thoralf

Direktlänk till inlägg 8 januari 2018

ISLAMOFOBI FRÅGA 7

Av Thoralf Alfsson - 8 januari 2018 21:00

Tycker du att kvinnors halverade arvsrätt och värde av vittnesmål i jämförelse med mäns är ett negativt inslag i islam? Ja/Nej


Ge ditt svar i högermarginalen på bloggen under rubriken Omröstning.

 

En förälder dör och efterlämnar en son/söner och en dotter/döttrar. Dottern får hälften så stor del som sin bror (K 4:11). Detta beror på att de ekonomiska fördelar som kvinnorna fått framför männen i äktenskap och familj har en social motsvarighet.

 
 
Ingen bild

Laglydig

8 januari 2018 21:41

Så var det ju faktiskt på svensk landsbygd (dock inte i städerna som tillämpade lika arvsrätt) fram till 1845. Naturligtvis lika fel för det innan 1845.

Thoralf Alfsson

8 januari 2018 22:16

Nu har vi 2018. Vissa kulturer och religioner utvecklas, andra inte!

För ca 400 år sedan begravdes en barnamöderska levande i Kalmar.

 
Ingen bild

Dumle

8 januari 2018 22:03

En utmärkt fråga till alla muslimska samfund innan de ges frikostiga offentliga bidrag
- Har män och kvinnor samma värde i den meningen att de skall ha lika arvsrätt? Ja eller Nej.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

8 januari 2018 22:25

Lyssnade på en intervju med den eminente Douglas Murray.
https://tinyurl.com/y7w3hog4
https://www.youtube.com/watch?v=zGGRYG0x3ow

Om den muslimska och afrikanska invasionen av Europa säger han:

”Vi kommer för resten av våra liv att behöva prata om ras, hudfärg och identitet. Det kommer att bli ändlöst”

”för resten av våra liv”

https://tinyurl.com/y9sx8j9u
https://vocaroo.com/i/s1osB2WrqRNA

Påminner mig om en kommentar jag skrev 31 juli 2017 23:27
http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/07/31/11465233-helig-vrede/

”Den här ”tillfälliga” flyktingkrisen kommer inte att gå över om något år eller två. Den är inte tillfällig och Sverige kommer aldrig någonsin att återgå till det ”vanliga” Sverige. Svenska folket kommer att plågas av den muslimska invasionen så länge vi lever. Sug på den! Det kommer bara att bli betydligt brutalare, plågsammare och svårare att fly i takt med det ökade skadliga muslimska inflödet.”

Det muslimska helvete som Sveriges (Reinfeldt och Löfven) och Europas politiker skapat är irreversibelt. Vi kommer aldrig att åter få uppleva det trygga, trivsamma, hederliga, strävsamma och sekulära Sverige. Glöm det!

Muslimer och islam kommer att förgöra Sverige och Europa. Jag är så in i helvete tacksam för att jag inte är tjugo år.”

Muslimer, araber och afrikaner måste ut ur vårt land. Vem ordnar det? SD?

 
Ingen bild

Tony

9 januari 2018 08:26

Den lille mannen Ulf Kristoffersson tror nog att SD s väljare
är dumma i huvudet. Han tänker inte ens tala med SD, men deras
väljare får gärna rösta på hans politik?? Varför det? Varför
i himmelens namn skulle vi rösta på en av dem som är djupt
ansvarig för Sveriges tillstånd idag? Tror han att vi glömt att
det är sju klöverns politik som är orsaken till allt elände
idag, och där dom nu fem över tolv snor SD s politik??
Kom ner på jorden lille man !

 
Ingen bild

Lena1

9 januari 2018 11:05

@Thoralf Sådan här frågor kommer du inte att kunna ha med på din blogg i framtiden. Läser att Tyskland redan har en censurlag som kan fålla användarkonton på bloggar, twitter etc, både till höger och vänster. Det är den beryktade globalist-agendan 2030 (tidigare 2021) som sjösatts.
En sådan censurlag kommer säkert här också, kanske lagom till sommaren?

 
Ingen bild

Lena1

9 januari 2018 11:07

länken till förra inlägget:

http://www.friatider.se/merkels-censurlag-drabbar-v-nstersatir

 
Ingen bild

Fredde

9 januari 2018 13:05

Vad svarar MP och FI på denna fråga? De brukar vara väldigt tysta i frågor om islam. Snanare vänder de det till något positivt, hur det nu kan vara möjligt...
Schyman har ju till och med gått så långt så att hon påstår att niqab och burka är frivilligt och en frihet för kvinnorna.

 
Ingen bild

vmm

9 januari 2018 13:15

För att vara med i facket Livs så måste man ju ha en "feministisk grundsyn". Kan inte vara tillåtet för rättrogna muslimer att vara med i Livs.

 
Ingen bild

Karl

9 januari 2018 13:24

Alltid något, globalisten Peter Sutherland har vandrat vidare.
Nu väntar vi på tokiga politikers hädanfärd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards