thoralf

Alla inlägg den 23 februari 2018

Av Thoralf Alfsson - 23 februari 2018 22:19

Idag blev vår kommunvalsedel i Kalmar offentlig. Jag tror att vi har kommit fram till en bra lista och en lagom mix av nya och gamla namn på listan. Tyvärr valde några personer att lämna listan helt och hållet då de ansåg att de inte hamnade så högt på listan som de själva önskade.


Den beslutade listan hade nästan en 100 procentigt stöd vid årsmötet.

http://www.barometern.se/kalmar/sds-valsedel-spikad/

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/sd-stuvar-om-i-toppen/

http://24kalmar.se/2018/02/23/har-ar-sds-lista-infor-kommunvalet/


Men eftersom lokalmedia bara presenterat de 10 första namnen så presenterar jag hela listan med alla 32 namnen på vår kommunvalsedel på bloggen.

Här är den beslutade listan.


1       Thoralf Alfsson

2       Linda Emma Kotanen

3       Carina Falkestad

4       Mika Kotanen

5       Petra Gustavsson

6       Curt Gustavsson

7       Micael Foghagen

8       Krister Thornberg

9       Lillemor Marcus Jonsson

10    Leif Holmberg

11    Lilith Lindgren

12    Tomas Trossing

13    Kalle Lundström

14    Monika Fältsjö

15    Tomas Salonen

16    Tommy Askerberg

17    Kalle Winner

18    Erik Van Dijk

19    Kent Petersson

20    Ellen Andersson

21    Johan Ragnarsson

22    Christian Kemna

23    Jan Bäckström

24    Björn Lindell

25    Curt Ljungholm

26    Tom Andersson

27    Irene Wertwein

28    Micael Lindholm

29    Joakim Spjut

30    Inger Eriksson

31    Olof Johansson

32    Hans Eriksson    

Av Thoralf Alfsson - 23 februari 2018 13:45

 


Lokalmedia har varit väldigt aktiva med många tidningsartiklar när det gäller stadsarkitekt Björn Strimfors familjs, Bed & Breakfast verksamhet på Kvarnholmen och om det krävts bygglov för verksamheten eller inte. Frågan är uppenbarligen ännu inte färdigutredd men media tar upp det gång på gång.


Det finns ett liknande ärende i Kalmar där ett bageri i ett industriområde omvandlats till ett nöjespalats av en kulturförening med rötter i Libanon. I detta fall krävs det ett bygglov för den omvandling, ett bygglov som inte sökts och sannolikt inte kan beviljas då det strider mot gällande detaljplan. Att detaljplanen dessutom skulle ändras för att passa denna verksamhet är ytterst liten.


I detta fall har media inte visat något som helst intresse!

 

Myndigheterna har besiktigat nöjeslokalen och en utredning pågår. När jag frågade tjänstemän om det beror på okunskap om de svenska reglerverket som gjort att man inte sökt bygglov för verksamheten blev svaret kort och gott.


”De struntar i våra lagar och regler!”

 

Om nu lokalmedia inte varit medveten om detta pågående ärende, dels på Samhällsbyggnadsförvaltningen och Räddningstjänsten som har tillsynsansvar, så får lokalmedia nu ett tips om detta. Det skall bli intressant att se om det är lika viktigt att skriva om detta ärende som det är att skriva om stadsarkitektens Bed & Breakfast verksamhet.


Imorgon lördag den 24 februari har myndigheterna en bra möjlighet att göra en tillsyn i denna nöjeslokal. Det finns en hel del på föreningens facebooksida att titta på.


https://www.facebook.com/layalialamarkalmar/


 

Av Thoralf Alfsson - 23 februari 2018 00:36

Egentligen har jag en hel rad blogginlägg som jag skulle kunna skriva men jag tappade lusten ikväll. Jag kommer igen i morgon. 


Jag fick en skrattattack ner en kommunchef försökte skrämma mig med att mina mejl med frågor skulle diarieföras och därmed bli en offentlig handling. Han är inte den första som tror att han kan skrämma mig till tystnad. Jag reagerar precis tvärtom.  


 


Har för övrigt gjort flera upptäckter idag ;-)



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards