thoralf

Direktlänk till inlägg 6 januari 2018

”VAD GÖR VÄNSTERN FÖR FEL NÄR ARBETARE RÖSTAR PÅ SD?”

Av Thoralf Alfsson - 6 januari 2018 23:03

Nu tänker jag faktiskt ”svära i kyrkan” om uttrycket tillåts men idag dök det upp ett klipp som en vän på Facebook lagt upp med en kommentar om att det faktiskt var intressant att lyssna på. Jag tvivlade starkt då det var ett klipp med ordförande för Kommunistiska partiet som pratade om vad vänstern gör för fel när arbetare röstar på SD.


Efter att jag lyssnat på klippet så kan jag inte annat än tolka det som att han ger SD rätt i fråga efter fråga, förutom att SD inte delar synen på klassperspektivet i samhället. Det är faktiskt lite spännande och förvånande 😉


https://youtu.be/3ZhennO7aro



I mitt flöde dök det även upp ett klipp upp Kent Ekeroth från förra mandatperioden. Där finns förklaringen till att så många arbetare röstar på SD. Det stämmer bara ännu bättre idag. Det är riktigt bra!! 


https://youtu.be/u1ptY_l1Ngo



 
 
Ingen bild

weasel

6 januari 2018 23:37

Felet som vänstern ( i detta fallet då Sjöstedt-vänstern och inte den "riktiga" vänstern såsom Kommunistpartiet ) gör är att dom inte begriper att bostäder, jobb och välfärd inte räcker till obegränsat med människor.
De arbetare som begriper detta röstar naturligtvis hundra gånger hellre på SD än på Vänsterpartiet - detta eftersom dom annars lika gärna kan rösta på Annie Lööf som Jonas Sjöstedt eftersom de båda bedriver samma befolkningsökningspolitik.

 
Ingen bild

Helvetet

6 januari 2018 23:51

Hej Sverige!
Är Sverige ett land utan kontext? Besvara den frågan innan du naivt lägger upp Ekerots känslor av landet Sverige utan falsiefierbar sannng! Ren skit och lögn liksom religion som islam, kristendom och judendom.. fy o blä!!!

Thoralf Alfsson

7 januari 2018 00:35

Blev det för mycket nu!

 
Ingen bild

Ölandsbonde

7 januari 2018 02:19

Det är väldigt lätt att förstå det goda hatet mot Ekeroth. Skärpt och kunnig, helt omöjlig att ta debatt mot.

 
Ingen bild

Tony

7 januari 2018 09:09

Det stora problemet för sju klövern är Kent Ekerots
kunskaper, att det inte går att köra sina vanliga förekommande
floskler när dom möts av kunskaper som dom själva saknar.

 
Ingen bild

surapelle

7 januari 2018 09:30

Ekeroth är kanske skärpt och kunnig när han är nykter. Men se till att han håller sig skärpt och nykter och ger fan i att uppsöka vissa ställen där han garanterat råkar i bråk.

 
Ingen bild

Björn

7 januari 2018 10:06

Delar surapelles kommentarer fullt ut

 
Ingen bild

Hacke

7 januari 2018 10:25

Oj vad jag saknar Kent Ekeroths klartext och skärpa i debatter och från talarstolar.
Tar inte sd tillvara hans enorma kapacitet och potential på bästa sätt blir jag djupt besviken.

 
Ingen bild

noname

7 januari 2018 10:59

Ja klippen är säkert intressanta men jag kan inte se dom. Det är endast stora tomma fält. Länkar att klicka på till klippen uppskattas.

Thoralf Alfsson

7 januari 2018 11:32

Använder du dator, surfplatta eller mobil?

Vilken webbläsare?

Jag behöver dessa uppgifter för att kunna få operatören att uppdatera bloggplatsen.

 
Ingen bild

O.N.

7 januari 2018 12:31

Med Internet Explorer som jag oftast använder är det tomma fält, men med Chrome syns klippen.

 
Ingen bild

Uppströms

12 januari 2018 13:06

Klassklyftorna kommer alltid att finnas. Men sossarna lyckades på 60. 70-talet att minska ned dessa, före det att Feldt-trion på 80-talet ändrade på allt. Vad löntagarna inte tänker på är att jobbskatteavdraget som SD och alliansen vurmar för är pengar som varit avsedda för socialkontot och som drabbar dessa nämnda den dag de inte är arbetsföra längre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards