thoralf

Alla inlägg den 16 januari 2018

Av Thoralf Alfsson - 16 januari 2018 20:25

Idag uppmärksammade jag att Östra Småland aldrig publicerat artikeln med mina reaktioner på lördagens ledarartikel skriven av Joakim Carlsson i den tryckta upplagan. Därmed finns den ju ej heller tillgänglig för alla som har tidningen som enbart pdf-tidning.


Idag på förmiddagen såg listan ut med mest lästa artiklar på webben ut så här. Tre av tio artiklar har anknytning till ledarartikeln och min reaktion. Artiklarna låg på plats 1, 3 och 8. Därmed har detta givetvis rönt stor uppmärksamhet bland läsarna på nätet.


 

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/alfsson-helt-befangt-att-skylla-pa-mig/


http://www.ostrasmaland.se/ledare/julhalsningar-fran-en-kloak/


http://www.ostrasmaland.se/ledare/brev-till-jimmie-akesson/


Jag mejlade därför journalisten som skrivit artikeln ”Helt befängt att skylla på mig” idag på morgonen och frågade varför inte artikeln publicerats i den tryckta upplagan. Jag skickade även en kopia på mejlet till Chefredaktören och ansvariga utgivaren. Men har inte fått något svar från någon under dagen. Uppenbarligen vill de inte ge den bedrövliga ledarartikeln mer uppmärksamhet. De vill tysta ner detta klavertramp från Joakim Carlsson. Man kan ju tänka sig att de fått ta emot en del reaktioner. Jag hade dock förväntat mig ett svar ☹


Gå gärna in på ovanstående länkar så åker artiklarna upp högt på listan igen ;-)



Väldigt bra att Socialdemokraterna bjuder alla pensionärer på fika och bulle under fredag förmiddag på Kvarnholmen. Då kan pensionärerna även passa på att besöka den muslimska torghandeln på Stortorget i samband med fredagsbönen. Lite extra mångkultur kommer säkert dessa pensionärer uppskatta då de säkert också vill slå ett slag för "integrationen" i Kalmar 😉

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/vi-har-tankt-att-upprepa-konceptet/



Idag lyssnade jag på lunchekot! Jag kan få hjärtklappning och högt blodtryck för mindre. Dels handlar det om vilka skrämmande nyheter som framkommer men sedan blir man ju fullständigt förbannad på hur man vinklar dessa nyheter och vem som ständigt och jämnt får kommentera dessa nyheter från oppositionen. Idag tycks Moderaternas Tomas Tobé få kommentera allt som rör brottslighet och kriminalitet, Liberalernas Jan Björklund allt som rör skola och försvaret och Centerpartiets Annie Lööf allt som rör miljöfrågor och till sist Kristdemokraternas Ebba Busch Thor allt som rör familjepolitik. Sverigedemokraterna får aldrig kommentera någon fråga i första hand utan det kan komma ett klipp på 5 sekunder i andra hand, mest för syns skull. Och framförallt för att SVT och SR på något mystiskt sätt skall leva upp till sändningsvillkoren!


Det är hög tid att protestera mot den falska nyhetsförmedlingen och nyhetsurvalet!

 

Av Thoralf Alfsson - 16 januari 2018 00:11

Känner mig faktiskt riktigt trött. Tänk om åtminstone solen kunde lysa några timmar varje dag. Då skulle man säkert känna sig både piggare och mer motiverad. Jag är väldigt bekymrad av många olika anledningar. Bekymrad för saker som egentligen inte borde vara ett bekymmer överhuvudtaget.


Ikväll tog islamiseringen ytterligare ett steg framåt i vårt samhälle. En kvinna i den kvinnoförtryckande slöjan fick äran att presentera vinnaren av årets ledare inom svensk idrott på Idrottsgalan som sändes i SVT. Uppenbarligen så var man rädd för att männen i salongen skulle bli så upphetsade sexuellt av kvinnan om hon inte täckte sitt hår och övriga behag.


Jag är så fullständigt trött på medias fokusering på ensamkommande unga eller gamla från Afghanistan och deras förljugna åldrar, likaså är jag trött medias fullständigt okritiska rapportering om metoo-rörelsen. Det var för övrigt skönt att höra Katarina Barrling ifrågasätta mediernas okritiska hållning till alla uppgifter från kvinnor i SVT under söndagskvällen. För att inte tala om alla negativt vinklade artiklar, inslag och reportage om Donald Trump. Det stor mig upp till halsen. Jag kräks.


Jag brukar lyssna väldigt mycket på P1 när jag kör bil men idag fick jag nog under förmiddagen. Hör och häpna jag bytte till P4 Kalmar. Där hade människor fått skicka in typ medborgarförslag till redaktionen via sociala medier. Jag blev riktigt glad när fick höra grunderna i vårt lokala SD partiprogram läsas upp i P4 Kalmar som en av våra medlemmar skickat in. Tack Mika Kotanen! När jag sedan hörde alla olika förslag läsas upp insåg jag så småningom att inte ett enda förslag handlade om invandring, ensamkommande unga eller gamla, USA och Trump, inte ens metoo. Vilken befrielse! Samtidigt visar det vad folket tycker är viktigt. Det är inte det som pk-media dag ut och dag in tvingar på oss.


De flesta är nog rent ut sagt jävligt trötta på det. Men jag tror samtidigt att många inte förstår att det handlar om indoktrinering. Åsikterna skall tvingas in i vårt medvetande. Det var därför en kvinna med slöja och heltäckande klädsel fick presentera årets idrottsledare på Idrottsgalan.

Enda sättet att slippa är att stänga av radio och TV, sluta läsa de flesta tidningar och dessutom undvika pk-media när du surfar på nätet.


Mötet som kallas Folk o Försvar pågår just nu i Sälen. Nu tävlar partiledarna inom 7-klövern om vem som vill satsa mest pengar på försvaret. Under de senaste åren eller sedan SD kom in i riksdagen har SD föreslagit ökade anslag till försvaret men det har medvetet nästan hånats från vissa ledamöter i riksdagen och definitivt inte fått något stöd från något annat parti. Alla förslag från SD om att stärka försvaret har i princip röstats ner i riksdagen. Hur många tror att någon journalist i Sverige lyfter fram detta? Nej, det finns inte på kartan. Journalisterna är så jäkla rädda om sin egen position och inkomst att de inte vågar gå utanför de osynliga ramarna eller åsiktskorridoren. Det gör mig spyfärdig när jag ser dessa ryggradslösa personerna springa omkring med sina mikrofoner i Sälen för att jaga politiskt korrekta uttalanden. Inte en enda vågar gå åt motsatta hållet!


Egentlige är det fullständigt bedrövligt att vi kallar dessa enfaldiga och enkelspåriga journalister för den tredje statsmakten. Det handlar nästan uteslutande om agendajournalistik idag, den grävande journalistiken finns det inte tid för idag. Istället springer alla journalister åt samma håll i en stor skock med den infantila förhoppningen att kunna hitta sitt eget scoop.


Det bedrövliga är ju att detta även drabbar ledarsidorna i tidningarna i lika hög grad. Joakim Carlsson på Östra Småland är bara ett av många exempel på detta. Även om han råkar aspirerar på en pallplats!


Vart är vi på väg?

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards