thoralf

Direktlänk till inlägg 23 januari 2018

ENDAST EGET DÖDSFALL ACCEPTERAS SOM URSÄKT

Av Thoralf Alfsson - 23 januari 2018 23:23

Jag har idag skrivit en interpellation till kommande kommunfullmäktige i Kalmar. Det föranledde mig att ännu en gång att titta på dokumentären Tvärvändningen. När slutet rullas fram brukar det i filmer komma namnen på skådespelare och medverkande personal. I detta fall kom också följande meddelande. Notera att vissa av dessa före detta statsminister inte ens besvarade frågorna om att medverka i en intervju.


 


Jag anser att det är deras förbannade skyldighet att ställa upp när det är SVT, ett public service företag som vill intervjua i en högaktuell fråga. Dessa statsministrar har varit välbetalda statsanställda under minst fyra år eller längre på skattebetalarnas bekostnad. Då finns det inga ursäkter som gäller annat än eget dödsfall!


Har i veckan träffat ekonomiansvariga på Serviceförvaltningen och diskuterat vindkraftverket och hur det utvecklats ekonomiskt under 2017. Ett intressant samtal som jag delvis kommer redovisa på bloggen när jag fått ytterligare några frågor utredda. Jag kommer lyfta frågan politiskt ännu en gång. Det blir spännande att se om jag får stöd från något parti inom 7-klövern denna gång.


Gräver också i flera andra frågor som håller på att bli ganska heta och som troligen kommer ge flera intressanta och uppmärksammade blogginlägg men allt har sin tid.

 
 
Ingen bild

Björn

23 januari 2018 23:43

Att inte vilja ställa upp på en intervju, kan ju vara förståeligt. De som nu valde att inte vilja vara med är nog mer än medvetna om den politik de har fört och vart det har lett.
Vi som är uppfostrade till att man ska ta ansvar för det man gör, har svårt för politiker (och även andra människor) som likt en blöt hund skakar av sig det våta och går vidare mot nya mål som om inget har hänt.
Håller med om att det är en självklarhet att de ska ställa upp på en intervju. De är in i döden ansvariga för det de har gjort eller inte har gjort, men kanske borde ha gjort.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

24 januari 2018 00:32

Sverige har drabbats av kollektiv utmattning och uppgivenhetssyndrom . Det är inte första gången den här veckan jag läser om människor som är förtvivlade över tillståndet i landet. Om SD sköter sina kort, kan 30 % ligga inom armlängds avstånd.

En bekant jag träffade berättade förresten en bisarr historia, som sannolikt är vardagsmat i Sverige nuförtiden. En äldre person beställde färdtjänst. Bilen som framfördes av en ytterst kompetent somalier hade tydligen varit med om en krock eller liknande. Två av bilens airbag hade utlösts. Den fiffige somaliern löste elegant problemet genom att själv stoppa tillbaka airbagen och avsluta med silvertejp. Billigt och snabbt. Eller hur? Vilka är det som somaliern utsätter för fara genom att fullständigt skita i alla lagar och regler? Jo, det är pensionärer som har betalt för hela flyttlasset från koja till slott.

Karl-Olov Arnstberg: Verklighet och språk

"Jag mår så fruktansvärt illa och tänker ständigt på mina barnbarns framtid. Hur kommer Sverige att se ut när de blir vuxna? Våld, laglöshet, kriminalitet, rasistiska gruppvåldtäkter, usla skolor, haltande sjukvård, maktlös poliskår, ingen välfärd men ändå skyhöga skatter. Jag kan inte åka ned på stan och se alla dessa kedjerökande, mobilpratande negrer, araber och hucklekvinnor utan att tänka:

– Dig ska jag försörja – och dig och dig. Varför ska jag försörja er, ni som inte kan sköta er i ett västerländskt land? Än mindre bidra till det gemensamma samhällsbygget.
Förtvivlad mormor”

Jag instämmer i ALLT!!!

https://tinyurl.com/yc6mrv7u
https://morklaggning.wordpress.com/2018/01/23/verklighet-och-sprak/

 
Ingen bild

Lars Cornell

24 januari 2018 01:20

Apropå vindkraftverket. Jag såg att en prognos från SMHI förutspådde minskad vind som följd av klimatförbättringarna. Det innebär att vindkraftverken kommer att leverera ca 14% mindre energi. Jag undrar vad det betyder för Kalmars vindkraftverks ekonomi.

 
Ingen bild

Molle

24 januari 2018 01:29

Nu går väl skam på torra land..vilken j-vla subba till mor.
Läs det här:http://www.friatider.se/mamma-v-grade-anm-la-flyktingbarn-som-sexangrep-hennes-12-riga-dotter

Hon skulle ta mig fasen ha dödsstraff kärringen.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

24 januari 2018 01:39

Lyssna på det här. Hur kan människan bara stå och ljuga rakt upp och ner?

Carina Ståhl Herrstedt om att neddragningar inom assistans och sjukförsäkring ska betala den muslimska invasionen från tredje världen.

https://tinyurl.com/ybfrv9cu
https://www.facebook.com/groups/279528999133185/permalink/559059224513493/

 
Ingen bild

Cosmik Debris

24 januari 2018 01:55

Vilka har bäst förutsättningar att komma överens tror ni?

Trump-Putin vs Obama-Putin

https://tinyurl.com/y8fu6hed
https://www.youtube.com/watch?v=Rd6SG5hh-hc

 
Ingen bild

24 januari 2018 02:17

Det var Reinfeldt och Kristersson som var spiken i kistan för svensk migrationspolitik.

 
Ingen bild

Gustaf

24 januari 2018 07:54

Läste om en person som skrev att; eventuell samverkan i vissa frågor mellan olika partier omöjliggör för Sverigedemokraterna att bli ett vågmästarparti.
Ingen vill ju ha med partiet att skaffa.
Kan inte närmare utveckla det men tog det på allvar.
I så fall nedslående.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

24 januari 2018 08:27

Det faktum att ingen av förädarna vill vara med att diskutera sin egen "politik" är beviset för att dom inte står för vad dom gjorde.
Med politik menar jag föräderi mot sveriges befolkning.
Det är hög tid att SVT slutar upp med att respektera förbrytarna

 
Ingen bild

surapelle

24 januari 2018 09:39

Vilken tvärvändning ?? En svag tillfällig inbromsning är vad det är.

 
Ingen bild

Lennart

24 januari 2018 18:44

Cosmik Debris
Onsdag 24 jan 00:32
Om man vill åka taxi idag kan man med lite smarthet få en svensk förare.
När du beställer talar du om att du har en ledarhund vilket inte muslimer godkänner.
Min dotter som reser i jobbet mycket gör alltid detta.
Personligen om inte mina ordinarie svenska förare är lediga så kliver jag in och om ”spetskompetensen” börjar babbla säger jag bara att jag skall till jobbet, adress polisstationen samt vill fota av ”taxilägget” för att kunna redovisa resekostnaden. Många dråpliga händelser brukar det bli!
Taxiförarlegitimation? Taxitillstånd? Körkort? PUT? O.s.v

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards