öland.

 
Ingen bild

Nyrakad

12 mars 2018 08:24

Ja så är det ...

https://video.twimg.com/ext_tw_video/968336538764562433/pu/vid/512x640/SoehcjtjGAhR4wwh.mp4?_=1

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards