thoralf

Alla inlägg den 24 januari 2018

Av Thoralf Alfsson - 24 januari 2018 21:37

Idag var det uppenbarligen tänkt att Samhällsbyggnadsnämnden skulle besluta om ett nytt tillfälligt bygglov för den så kallade flyktingbyn i Påryd. Kalmar kommun har tänkt att placera 10st modulhus/Attefallshus på en tomt i Påryd och sedan placera ensamstående nyanlända män i dessa modulhus. Kalmar kommun köpte till och med in 5st till en kostnad av 390 000 kronor/st under 2016 men eftersom det ännu inte finns något bygglov som vunnit laga kraft så står modulhus på en företagstomt tillhörande säljaren.


Dagens möte tog dock en oväntad vändning!  DDT-vändning!

 

Läs mitt blogginlägg

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/01/20/11509282-ddt-inget-hinder-for-asylboende-i-kalmar/

 

 

Jag yrkade på avslag på det nya förslaget till beslut om att bevilja ett nytt bygglov. Men det visade sig att kommunens olika avdelningar hade olika uppfattning om bygglovet när det gäller att man vid en undersökning för mer än ett halvår sedan påträffade DDT på tomten. Majoriteten blev då väldigt försiktig och drog tillbaka hela ärendet från dagens föredragningslista! Vi får se när det kommer tillbaka eller om det inte kommer tillbaka överhuvudtaget.


Jag vill faktiskt inte skriva om hur det motiverades från både majoritetens politiker och tjänstemän. Om jag hörde rätt så var det en ytterst anmärkningsvärd åsikt som framfördes enligt min uppfattning och det skulle kunna drabba en enskild tjänsteman.


Jag har dock aldrig varit med om att ett ärende dras tillbaka bara en liten stund efter att man godkänt hela föredragningslistan.


Imorgon lämnar jag in en motion om att de 5 Attefallshusen istället skall bjudas ut till försäljning till allmänheten. Vi föreslog det redan i vår budgetreservation i november men nu blir det även en motion.


Jag har fått ett förslag om att ha en omröstning på bloggen om vilken Fake news som varit den värsta i svensk media.


Men för att kunna göra en lista att rösta på måste jag ha förslag på fake news från svenska media under de senaste åren. Sedan väljer jag ut ett lämpligt antal att rösta på. Vinnaren skall sedan också belönas på något sätt. Årets Fake journalist på Fake gala.


Skriv era förslag i kommentarerna eller skicka ett mejl till

thoralf.alfsson@telia.com

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards