thoralf

Direktlänk till inlägg 7 januari 2018

ISLAMOFOBI FRÅGA 6

Av Thoralf Alfsson - 7 januari 2018 00:57

Ser du det som ett negativt inslag i islam att sharialagar tillämpar stympning för vissa brott, såsom avhuggande av händer vid stöld? Ja/Nej


Ge ditt svar i högermarginalen på bloggen under rubriken Omröstning.


Stöld bestraffas med stympning/amputering av höger hand. (Enligt Koranen 5:38 är straffet för stöld att få handen avhuggen).

 
 
Ingen bild

Ölandsbonde

7 januari 2018 02:32

Det är väl en bra metod för att minska stölder. Även om tjuven fortsätter så blir det ändå svårare med bara en hand. Tar man inte bort ena foten vid återfallsbrott?

Det är upp till var och en om man väljer att stjäla. Vill man inte minsta en lem är det bara att låta bli.

Fast å andra sidan är det en knepig religion då det inte finns något straff för att slå ihjäl någon. Man kan väl tycka att en sådan gärning skulle ses som värre än att stjäla ett äpple.
Men det gör man inte därför att det skulle inskränka på mannens rätt att slå ihjäl fru och barn. Eller bögar, kristna, avfällingar och många andra.

Man är lite undrande i dessa tider när kreti och pleti, i regel äldre människor, döms i domstolar för nedsättande kommentarer kring den nya adeln, när samtidigt en bok som koranen med alla sina goda råd om vilka man ska slå ihjäl fritt får distribueras.

Vilket är värst? Att skriva att somalier är världens lataste arbetare (Vilket iofs inte är sant då de knappast arbetar) eller att skriva anvisningar hur bögar ska dödas?

Rätt svar: Det första.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

7 januari 2018 02:53

Jag önskar att du Thoralf går in och rättar alla de skribenter som påstår att islam är en medeltida lära. Det stör mig och får islam att framstå som alltför modern i religionståget.

För Europa som helhet var islam samtida med den allra tidigaste medeltiden. I Sverige var vi inte lika långt framme.

När Muhammed var på rövarstråt och dräpte folk till höger och vänster hade vi Vendeltiden här i Sverige. Det är lika med yngre järnåldern och ett par hundra år innan vi, som vikingar, gav oss ut i världen på plundringståg.

Visst är det fascinerande att islam av så många, bl a våra kyrkoföreträdare, betraktas med vördnad och respekt. Den skiten är äldre än vår egen asatro under vikingatid. Hur många skulle tycka det var kanon om vi började tillämpa asatron med dess lagar, moral och etik? Plöja ner några trälar till Frös ära så skörden blir bra. Ändå skulle vi faktiskt vara modernare än islam.

Tänk på det.

 
Ingen bild

Vi

7 januari 2018 03:12

Jag tycker inte det är fel att muslimer hugger av varandra deras händer och huvud. Tycker de, att det är det man skall hålla på med, kan de få hålla på med det. Felet är att dra hit dessa individer med dessa lagar.

En annan sak som kan påpekas är, att Sverige och dess regering är Trumps bästa draghjälp. När Trump eller andra amerikanska politiker varnar för följderna av PK-politik och pekar på Sverige, vet alla vad som menas och de tittar på varandra och säger ”hujeda mej, den vägen vill vi inte gå”.

Eftersom jag åker runt mycket i den stora världen, kan jag berätta, att för 10 år sedan var alla imponerade av Sverige. Idag är man bara häpnad av hur fel det kan bli med PK-korrekta politiker. För den civiliserade befolkningen har landet blivit något i stil med ”alla vet var det ligger, men ingen vill dit”. Det har blivit världens skräckexempel. Det fina landet som har försvunnit från världskartan.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

7 januari 2018 03:34

Antikalifen möter Patrik Engellau

https://tinyurl.com/yaudaoks
https://soundcloud.com/antikalifen/antikalifen-moter-patrik-engellau


Mycket bra!

 
Ingen bild

Ulrika

7 januari 2018 07:22

Hmmm, lite elakt tänker jag att det kanske är mer avskräckande än vårat jamsande.

 
Ingen bild

Tony

7 januari 2018 09:02

Att stympa folk är vidrigt,vad jag däremot skulle vilja förorda
är kemisk kastrering av idioter som gruppvåldtar kvinnor torde
vara en avskräckande metod, detta hade avhållit dessa idioter
och sänt signaler till andra vad som kan hända vid dessa vidriga brott.

 
Ingen bild

V

7 januari 2018 10:34

Mikael är lärare och arbetar i Göteborgs mest problemtyngda förorter. Trots att han älskar sitt jobb ser han skolan som förlorad. – “Jag ger det fem år innan den långsamma kollapsen går mot en fullständig krasch. Vardag i de mångkulturella skolorna: Hot, våld och till och med våldtäkter.”
– Jag har blivit knivskuren, hotad, slagen och fått bilen vandaliserad. Jag har haft elever som blivit bortgifta, misshandlade och sålt sex för cigg. Elever som blivit rånade, även på låg- och mellanstadiet. Jag har varit på skolor som haft skotthål i väggarna.
Han tror att den svenska skolan kommer att ha havererat inom fem år

 
Ingen bild

Hacke

7 januari 2018 10:36

@Ölandsbonde 02:53

Den jämförelsen var tänkvärd i högsta grad.

 
Ingen bild

Iceman

7 januari 2018 11:03

Om Islam tillämpades i enbart deras egna länder och inte smög sig in i mitt eget land skulle jag ha mindre problem med denna ideologi förklädd till religion. Eftersom Sverige i en kanske inte alltför avlägsen framtid, med det snabba övertagande av riket som äger rum medan svenskarna vältrar sig i godhet framför Let’s dance och käkar chokladpraliner, kommer få Sharialagar så har jag väldigt mycket emot barbariska inslag som korsfästning, amputationer, steningar, könsstympningar och halalslakt! Vill vi verkligen ha sådant i vårt fordom så fina land? Om inte är det dags att börja kämpa, gott folk!!

 
Ingen bild

Hen

7 januari 2018 16:00

@Ölandsbonde:
"Den skiten är äldre än vår egen asatro under vikingatid". Och kristendomen skulle vara nyare, menar du? Tjena. Du har väl inga planer på att ställa upp i Smartare än en femteklassare?

 
Ingen bild

Björn

7 januari 2018 18:56

Hugga av händer och fötter, ok men bara inte i Sverige. Tänk vilka sjukvårdskostnader vi skulle få om man började hugga händerna av tjuvar. Och rehabiliteringen sen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards