thoralf

Alla inlägg den 19 januari 2018

Av Thoralf Alfsson - 19 januari 2018 18:30

 


För två veckor sedan skrev jag ett blogginlägg  och ställde frågan om det var någon mångkulturell lagstiftning som gällde på Stortorget i Kalmar. Jag fick många reaktioner på mitt blogginlägg och jag är inte ensam över att ha reagerat på det som pågår på Stortorget under fredagar i samband med fredagsbönen och den muslimska torghandeln. 


Förra fredagen var jag på plats men då fanns även tre parkeringsvakter på plats som upplyste alla bilparkerare att det var parkering förbjuden på stora delar av Stortorget. Läs mitt blogginlägg.


Idag på morgonen hade jag ett möte på serviceförvaltningen angående kommunens vindkraftverk och då passade jag på att ta denna bild på Stortorget när jag passerade.


 


Alla svenskar vet väl vad förbudsskylten innebär. Klarar än så kan det väl inte vara. Sedan satt jag i ett telefonmöte under ca 2,5 timma men efter det passade jag på att besöka Stortorget under lunchtimman. Hur tror ni det såg ut? Suck......


 


Närmare 20 bilar felparkerade och under tiden jag var på plats så lämnade bilar "parkeringen" och det fyllde på med nya bilar hela tiden. En väldigt stor andel av de som kom till bilarna eller lämnade sina bilar var personer med utländsk bakgrund men det förekom även "ej nyanlända" svenskar som tog chansen att parkera på Stortorget när så många andra parkerade där.


Jag pratade även med en parkeringsvakt och frågade varför man inte går hårdare fram men eftersom man sedan förra veckan tagit bort den tillfälliga parkeringen på Stortorget ville han inte bötfälla de som ställde på Stortorget utan han körde den "mjuka" linjen. Däremot börfälldes flera bilar på de angränsade gatorna. Men jag kunde inte se en enda bötfälld bil som parkerat på Stortorget under den dryga timman som jag besökte Stortorget idag.


Det är något som är riktigt fel!


Parkeringsvakten menade också att många av dessa "nya svenskar" inte kan våra trafikmärken och heller inte andra trafikregler som gäller. Det kan jag bara bekräfta efter dagens upplevelse. Jag såg flera exempel på detta, som t.ex bilkörning på gågator. 


Något är riktigt fel när asylsökande kan köra bil i flera år i Sverige på sina körkort från Irak, Somalia, Afghanistan o.s.v. Det är riktigt sjukt!

 

Det är dags att nyanlända respekterar svenska lagar och regler! I annat fall skall de lämna landet och fortsätta sina liv i hemländerna.

 

De skall inte bara ta seden dit de kommer, utan även följa svenska lagar och regler. Här gäller ingen sharialagar!



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards