thoralf

Direktlänk till inlägg 6 januari 2018

ISLAMOFOBI FRÅGA 5

Av Thoralf Alfsson - 6 januari 2018 01:59

Är islams påbud att det är varje rättrogens plikt att döda dem som avfallit från religionen orimligt? Ja/Nej


Ge ditt svar i högermarginalen på bloggen under rubriken Omröstning.


Lyssna på denna länk efter ca 13-14 minuter om ni inte tror/litar på ovanstående frågeställning.

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 januari 2018 02:29

Ja, det tycker jag är rimligt. Alla som lämnar islam bör halshuggas enligt tolerant muslimsk tradition. Man vill ju inte vara islamofob för då kommer ju polisen eller staten och tar mig?

Annat ämne:
Vet Malmöpolisen etniciteten på våldtäktsmännen som härjar i Skåne? Ja.
Kommer polisen att gå ut med signalement? Nej.
Är det av kostnadsskäl? Nej.

”Avslöja ditt etniska ursprung och hitta nya släktingar med vårt enkla DNA-test. Endast 562,‎20‎kr‎”

https://tinyurl.com/y7wjcwej
https://www.myheritage.se/dna

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 januari 2018 03:55

Milo Yiannopoulos: Malmö är Europas våldtäktshuvudstad.

Detta menar Milo att Malmö är på grund av ett skadligt och okontrolerat inflöde av muslimer

"Thanks to untrammeled muslim immigration."

https://tinyurl.com/ycerf2u3
https://www.facebook.com/myiannopoulos/videos/1085043971633497/

 
Ingen bild

Bajen666

6 januari 2018 09:22

Ber om ursäkt tryckte tyvärr på nej, får skylla på att jag nyss steg upp...förlåt.

Thoralf Alfsson

6 januari 2018 09:41

Hmmm...

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

6 januari 2018 09:26

Den som påstår att Sverige sakta förfaller har helt fel !
Det går väldigt fort !

 
Ingen bild

Lena1

6 januari 2018 11:52

Självklart tryckte jag nej på denna fråga. Varför så många tycker att det är ok för en rättrogen muslim att döda en f d frände inom religionen kan jag inte acceptera.
Att @Cosmic Debris klickade ja trodde jag var ironi.

Rätt ska vara rätt och det är i Sverige vi lever och det är våra lagar o regler alla som bor här ska följa, annars förfaller vi i deras tänk. Gud förbjude, det tänker inte jag göra!

Thoralf Alfsson

6 januari 2018 13:25

Har du verkligen läst frågan ordentligt?

Är islams påbud att det är varje rättrogens plikt att döda dem som avfallit från religionen orimligt?

Självklart är det orimligt!

 
Ingen bild

Lena1

6 januari 2018 11:57

Den länk jag skickade om en iranskfödd kvinna som flydde som 15 åring till USA p g a att hennes far sålt henne till en äldre man når hon var fjorton år. Denne man våldtog och slog henne varje dag i de s k "äktenskapet".
Kvinnan flydde och har sedan dess uttryckligt och mycket ihärdigt bekämpat islam, men inte muslimer. Men hon berättar sanningen om hur muslimer är mer än hjärntvättade i religionen i massa galna ideer om hur livet ska levas.

I statistiken räknas hon dock fortfarande som muslim, trots ihärdiga att få det annulerat.

 
Ingen bild

Evert

6 januari 2018 12:50

#Thoralf
Du hatar 23% av världens befolkning. Du är en ondskefull människa.

Thoralf Alfsson

6 januari 2018 13:28

Jag är kritisk till islam! Det är inte hat.

Tycker du att islam är fredens och kärlekens religion?

 
Ingen bild

Tony

6 januari 2018 13:20

När det gäller våldtäkterna i Malmö, så tycker jag att flickorna eller närstående till dem gott kan uppge om det var Sven eller Nisse eller en
Ahmed eller Ali, dom har ingen anledning att tiga om Nationaliteten,
det har däremot myndigheterna som tystar ner så mycket som möjligt.

Glöm inte att rösta rätt den 18 SEPTEMBER

 
Ingen bild

Niklas R

6 januari 2018 13:21

Från en islamisk synvinkel så är det helt rätt eftersom hela ideologin baserar sig på mord, hot, mutor, sex och förtryck av kvinnor. Enda anledningen till varför islam är så stor idag är för att den har denna regel att lämnar du islam så ska du mördas. Det och att kvinnan bara ska föda nya muslimer, eller flickor som kan sexuellt utnyttjas av muslimer.

Socialismen har anammat detta också. Den sprider sig på samma sätt med mord, hot, mutor, våld och sex. När den väl fått makten så håller den sig kvar genom att mörda alla avfällingar som "kontrarevolutionärer" eller "klassfiender".

 
Ingen bild

Dumle

6 januari 2018 13:21

Vad bör man rimligen anse om en ideologi som inte accepterar en av demokratins grundbultar - nämligen rätten till religionsfrihet. Att dessutom förespråka att de som tillämpar sina grundläggande rättigheter att tro eller inte tro på Allah, skall dödas. Är detta en fridens religion? En tolerant religion? En religion som fungerar i demokratiska samhällen?

Läs själv och bilda dig en uppfattning på:
http://skafferigodis.blogspot.se/2007/03/allt-du-behver-veta-om-islam.html?m=1
https://www.google.se/amp/s/sanningenommuhammed.wordpress.com/2010/07/02/sanningen-om-muhammed/amp/

Mvh

 
Ingen bild

KS

6 januari 2018 13:59

Dagens fråga, om plikten för varje muslim att döda en otrogen / kristen, kom fram tydligt några dagar efter den 11 september 2001 då SR hade ett uppföljande program om denna katastrof. En liten flicka, ”svensk” muslim, intervjuades av en kvinnlig reporter i P1. På en fråga från reportern om det är sant att muslimer uppmanas att döda kristna”, svarade flickan att det är det. ”Var har du hört detta?” (Där skulle reportern ha slutat!), men fortsatte med frågan om det var i Sverige eller hemma i flickans ursprungsland Afganistan. Efter en kort paus svarade den intelligenta tösen: ”I Afganistan”.
Ridå!

 
Ingen bild

Laglydig

6 januari 2018 14:08

@Lena1 11:52
Du (och flera andra som röstat "nej") har uppenbarligen INTE läst frågan ordentligt.
Genom att rösta "Nej" så anser man att det är rimligt att det är varje rättrogens muslims plikt att döda dem som avfallit från religionen!

 
Ingen bild

Ölandsbonde

6 januari 2018 14:42

Det sker små förändringar. Nu talas det inte om "båtflyktingar" över Medelhavet längre.

Nu har de blivit "migranter. Svt.text: "Hälften så många migranter nådde Europa 2017"

Även GP skriver om "migranter"
Kolla gärna länken och se de ensamkommande barnen på väg hit för att ge glädje och kramar till våra förtorkade kärringar.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/h%C3%A4lften-s%C3%A5-m%C3%A5nga-migranter-n%C3%A5dde-europa-2017-1.5016405

 
Ingen bild

Lotta_1

6 januari 2018 14:46

@Evert

Den här filmen är till dig. Lyssna och lär.

https://youtu.be/Ry3NzkAOo3s

 
Ingen bild

Cosmik Debris

6 januari 2018 15:06

Det har tydligen gjorts DNA-analyser i Malmö.

"Men vad analyserna har visat vill polisen inte berätta." :-)

https://tinyurl.com/y992neth
http://www.friatider.se/inga-misst-nkta-f-r-v-ldt-kterna-i-malm

 
Ingen bild

Friholt

6 januari 2018 16:20

@ Cosmik Debris 15:06 Varför ska du sitta i knät på en förundersökningsledare och sannolikt förstöra all fortsatt meningsfull utredning?

 
Ingen bild

Hacke

6 januari 2018 17:07

OT. Skönt besked från Tino Sanandaji och uttryckt som bara han kan inför Jörgen Huitfeldts fråga om ”När han tänker sluta debattera kring invandringspolitiken”:
- Jag kommer att sluta när jag upplever att man erkänner de grundläggande siffrorna. Vi kan inte ha osanningar som dominerande i debatten. Det kommer att ske men det kommer att ta tid för det är väldigt starka intressen som haft fel. Det vill man inte medge och de är kvar vid megafonerna. Men verklighetens tyngd tränger på och när den kunskapsfientliga politiskt korrekta ryggraden är knäckt då kommer jag att sluta.
Njut av hela intervjun här:
https://kvartal.se/fredagsintervjun/gst-i-fredagsintervjun-512-tino-sanandaji

 
Ingen bild

Nisse

6 januari 2018 17:38

Bästa Thoralf,
ännu en idiotisk fråga...

Thoralf Alfsson

6 januari 2018 18:24

Tack det var väldigt vänligt!

 
Ingen bild

Ölandsbonde

6 januari 2018 17:47

""Men vad analyserna har visat vill polisen inte berätta." :-)"

Man kan läsa ut massor av information ur DNA, men det gäller nig bara för vita män.

 
Ingen bild

Observer

6 januari 2018 19:50

Låt oss inte göra muslimernas tro till ont! -Det finns gott om fina muslimer, som är vanliga trevliga människor!
Vad vi ser i Iran, är ett rop på hjälp att reformera Islam så den passar dagens samhälle. Men vi är inte skickade att hjälpa dem med det -Det skall vi aldrig tro. Tron på det måste komma inifrån!

Thoralf Alfsson

6 januari 2018 19:55

Jag kritiserar islam som förvrider förståndet på det allra mest troende!

 
Ingen bild

Observer

6 januari 2018 19:57

Jag känner flera muslimer och när vi sitter efter badet som karlar gör och pratar bilar och tjejer så kommer det fram att vi är lika ändå. -Det finns religiösa tokstollar i alla religioner likväl som vanligt folk, Ja även hos dem. Alla jag mött på så vis vill ha en mjukare tolkning. En snäll o vänligare tolkning, Som alla i släkten vet ..Då är det accepterat.
-Annars är dom som oss. Reformation är nödvändigt.

 
Ingen bild

Observer

6 januari 2018 20:00

Reformation innebär inte att utomstående skall tvinga någon till något. Det fungerar bara om det kommer på egen hand från hjärtat från berörd. Och som vill få en förändring. Och det verkar många muslimer vilja.
Det är deras chans nu. De unga.

 
Ingen bild

Observer

6 januari 2018 20:02

Medan förljugna beslutsfattare kan inte göras mycket åt!
Det står jag fast vid.

 
Ingen bild

Observer

6 januari 2018 20:05

@Thoralf, Jo jag förstår det. Men de allra mest troende skall inte få representera 100% av deras gäng. Det blir snett.
Iran visar nu vägen.

Thoralf Alfsson

6 januari 2018 20:13

Observer

Då är vi tillbaka vid hur det sett ut i vår historia vilket detta klipp belyser på ett utmärkt sätt.

https://youtu.be/Ry3NzkAOo3s

 
Ingen bild

Observer

6 januari 2018 20:13

Tidigare och nu finns det gott om byar där vanligt "Oreligiöst folk" Bestående av Muslimer, kristna och budister lever i utmärkt samklang med varandra. Alla är trevliga med varandra.
Det här får vi aldrig glömma bort! Vad som är problematiken är religiösa stollar och en oreformerad hård religion.

 
Ingen bild

Observer

6 januari 2018 20:23

En väl genomförd reformation sv de NU!!! 15-25% tongivande procenten muslimer vore gott (Ja, De är också less på att bli betraktade som en medeltida sekt!)
..Så det vore väl skönt.

Thoralf Alfsson

6 januari 2018 22:17

Tyvärr kommer det aldrig ske! Först måste sharialagarna skrotas. Hur många tror att det kommer ske?

 
Ingen bild

Observer

6 januari 2018 20:27

1. Det är tråkigt att den lilla klicken radikala får sätta dagordningen

2.Vid reformation bestämmer de yngre -Snällare o kanske ombearbeted tolkning?!!

3. De yngre är trötta på fanatism.

 
Ingen bild

Lena1

6 januari 2018 20:28

@Thoralf
Är det en kuggfråga? Det var ju MIG du frågade (samt andra som läser frågan). Det ÄR orimligt och FEL enligt min moralkodex! Denna fråga är "dubbel" anser jag.

Thoralf Alfsson

6 januari 2018 22:18

Då bör du svara Ja

 
Ingen bild

Viveka

6 januari 2018 22:49


När det gäller brottsmisstänkta eller efterlysta personer, beskrivs dessa ofta som t ex "en 26-årig man från Göteborg" av svensk PK-media. Även om det gäller en asylsökande person från ex.vis Somalia utan uppehållstillstånd men boendes här i Sverige. Varför är ålder och bostadsort i Sverige så mycket viktigare än etnicitet? Etnicitet får ej nämnas men att man är från Göteborg går bra. Eller hur gammal man är, eller....

Om däremot en "nysvensk" begår något brott i utlandet är det inga problem med svenskmedias beskrivningar av etniciteten. Då kan det låta; "en 28-årig svensk" är misstänkt för brottet.

"Fake news"? Mörkläggning? Kan någon förklara?



 
Ingen bild

Ölandsbonde

6 januari 2018 23:14

-> Observer.
Välkommen till de bildades sida. Du är kraftigt felinformerad om vad islam är.
Kolla den här videon om vanliga norska muslimer tycker.

https://www.youtube.com/watch?v=auAZ6mTvAXY

 
Ingen bild

Lena1

6 januari 2018 23:20

Måste ha läst det sista ordet i frågan som rimlig (inte orimlig), så då har jag röstat fel.

Thoralf Alfsson

6 januari 2018 23:31

Ja, jag förstod det.

 
Ingen bild

Tony

7 januari 2018 09:17

Att en idiot som tror att han kommer till paradiset genom att utlösa en bomb som lemlästar och dödar hundratals människor tyder på att han är
helvrickad, annars är Allah en ond Gud!

 
Ingen bild

Lotta_1

7 januari 2018 10:29

@Observer
Du är kraftigt oinformerad när det gäller islam. Den ”lilla klick” radikala som du skriver om ligger runt 150-300 miljoner kanske ännu fler. När det gäller att reformera islam kan du fundera lite över varför man under alla de runt 1400 år islam existerat aldrig reformerat religionen? Det betor på att islam och dess sharialagar är Allahs ord som aldrig får ändras. Lyssna på nedanstående klipp som jag hoppas blir klickbara men blir de inte det hoppas jag verkligen att du kopierar dem och tittar på klippen så kommer du inse hur fel du har och vilken naiv inställning du har. Allt i all välmening.

https://youtu.be/aACpy7fLjFo


https://youtu.be/Ry3NzkAOo3s

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards