thoralf

Direktlänk till inlägg 23 februari 2018

KOMMUNVALSEDEL KALMAR

Av Thoralf Alfsson - 23 februari 2018 22:19

Idag blev vår kommunvalsedel i Kalmar offentlig. Jag tror att vi har kommit fram till en bra lista och en lagom mix av nya och gamla namn på listan. Tyvärr valde några personer att lämna listan helt och hållet då de ansåg att de inte hamnade så högt på listan som de själva önskade.


Den beslutade listan hade nästan en 100 procentigt stöd vid årsmötet.

http://www.barometern.se/kalmar/sds-valsedel-spikad/

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/sd-stuvar-om-i-toppen/

http://24kalmar.se/2018/02/23/har-ar-sds-lista-infor-kommunvalet/


Men eftersom lokalmedia bara presenterat de 10 första namnen så presenterar jag hela listan med alla 32 namnen på vår kommunvalsedel på bloggen.

Här är den beslutade listan.


1       Thoralf Alfsson

2       Linda Emma Kotanen

3       Carina Falkestad

4       Mika Kotanen

5       Petra Gustavsson

6       Curt Gustavsson

7       Micael Foghagen

8       Krister Thornberg

9       Lillemor Marcus Jonsson

10    Leif Holmberg

11    Lilith Lindgren

12    Tomas Trossing

13    Kalle Lundström

14    Monika Fältsjö

15    Tomas Salonen

16    Tommy Askerberg

17    Kalle Winner

18    Erik Van Dijk

19    Kent Petersson

20    Ellen Andersson

21    Johan Ragnarsson

22    Christian Kemna

23    Jan Bäckström

24    Björn Lindell

25    Curt Ljungholm

26    Tom Andersson

27    Irene Wertwein

28    Micael Lindholm

29    Joakim Spjut

30    Inger Eriksson

31    Olof Johansson

32    Hans Eriksson    

 
 
Ingen bild

Tomas Trossing

23 februari 2018 22:24

Tackar för förtoendet 👍

 
Ingen bild

Boris

23 februari 2018 22:25

Kommer det gå att kryssa in dig till riksdagen på något sätt om du inte är med på listan SD kommer ta fram?

Thoralf Alfsson

23 februari 2018 23:15

Finns man inte på listan är det kört :-(

Men om jag kan lita på det som är sagt kommer jag finnas på riksdagslistan för Kalmar län på ca plats 63-64

 
Ingen bild

calle

23 februari 2018 23:43

grattis Thoralf, nr1! det var ju väntat. grattias alla som ställer upp och kämpar för sanning och rättvisa och en framtid för Sverige.

kanske hade varit lika bra att de gamla fått haft kvar sina platser för de nya kommer nog få platser med, med tanke hur många röster sd kommer få. bara valfusk kommer hindra sd från att bilda regering

7 klöverns kreatur borde skämmas som dom förstört Sverige

 
Ingen bild

OT

24 februari 2018 00:21

Precis som en tonårs tjej… är mognaden hos den svenska väljaren - ”Mickey”: https://www.youtube.com/watch?v=fgnsi3kYMmg

Skall partiet skydda dem (?) eller mig(?)

P.S: Allt som jag önskar mig som väljare är att få en - ”Korv med Bröd”: https://www.youtube.com/watch?v=0-TZe_UAI3I

 
Ingen bild

Laglydig

24 februari 2018 00:25

Väldigt svårt för en utomstående (inte bosatt i Kalmar) att uttala sig, men det blir säkert bra! Hoppas att alla 32 kommer in!

Det viktigaste är naturligtvis riksdagsvalet. Efter de senaste dagarna är jag brydd. Jag vill både att Kent Ekeroth stannar kvar och att Du Thoralf kommer tillbaka! Båda behövs i riksdagen!

 
Ingen bild

Loviseholm

24 februari 2018 00:27

Grattis Thoralf! Håller fullständigt med ”calle”
En rakryggad politiker som kämpar för rättvisa och sanning.
Hoppas verkligen att du kommer in i riksdagen. Vi behöver många fler med din kunskap och vilja.
Är bara lite orolig för valfusk? Lycka till.
Vill inte 7-klövern att det skall gå bra för Sverige?
Jag förstår inte hur de tänker? Otroligt!
SD 2018 så klart

 
Ingen bild

Cosmik Debris

24 februari 2018 00:56

Rekommenderar den här intervjun med Christoffer Dulny. Man får reda på "ett och annat"

Christoffer Dulny berättar varför han lämnade SD.
https://tinyurl.com/y7y7uxoz
https://www.youtube.com/watch?v=n89uOIsaVrM

"Jonas Nilsson intervjuar Christoffer Dulny om vad som fick honom att lämna en lovande karriär inom den absoluta toppen i SD, och istället starta Nordisk alternativhöger."

 
Ingen bild

OT

24 februari 2018 01:42

Tänk på detta kandidater! När sjuklövern kreverar. - ”Det är inte lätt att vara ödmjuk”: https://www.youtube.com/watch?v=UNIlkrwKLbo

P.S Var snälla mot sjuklöverpolitikerna; ty de vet inte bättre. Undervisa dem! Ge dem tid att ändra sig…

 
Ingen bild

S-E Karlsson

24 februari 2018 01:50

Bara det att tidningarna inte presenterar hela listan är ganska skitnödigt ! Allt för att försämra för SD !

 
Ingen bild

World Traveller

24 februari 2018 07:11

O.T Hur mycket saant haer forekommer i Sverige nu?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5428701/Grooming-rife-Britain-says-report-abuse.html#comments

Stockholms fororter, Malmo, Goteborg, Orebro, Vasteras ar vael orter dar detta sakert forekommer (med regeringens och medias goda minne).

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

24 februari 2018 07:37

Roligt att se att det är så många förståndiga kvinnor.

 
Ingen bild

SM811

24 februari 2018 08:13

Så skall en lista se ut. Kan det vara så att endast 10 st visas i tidningen för att ge falsk information att det är svårt att få folka att ställa upp?

OT: Försvarsmakten behöver pengar akut
https://samtiden.nu/2018/02/forsvarsmakten-behover-pengar-akut/

När det gäller massinvandringen finns det alltid pengar men till försvaret fattas det av någon underlighet pengar. Då är pengarna slut. Alla dessa sju(k)klöverpolitiker som har nedmonterat Sverige skall ställas till svars för detta. Reinfelt att "försvaret är ett särintresse" visar på total avsaknad av insikt. Att M kunde ha en sån företrädare är obegripligt. Nu har de röstat fram ytterligare en som gått i Fredriks spår. Han satt på 1:a bänkrad och applåderade när Fredrik höll tal. Lita inte på den varelsen.
SD 2018 för ett starkt försvar

 
Ingen bild

Knaster

24 februari 2018 09:02

Katrineholms-kuriren drevar nu mot en L kandidat som uttryckt sig felaktigt enligt tidningen. Är man inte ultra-pk så går drevet direkt. Vad är det med dessa journalister?

https://www.kkuriren.se/ledare/liberalerna-ska-ledas-av-liberaler/

 
Ingen bild

C Andersson

24 februari 2018 11:31

"Om väljaren strukit över ett eller flera namn på valsedeln saknar det betydelse vid sammanräkningen. Om ett parti har registrerat partibeteckning och anmält sina kandidater kan väljaren inte heller lägga till kandidatnamn på valsedlarna. Vid sammanräkningen bortses från namn som skrivits till på sådana partiers valsedlar. Det framgår längst upp på valsedeln, ovanför kandidatnamnen, om kandidaterna är anmälda."

Som sagts ovan. Är man inte med på listan så är det kört. Att Thoralf är med är glädjande men frågan är om det är på valbar plats. Här gäller det för er som vill ha Thoralf med in i riksdagen kryssar för honom.

Kommer inte Kent Ekroth med på listan är det kört för hans del. Om han mot förmodan komma med och långt ned på listan så kommer han och Thoralf att ställas mot varandra. Det är inte tillåtet att kryssa för två personer. Att stryka namn tjänar ingenting till. Röstsedeln räknas på samma sätt som om inga strykningar gjorts.

Jag har frågat Thoralf om Björn Söder är nominerad? Lika tyst som om det vore en kommunaltjänsteman i Torsås kommun.

Jag kommer inte att rösta på Sverigedemokraterna. Finns det inget parti som sätter demokratin i främsta rummet röstar jag inte alls.

Thoralf Alfsson

24 februari 2018 12:57

Jag har svarat dig att jag vet inte. Vilka som är nominerade vet bara valberedningen. Jag vet bara vilka som är nominerade av medlemmarna i Kalmar län.

Jag har inte sådan insyn. Kan du inte förstå det!

Eller vill du att jag skall ljuga för att tillfredsställa dig?

 
Ingen bild

Pepparholm

24 februari 2018 18:26

Kommer SD att ha en riksdagslista för hela landet där du kanske ligger på plats 60? Då kan vi kryssa oavsett var vi bor. Eller kommer man att ha länslistor och då kan vi utombys bara rösta för kandidater i egen region?

Thoralf Alfsson

24 februari 2018 19:12

Om den information som jag fått tidigare stämmer måste jag stå bland de 60 första namnen för att alla i riket skall kunna kryssa mig.
Hamnar jag på plats 61 eller längre ned så är det bara de i Kalmar län som kan kryssa mig.

Det är sagt att de första 60 namnen skall vara gemensamma för hela riket men den inbördes ordning kommer variera beroende på vilken riksdagskrets det gäller.

Tyvärr så vågar jag inte riktigt lita på den informationen.

 
Ingen bild

Tomas

24 februari 2018 19:56

Hej Thoralf.

Bra jobbat med kf-listan.
Hur många invånare är ni i Kalmar kommun och hur många platser finns det i kf?

Thoralf Alfsson

24 februari 2018 21:06

Ca 67 000 invånare och 61 platser i KF.

 
Ingen bild

Kent Petersson

25 februari 2018 20:17

Jag vill tacka för förtroendet 👍.

Nu gäller det att jaga kryss & väljare.

Kent
En som jobbar för SD & Sverige. 🇸🇪

 
Ingen bild

Kent Petersson

26 februari 2018 22:02

+ självklart Kalmar 👍🇸🇪.

Nu går vi ut fullt & ökar mot valdagen 9/9 2018.

SD 👍🇸🇪.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards