thoralf

Alla inlägg den 14 januari 2018

Av Thoralf Alfsson - 14 januari 2018 13:13

Så här inledde ledarskribenten Joakim Carlsson på Östra Småland sin dikt riktad till Jimmie Åkesson lagom till julhelgen.


”SD, SD, gamle vän

tråkigt att du lever än

men du ser brunaktig ut

så du borde varit slut”

 

Jag uppmärksammade detta på min blogg och undrade om Joakim Carlsson önskade livet av Jimmie Åkesson, dessutom på Östra Smålands ledarsida. Reaktionerna blev väldigt många både på min blogg och på Facebook.


Bakgrunden till min fråga beror ju på allt annat som Joakim Carlsson skrivit tidigare om SD och Jimmie Åkesson. Då Joakim Carlsson brukar svinga sitt svärd, förlåt sin penna i våldsamma piruetter titt som tätt på Östra Smålands ledarsida.


Hur många minns detta utfall? I en ledare från 24 juni 2016 går Joakim Carlsson till en grov attack på Jimmie Åkesson där nazism, Hitler, antisemitism, Mein Kampf, biologisk rasism och andra epitet haglar i texten. Vem som hatar framgår utan tvekan i den texten. Läs gärna texten och bilda er en egen uppfattning om ledarskribenten Joakim Carlsson och vad han tycker om Jimmie Åkesson och alla sverigedemokrater och hur han respekterar andra åsikter.


http://www.ostrasmaland.se/ledare/brev-till-jimmie-akesson/


Om du nu läst ledaren så kan du ju fundera över hans ordval i ovanstående ”dikt”. Hur skall den tolkas?


Tydligen fick Joakim Carlsson tillsänt sig ett julklappsrim tillägnad honom också.


”Till dig jag önskar ett paket

Som smäller som en raket”

 

Det gjorde tydligen Joakim Carlsson upprörd och han kände det som ett hot och han har nu polisanmält julklappsrimmet. Östra Småland och Joakim Karlsson ger nu uppenbarligen och på något märkligt sätt mig skulden för detta på lördagens ledarsida. Helt befängt!


Rubriken på hans ledarartikel är dessutom "Julhälsning från en kloak". Vilket visar på vilken nivå Joakim Carlsson befinner sig. Om ni nu inte litar på mig så lägger jag även in länken.

http://www.ostrasmaland.se/ledare/julhalsningar-fran-en-kloak/


  


Nu är jag i och för sig inte det minsta förvånad över Joakim Carlsson slutledningsförmåga. Efter terrordådet i Nice där 84 oskyldiga människor dödades som firade Frankrikes nationaldag skrev Joakim Carlsson följande på Östra Smålands ledarsida.


”Hela attacken påminner betänkligt mycket om scenariot i en bok av Stephen King, ”Mr Mercedes”, där människor mejas ner med hjälp av en bil när de står i kö till en jobbmässa. Jag bara påpekar det eftersom många kommer att tro att dådet inspirerats av islam och Koranen. Det kan faktiskt lika gärna ha inspirerats av Stephen King.”

http://www.ostrasmaland.se/ledare/en-man-som-bara-ar-vard-forakt/

 

Jag tror inte att jag behöver kommentera detta mer. Det talar för sig självt.


På ledarsidan i Östra Småland lördagen (5 september 2015) försvarar Joakim Carlsson uteslutningen av Sammy Augustsson. Han använder sig till och med av den döde 3-åringen Aylan Kurdi för att motivera uteslutningen av Sammy ur Transportarbetarförbundet endast på grund av att han är aktiv Sverigedemokrat. Det är så fruktansvärt lågt och beklämmande och i synnerhet ohederligt eller till och med ännu värre.


Den ledaren verkar dock Östra Småland raderat från webben. Jag kan i varje fall inte få fram den genom att söka på Östra Smålands webbsida. Det kanske beror på den tvärvändning som socialdemokraterna gjort i migrationspolitiken efter 2015 och det kaos som uppstod under hösten 2015. Undrar om Joakim Carlsson har kritiserat socialdemokraterna för tvärvändningen i migrationspolitiken?


I lördagens artikel letar jag efter det minsta spår av självkritik från Joakim Carlsson men tyvärr kan jag inte finna en tillstymmelse till det. Den egenskapen besitter sannolikt inte Joakim Carlsson. Det närmaste han kommer är att jag tolkat hans dikt helt fel. Men det tolkningsutrymmet har Joakim Carlsson själv gett utrymme för inte bara i dikten utan under en lång rad av ”hatiska” artiklar på ledarsidan, inte bara mot Jimmie Åkesson och SD. Utan mot allt som inte är vänsterpolitik och vänsterföreträdare.


Dessutom kallar han mycket nedlåtande mina läsare för ”Thoralfs svans”.


Vill du kommentera det hela så har Östra Småland lagt upp lördagens artikel på Facebook. Det finns redan en del kommentarer men vi får se hur länge artikeln får ligga kvar på Facebook om ”fel” kommentarer börjar strömma in. Tänk bara på språket!

https://www.facebook.com/ostranlokaltidningen/posts/2043179632375681


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards