thoralf

Direktlänk till inlägg 15 februari 2018

SKÖNT ATT HÖRA KENT EKEROTH I RIKSDAGENS TALARSTOL IGEN

Av Thoralf Alfsson - 15 februari 2018 17:25

 
 
Ingen bild

Ölandsbonde

15 februari 2018 18:03


Utanför ämnet.
Det går mycket bra för Malmö kommun. Troligen tack vare den stora gruppen invandrare och alla fina svarta affärer.

Nu kliver alliansen fram och lovar bygga idrottsanläggningar för 4 miljarder. Detta för att bryta sossestyret. ¤ miljarder är inte så mycket. Det blir väl ändå någon miljard över på det statliga socialbidraget!

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/loftet-riva-stadion-och-bygga-nytt-for-4-miljarder/


 
Ingen bild

Hulda mk1

15 februari 2018 18:18

Bra talat av honom! Bättre att han står i riksdagens talarstol, än att han besöker krogar mitt i natten, mitt i arbetsveckan..

 
Ingen bild

SM811

15 februari 2018 19:23

Tack Kent. Du behövs för att påvisa alla galenskaper och påstående som sju(k)klöver och de PK vräker ur sig.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

15 februari 2018 19:23

Det är en fröjd att lyssna på Kent. Han sopar alltid banan med allt och allt.

Det är plågsamt att t.ex lyssna på Polisen i Göteborg:

"Nya strategin: Polisen i Göteborg ska förhöra IS-återvändare"

Vem kom på den briljanta idén? Måste vara någon som tänker längre än näsan räcker.

 
Ingen bild

MT

15 februari 2018 19:55

Jag myser :) Det kommer bli ett riktigt spännande valår. Hat precis läst lite av SD’s valplattform ... kan bara applådera

 
Ingen bild

Cosmik Debris

15 februari 2018 20:03

GP hade först rubriken: "Nya strategin: Polisen i Göteborg ska förhöra IS-återvändare"

Den är nu ändrad till: "Det gör Göteborgs IS-återvändare i dag"


Ja, vad gör då "Göteborgs" IS-återvändare i dag? Jobbar på något äldreboende kanske? Kanske läge för GP att göra något kanelbullsdoftande hemma hos reportage hos herr Muslim? Om GP är snälla och servila kanske "IS-återvändaren" visar några fina semesterbilder också.

 
Ingen bild

Egon

15 februari 2018 21:52

Hoppas bara att han har lärt sig att inte ränna runt knall på Stureplan.
Inga mer skandaler Kent!
Som debattör är du svårslagen.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

15 februari 2018 22:18

Den muslimska massmördaren Akilov fick tandvård för 50 kr.
Kanske kan det vara av intresse att se vad våra partier svarar på fråga om detta:

Hej på er riksdagens beslutsfattare i lite olika partier. Jag har en fråga till er där jag faktiskt, på allvar, vill veta hur ni tänker. Jag har idag dragit ut min andra tand. En betydligt lättare operation än när jag drog ut min första. Gick på halva tiden, men till nära dubbla priset. Det var det värt. Anledningen till att jag valde att dra ut mina tänder är ekonomiska. Att rotfylla en tand kostar mycket. Då min pension ger mig drygt 9.000 kr utan några bostadsbidrag blir det väldigt kostsamt att rotfylla tänder. Tänder som man egentligen kanske inte behöver. Färre att borsta, bra för miljön. Liksom. Nu till min fråga: Hur motiverar ni er roll i riksdagens beslut om att de som inte har vistelserätt i Sverige ska bjudas på tandvård för 50 kr. När jag som jobbat sedan jag var 15 år måste betala 2.386 kr för att få en tand utdragen? Jag vill seriöst verkligen veta hur ni tänker. Menar ni att alla i hela världen har rätt att få tänder utdragna i Sverige för 50 kr? Som sagt, var snälla och svara. Har lite värk just nu. XXXXXXX

Och så här svarade riksdagens partier i en sammanfattning av mig.
MP
--
”Vi antar att du syftar på att papperslösa har rätt till akut tandvård för 50 kr, liksom att asylsökande har det. Detta gäller dock akut tandvård - det vill säga vård som inte kan anstå. Det vill säga att dra ut tänder i förebyggande syfte ingår inte i detta utan hade kostat mycket mer. ”

Visst brukar folk dra ut lite tänder i förebyggande syfte. Inte jag.

KD
--
”Sjukvård samt tandvård för papperslösa gäller vård som inte kan anstå. Riktlinjerna för detta och vad som ingår i begreppet varier mellan landstigen, men vanligtvis ingår inte tex. rotfyllning. Däremot finns det landsting som erbjuder utökad vård, men i inget av dessa styr Kristdemokraterna.
Det Kristdemokraterna vill göra är att ta bort hela skillnaden i beskattning mellan lön och pension. Dessutom vill vi höja bostadstillägget”

Tack för det, men jag har inget bostadstillägg.

V

Bara bluddrar på om hur bra de har varit, om hur bra de är och hur bra det skulle bli om deras politik genomförs. Svarar inte alls på frågan.
En sak skriver de dock som jag inte visste. Alla som är i Sverige och är under 22 år har rätt till gratis tandvård även om den inte är akut. Det visste jag inte. Sitter fint som en smäck i käften på alla ensamkommande barn. Alla barn i hela vida världen!

C
”Tack för ditt mail! Det handlar om akuttandvård, att personen ska få hjälp utifrån sitt behov (=tandvärk). Kostnaden för personen är lika som den som sökt asyl och som har begränsad dagersättning att betala tandläkarräkningen med. Tandläkaren får sin ersättning via landstinget (staten).”

Inget svar varför jag ska särbehandlas, men ändå ett svar. Ska jag tröstas av att asylsökande minsann också får betala 50 kr som de illegala? Är det det de menar?

M
--Skriver ett mycket långt svar om hur de ser på tandvårdsförsäkringen mm. Svarar inte alls på min fråga.

S

Skriver ett väldigt långt svar som inte har med min fråga att göra. Först på slutet kommer de in på det jag frågade om.
”Gällande myten om fri tandvård för invandrare stämmer det inte. Asylsökande som ännu inte fått besked får tillgång till tandvård som inte kan anstå. Det kan röra sig om långt gången karies eller akut tandvärk från en tand som behöver rotfyllas. De får inte tillgång till normal förebyggande tandvård, tandreglering eller liknande på andra villkor än vem som helst. I slutänden är det naturligtvis tandläkaren som avgör om vården kan anstå eller inte.”

Det där med förebyggande tandvård är det många år sedan jag betalade för. Nu går jag till tandläkaren när jag har värk. Och då är det tamigfan akut. Och värk kan knappast anse kunna anstå. Eftersom tandutdragning är väsentligt billigare än rotfyllning så väljer jag tandutdragning. Men som S skriver. Är jag illegal kan jag lyxa till det med en rotfyllning för 50 kr.

L och SD har inte svarat efter en vecka


 
Ingen bild

World Traveller

15 februari 2018 23:08

509 stycken barnamordare, pedofiler och valdtaktsmaen som slaktat oskyldiga manniskor at IS har nu atervant och fatt bostaeder och generosa bidrag i Goteborg. 509 stycken enbart dar. Hur manga sammanlagt i landet. Vad haende med regeringens, SAPO's och medias forsaekran om att "endast" 150-300 stycken fran Sverige akt ner for att morda at IS?

 
Ingen bild

Lena1

15 februari 2018 23:46

@Ölandsbonde 11.18 Mycket bra beskrivet, tack för det!

Vad gäller särrättigheter så har sex kommuner i Västmanland en drive nu med att finna fler Sverigefinnar, de är f n ca 43 000 personer och nu kan de söka vidare för att få dem sig mer alienerade från det Svenska samhället. Dessa kommuner erbjuder Sverigefinnarna att deras bar kan gå särskilda förskolor där det talas finska samt att deras äldre kan bo på äldreboende där personal tala finska.

Tänkte i mitt stilla sinne att o vi svenska skulle begära samma sak - då blev vi kallade rasister! Snacka om orättvisor och hyckleri från myndigheterna!

 
Ingen bild

Björn

16 februari 2018 03:30

Ölandsbonde. Dåligt av SD att inte ha svarat och intressant att så många av de andra partier faktiskt svarade.

Gillar Kent. Ganska märkligt egentligen. Det han framför borde ju vara självklarheter, kan man tycka, men som inte är det. Och varför kan man ju undra. Varför anser våra ledande politiker att mördare ska få komma till sverige, underhållas med svenska skattemedel, få förturer till bostad mm och få röra sig fritt i samhället. Har dagens ledande politiker någon form av skuldkänslor av baltutlämningen efter kriget, eller? Baltutlämningen, där skickade man ju iväg folk till en säker död. Folk som förmodligen inte utgjorde något hot mot vare sig Sverige eller Svenskarna.
Vi som sett några av de videor som IS har lagt ut, vill inte ha några IS män i våran stad.

Det är väl bara att hoppas att det inte blir några fler personliga kontroverser när det gäller Kent. Framför allt inte innan valet. Tycker att han är allt för värdefull för att behöva sparkas från sin riksdagsplats

 
Ingen bild

Lajo

16 februari 2018 08:26

Instämmer i rubriken att det är skönt att se Kent Ekeroth tillbaka. De senaste två dagarna har jag haft förmånen,att
få lyssna till honom från riksdagen. En riksdagsman som talar i klartext vart Sverige är på väg emot. Han är absolut en av de bästa SD riksdagsmännen jämte Björn Söder och den avsaktande Thoralf. Dessa tre är för mig självklara kandidater för SD till riksdagen 2018. Allt annat vore en jätteskandal med stora negativa konsekvenser för SD.

 
Ingen bild

Tony

16 februari 2018 10:27

Ja man ser riktigt hur Sju klövern figurer hukar sig i bänkarna, för Kent säger som det är, och han går gärna tillbaks och citerar vad dom andra sagt vid andra tillfällen, och i fråga om terrorist dåren sa han
att dom andra hade blod på sina händer , som inte såg till att sådana
som fått avslag går kvar här och dräller .Bra Kent!

 
Ingen bild

Tony

16 februari 2018 10:31

Plaskalidou kan känna sig stolt, hon har bara två före sig som
är ännu impopulärare än hon själv, Svetsaren och Fake media?

 
Ingen bild

Viveka

16 februari 2018 11:10

Jag tycker också att det var trevligt att höra Kent Ekeroth i talarstolen igen. Det var klara papper hur regeringarna har skött sig. Om jag fick önska så hade det varit bra om Kent talade lite tydligare och långsammare när han står i talarstolen. Ibland är det svårt att höra vad han säger.
Är det sant att Akilov fick gratis tandvård (50 kr)? Man kan inte förvänta sig annat. För en vanlig svensk får man betala dyrt även för vård som inte kan anstå. Det är skillnad på folk och folk.

 
Ingen bild

Lena1

16 februari 2018 12:18

Här är hela debatten i riksdagen där Kent Ekeroth var ed. Talare nr 2 var Linda Snecker från vänsterpartiet. Värt att lyssna på hur totalt utan insikter hon är. Varning för känsliga och de med högt blodtryck.

http://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/debatt-om.forslag/2017-ars-redogorelse-for-tillampning-en-av-lagen_H501JuU11

 
Ingen bild

Gustaf

16 februari 2018 13:47

Instämmer i Vivekas uttalande om att Kent Ekeroth borde tala tydligare och långsammare. Han är förvisso inte den ända som behöver tänka efter
när det gäller att uttrycka/tala under tidspress som det förstås är.
Nu är jag gift med en audionom så jag får ju höra....

 
Ingen bild

Charlotte

16 februari 2018 19:52

Förstår varför andra partier så gärna vill ha bort honom. Han är en lysande debattör och så olik andra politiker man kan bli, vilket enbart är positivt. En rakryggad person som säger som det är. Hoppas SD tar vara på honom.

 
Ingen bild

Ludvig

17 februari 2018 14:19

Jaså Kent Ekeroth är tillbaka i riksdagen. Det visste jag inte. Det gläder mig.

 
Torbjörn Fjällskog

Torbjörn Fjällskog

18 februari 2018 21:45

Nu blir jag glad. Kenth är alltid så bra o tydlig.

Klona Kenth. Det behövs fler av den sorten för att rädda Sverige.

http://Vet ej

 
Ingen bild

Anders

22 februari 2018 18:29

Tråkigt! Jag vet i katten om jag kommer rösta SD när han inte är med på listan. Medlemmarna borde få säga sitt! Vad i helskotta är det här, Thoralf . Kommentar??? Du och Kent förtjänar vara i riksdagen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards