thoralf

Alla inlägg den 28 februari 2018

Av Thoralf Alfsson - 28 februari 2018 19:28

De lokala tidningarna tar upp att jag inte finns med bland 60 utvalda som valberedningen presenterade idag. Att jag inte fanns med var dock ingen överraskning för mig, utan snarare helt förväntat. Men det fanns ändå givetvis en liten förhoppning.

 

http://www.barometern.se/kalmar/tva-lansbor-pa-sds-riksdagslista/

http://www.ostrasmaland.se/oskarshamn/sds-lista-har-tva-lokala-namn-i-toppen/


"Det är valberedningen som presenterade sitt förslag på onsdagen. På listan finns Thoralf Alfsson inte med. Han hamnade utanför listan även 2014.

– Det var inget jag hade förväntat mig. Det hade varit roligt om de hade uppskattat saker och ting, men nu hamnar jag väl på en placering från 61 och ner, troligtvis på plats 63, säger Thoralf Alfsson.


– Nej, men i och med att jag var vid sidan av listan 2014 och ända har arbetat lika ihärdigt för partiet skulle man ju kunnat tänka sig att de hade sett det. Men jag jobbar vidare med traditionellt valarbete för partiet. Jag är Sverigedemokrat i första hand och mig själv i andra hand."


Jag hade ändå hoppats att man i partiledningen och valberedningen skulle uppmärksammat det jobb jag lagt ned under denna mandatperiod trots petningen från riksdagslistan i valet 2014. Många hade säkert lagt av eller bytt parti men jag fortsatte att jobba hårt för mitt parti. Jag hoppas dock att våra väljare, gräsrötter och mina läsare på bloggen uppskattar det jobb och den tid jag lägger ned på att granska och gräva efter lokala missförhållanden eller sådant som media inte har någon lust att rapportera om.


Eftersom jag hade plats 5 på distriktets nomineringslista till riksdagen och att nu Mattias B Johansson och Anne Oskarsson kom med bland de 60 utvalda kommer jag då placeras på plats nummer 63 på riksdagsvalsedeln för Kalmar län. Ändå något.


Det kom ju flera överraskningar på listan så jag är inte ensam.


Lite surt då jag tycker mig ha uträttat betydligt mer än flera andra på dagens lista men det är verkligheten och jag får förhålla mig till detta. Det är inget fel på att hålla på med kommunpolitik heller. Många gånger är det trevligare och roligare än riksdagspolitiken och så slipper man veckopendlingen till Stockholm 😉



Av Thoralf Alfsson - 28 februari 2018 12:15

 

Nytt förslag på Kalmar kommuns logotyper.


För ca ett år sedan meddelande majoriteten att man ville förändra kommunens logotype. Det var ett ganska bedrövligt och färglöst förslag i förhållande till den använda logotypen. Förslaget mötte många protester, inte minst från statsheraldiker. Läs mitt blogginlägg


I samband med detta hade en helt anonym person tagit fram logotype för min blogg som var en parafras på Kalmar kommuns logotype. Där tornet skulle representera ett T och porten i tornet ändrats till formen av ett A. Med andra ord mina initialer. Jag tyckte idéen var så pass bra att jag ändrade min header enligt den anonymas förslag.


Nu har Kalmar kommun tagit fram ett nytt förslag på logotype som är betydligt bättre än tidigare förslag. Med anledning av detta blev jag kontaktad av Barometern som ville höra min åsikt och undrade om jag tagit patent på min logotype. Det blev en artikel i dagens Barometern och därmed också lite reklam för min blogg, ännu en gång.

http://www.barometern.se/kalmar/ja-till-nygammal-grafisk-profil/


 



”Henrik Nilsson, kommunikationschef på Kalmar kommun, ser inga likheter mellan logotypen på kommunens hemsida och den Alfsson använder.

– Hans är likt förslaget vi hade för ett år sedan. Det vi går fram med nu är på intet sätt likt.

 

Är det inte snarlikt menar du?

– Vi använder vapnet som kommunen har haft i 20 år. Om det är likt eller inte är i betraktarens ögon. Vi kommer aldrig använda det utan att det står Kalmar eller Kalmar kommun under.”

 

Vad bra! Då har jag svart på vitt att Kalmar kommun inte kommer bråka om min logotype när de har registrerat sina nya logotyper  ;-)

 


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards