thoralf

Direktlänk till inlägg 7 februari 2018

MITT GENMÄLE PUBLICERAT I BAROMETERN

Av Thoralf Alfsson - 7 februari 2018 11:41

Mitt svar till Thomas Bergström, ordförande, Karlslunda byalag publicerades idag i Barometern. Det gäller den så kallade" flyktingbyn" i Påryd som planeras på DDT-smittad mark.


http://www.barometern.se/debatt/paryd-behover-riktiga-lagenheter-mer-an-attefallhus-2/

 
 
Ingen bild

Ny spärr till kommunalvalet på 2%

7 februari 2018 12:10

Svårare för småpartier väljas in i kommunerna

I valet 2018 införs en procentgräns till kommunfullmäktige, något som redan finns i valen till riksdagen och till landstingsfullmäktige.

I kommunvalen blir den nya spärren mot småpartier två procent i mindre kommuner, de som får mindre än två procent blir alltså utan mandat.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=6849191

Thoralf Alfsson

7 februari 2018 12:22

I kommuner som t.ex Kalmar som har två valkretsar, norra respektive södra valkretsen blir spärren i kommunalvalet 3 procent!

 
Ingen bild

Pär

7 februari 2018 13:22

Det finns ingen gräns för hyckleriet i Kalmar!

 
Ingen bild

Göta

7 februari 2018 14:02

Thoralf gör ett jättejobb för SD och är en viktig faktor för partiets framgångar, inte bara i Kalmar. Jag hoppas att han blir belönad därefter av partiet.

Själv börjar jag ge upp hoppet om att Sverige ska klara sig från undergång.

Självklart kommer jag att rösta på SD i valet, och självklart kommer jag att göra vad jag kan för att övertyga andra. Men alldeles för många av de moderata väljare som hade gått över till SD tycks nu blint lita på att den nye M-ledaren ska genomföra sina likaledes nya löften (vilka ju egentligen är SD:s politik rakt igenom).

Även om Kristersson efter valet skulle göra några lama försök att infria sin löften,
så finns ändock inte skuggan av en chans att han får igenom ett enda av dessa hos resten av Alliansen, och eftersom han "inte vill prata med SD" klarar han sig då lätt undan från att infria dem. Istället kan han och (S)+(V)-gänget fortsätta med den Reinfeldtska mångkulturpolitiken, som Kristersson så ivrigt förespråkade under alla sina år tillsammans med Reinfeldtbossen.

Det är mycket märkligt hur så många (både politiker och väljare) med samma intentioner som SD sviker dessa och istället ger Sverige-fientliga moderater och sossar nya chanser år efter år att fortsätta förstöra och i slutändan utplåna både Sverige och svenskarna.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

7 februari 2018 15:06

Det finns ett överhängande behov av att stänga den svenska gränsen totalt.

Problemet och den enkla anledningen (som politiker säger) är att merparten av svenskar tänker ungefär som höns.
Hönsen får ursäkta mig.

 
Gus

Gus

7 februari 2018 15:16

Håller med dig fullständigt Göta! Träffande o vettigt !

http://gustafalling&live.se

 
Ingen bild

World Traveller

7 februari 2018 15:52

@ Gota
Kan bara halla med dig. Hur dumma kan en del vaeljare bli egentligen? Om 20 ar har vi inget land mer. Da ar vi antingen en del av diktaturen EU, och de flesta Sverigedemokrater sitter vael inburade da for att de uttryckt fel asikter, eller saa har vi en muslimsk statsminister och lever verkligen som andra klassens medborgare. Vilket arv till vaara barn och barnbarn.

 
Ingen bild

Tony

7 februari 2018 16:32

Det finns ingen gräns för hyckleri i någon tidning, läste idag Ystads Allehanda på Bibblan (Har själv inte blaskan), här gör man en utförlig
redogörelse hur terroristen Akilov kommunicerade med IS, men däremot
lotsas man inte om att Özz Nyjen försåg Akilov med svarta pengar som också gick till IS. Otroligt

 
Ingen bild

Fredde

7 februari 2018 16:43

Nu har jag inte läst vad Bergström skrivit, men kan läsa mellan raderna i svaret.

Konstigt att somliga har så svårt att hålla sig till fakta, och till och med hittar på egen sanning trots att det finns bevis om motsatsen.

F-n, det låter ju som en sosse-politiker.. ;-)

 
Ingen bild

Cosmik Debris

7 februari 2018 17:00

Lästips.
Vidar Andersson: Danska S visar väg för Löfven

https://tinyurl.com/ycdmqb5u
http://www.folkbladet.se/blogg/widardirekt/danska-s-visar-vag-for-lofven/?blog=2518025&entry=9739418

 
Ingen bild

SM811

7 februari 2018 17:44

Morgan Johansson står och framför SD´s politik som deras. Det han framför har SD sagt för flera år sedan men då var SD rasister och främlingsfientliga. Att dra slutsatsen av det han säger är för mycket begärt av Morgan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards