thoralf

Alla inlägg den 7 februari 2018

Av Thoralf Alfsson - 7 februari 2018 23:25

När Anna Kinberg Batra tillkännagav att hon kunde tänka sig att prata med Sverigedemokraterna blev många av Moderaternas sympatisörer kritiska och gick till Centerpartiet som en protest. Uppenbarligen för att de var nya moderater och ville ha en generös invandringspolitik.


När Anna Kinberg Batra sedan avgick och ersattes av Ulf Kristersson kom många av dessa väljare tillbaka. Nu kopierar Ulf Kristersson istället Sverigedemokraternas politik på punkt efter punkt med nya utspel varje vecka men då stannar uppenbarligen sympatisörerna kvar hos Moderaterna.


Vad är skillnaden på att prata med Sverigedemokraterna, mot att istället kopiera Sverigedemokraternas politik?


Kan någon moderatsympatisör förklara detta för mig? Eller är det bara ”avsändaren” som betyder något, inte innehållet?


Hur smarta är moderaternas sympatisörer?

Av Thoralf Alfsson - 7 februari 2018 18:31

Fick för ett par veckor sedan en inbjudan till en återträff med alla som gjorde FN-tjänst i Sinai på bataljon 70M, juni-december 1978. I slutet av maj är det med andra ord exakt 40 år sedan vi ryckte in i Strängnäs för vår grundutbildning. Jag muckade i Eksjö på fredagen efter 10 månaders värnplikt och ryckte sedan in för FN-tjänst på måndagen. En del av mina lumparkompisar tyckte att man var knäpp ;-)


Men det blev en fantastisk upplevelse under 6 månader i Sinai med både besök och rundresor i Israel och Egypten. Jag har knappast träffat en enda av dessa personer på 40 år.


Nu har jag i varje fall anmält mig till återträffen i Strängnäs. Regementet är väl nerlagt som så många andra regementen men nu hoppas jag att det kommer så många som möjligt från min egen grupp och pluton. Jag blev tvungen att plocka fram min minnesutgåva av Sandpappret, bataljonens månadstidning och hittade detta foto på mig själv med AK4:an.


På den tiden fanns det inte många självmordsbombare. Det kanske inte ens var uppfunnet av islamisterna.


 

Av Thoralf Alfsson - 7 februari 2018 11:41

Mitt svar till Thomas Bergström, ordförande, Karlslunda byalag publicerades idag i Barometern. Det gäller den så kallade" flyktingbyn" i Påryd som planeras på DDT-smittad mark.


http://www.barometern.se/debatt/paryd-behover-riktiga-lagenheter-mer-an-attefallhus-2/

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards