thoralf

Alla inlägg den 5 januari 2018

Av Thoralf Alfsson - 5 januari 2018 16:55

 


Idag gjorde jag ett besök på Stortorget i Kalmar för att kolla in torghandeln och för att se om den fungerar bättre än den gjort tidigare. Nej, blir mitt svar. Den här gruppen människor har instiftat sina egna lagar. Följande registrerade jag under någon timme som jag var på plats.


Det handlar om 100 procent kontanthandel av grönsaker och frukt.


Kassaregistren används bara sporadiskt, den används mest som en kassalåda utan att något registreras.


Parkeringsförbuden på Stortorget respekteras inte. Minst 15 bilar felparkerade.


De nya svenskarna använder 1600-tals torget med kullerstensbeläggning som det passar dem att parkera sina bilar medan de besöker källarmoskén och torghandeln.


 


De kör bil tvärs över Stortorget som det passar dem.


När jag tog fram kameran för att fotografera började flera skrika till mig att jag inte fick ta kort!


Jag fick flera kommentarer på ett språk som jag inte förstår men jag gissar att det inte var några trevliga kommentarer.


Jag fick också flera kommentarer från riktiga svenskar som passerade förbi. Flera sa med viss ironi ”det nya Sverige”. Andra betraktade handeln med kritiska blickar. Såsom det politiska paret F!+L som passerade förbi. Jag trodde de älskade mångkultur med utifrån deras blickar att döma så gillade de tydligen inte heller ”uppståndelsen” på Stortorget.


Uppenbarligen gäller inte de lokala reglerna när det gäller parkering och biltrafik på Stortorget under fredagarna när denna grupp av människor bedriver torghandel i samband med fredagsbönen i källarmoskén. Det sker uppenbarligen med både Kalmar kommuns, Skatteverkets och Polismyndighetens goda minne. Jag trodde i min enfald att det i Sverige gällde svenska lagar,regler och föreskrifter.


Men på fredagar gäller uppenbarligen någon mångkulturell lagstiftning på Stortorget i Kalmar!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards