thoralf

Direktlänk till inlägg 2 januari 2018

ISLAMOFOBI FRÅGA 2

Av Thoralf Alfsson - 2 januari 2018 22:14

Anser du att kusingifte, vilket är tillåtet inom islam, sannolikt har en negativ inverkan på avkomman? Ja/Nej

 

Ge ditt svar i högermarginalen på bloggen under rubriken Omröstning.


"Allah har gjort giftermål med sin kusin lagligt. Det finns ingen dispyt om detta i islamisk lag. Envar som önskar tvista om detta sätter sin egen religion i allvarlig fara."

 
 
Ingen bild

Trosviss

2 januari 2018 23:54

Inavel är väl bara skadligt bland alla däggdjur, inklusive vitingar, och inte t ex bland pakistanier. 75% av dessa kan väl inte ha fel?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

3 januari 2018 01:41

Känner två kurder. Båda två är gifta med en nära släkting.

Bra för Sverige? Nej

 
Ingen bild

Molle

3 januari 2018 01:58

Självklart inverkar det negativt.
Men det är väl tillåtet även i Sverige?? Fast om de får skaffa barn vet jag inte.
Men nu får ju "hen" och "det" och faen och hans moster skaffar ungar.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

3 januari 2018 02:06

Migrationsstatistiken 2017: Chockerande siffror

Beviljade uppehållstillstånd Sverige 2017= 41 351
Folkmängd Sverige 10 miljoner

Beviljade uppehållstillstånd Norge, Danmark och Finland 2017= 10 203
Folkmängd Norge, Danmark och Finland 13,4 miljoner

https://tinyurl.com/yd8d3huj
https://morklaggning.wordpress.com/2018/01/02/migrationsstatistiken-2017-chockerande-siffror/

"Migrationsverkets framtidsprognoser ger alla fakta vid handen att ordet ”folkbyte” inte är ett begrepp som är taget ur konspirationstankar, vanföreställningar eller fria fantasier. När tilliten är bruten, så faller nationen samman. Klansamhället återuppstår."

Varför i helvete håller SD tyst.? Jag röstade inte på SD för att de skulle hålla tyst. Blir det kanske Bilderbergmöte för Åkesson i juni också? Ygeman skulle skicka hem 80 000. Vad har hänt? EU:s hårdaste invandringspolitik?

Glöm det, Sverige ska förstöras.

 
Ingen bild

Stefan

3 januari 2018 07:50

Jag har inte mycket till övers för Islam och ogillar starkt att Islam får fäste i Sverige. När det gäller kusingifte är jag dock rädd att du är ute i ogjort väder, det är tillåtet i Sverige sedan 1845 och är också tillåtet i de flesta europeiska länder vad jag förstår. Jag tycker kusingifte är fel och är övertygad om att det får negativ inverkan på avkomman men det är alltså inte bara inom Islam detta är tillåtet.

Thoralf Alfsson

3 januari 2018 10:20

Frågan är hur vanligt det är med kusingifte hos etniska svenskar? Jag känner endast till ett kusingifte. Och jag kan väl säga att i det fallet fattas det lite "förstånd".

Men hur vanligt är det inom islam och kulturer från MENA-länder?

 
Ingen bild

SM811

3 januari 2018 08:05

Varken Socialstyrelsen eller Folkhälsomyndigheten informerar om riskerna med att kusiner skaffar barn med varandra. Trots att dessa barn kan födas med sjukdomar, missbildningar eller dö en för tidig död.
http://www.gp.se/ledare/informera-om-risker-med-kusingifte-1.4847190
http://www.lakartidningen.se/Klinik-och-vetenskap/Nya-ron/2013/08/Fordubblad-missbildningsrisk-vid-kusinaktenskap/

 
Ingen bild

jag

3 januari 2018 09:42

Jag tror att kusingifte, som är tillåtet enligt islam, men även i Sverige och enligt bibeln finns det tydligen inte heller något direkt avståndstagande från det, är dåligt för avkomman.

 
Ingen bild

Hacke

3 januari 2018 10:22

”För vissa tar det alltså mer än tolv år som riksdagsman och åtta år i regering innan man når fram till självklarheter som att i Sverige arbetar man, talar svenska och följer svenska lagar.
Det är inte att undra på att vi har de problem vi har, med sådana tröga intellekt i ledande samhällsställning.
Hur skall man för övrigt kunna tro på, eller ta en person på allvar, som så sent som praktiskt taget igår sjöng massinvandringens lov och himlande stod bakom predikningar om att ”öppna våra hjärtan”?”

Sd har matchboll i valrörelsen mot hycklande och icke trovärdiga moderater. Ta denne sd-ares klockrena replik mot moderaten Staxäng som mall för hur de ska bemötas i kommande valdebatter.http://www.bohuslaningen.se/%C3%A5sikt/debatt-och-ins%C3%A4ndare/moderaterna-har-bidragit-till-ett-otryggt-samh%C3%A4lle-1.5002715

 
Ingen bild

Tony

3 januari 2018 10:44

Varför har vi stamtavlor på djur, om det inte är för att
hålla raserna rena från Sjukdomar och andra negativa påverkan,
har man då dessutom i många led gift sig med kusiner får det i
slutändan negativa konsekvenser.

 
Ingen bild

Tony

3 januari 2018 10:48

Sverige fortsätter att sticka ut med importen av individer
från Mena länderna, dessutom flyter här runt ett stort antal
individer som myndigheterna har noll koll på, både vem dom
är och syftet med vad dom har här att göra?

 
Ingen bild

C Andersson

3 januari 2018 13:10

Thoralf. Din tipspromenad är kontraproduktiv. Ibland blir det fel när du tänker.

 
Ingen bild

Hen

3 januari 2018 13:43

Om man går igenom svenska vigselböcker i äldre tid, kan man konstatera att kusingiften inte var så ovanliga som man skulle kunna tro. Och studerar man adels- eller kungasläkter förefaller de vara ännu vanligare.

Thoralf Alfsson

3 januari 2018 14:35

Hen

Jag syftar på nutid. Är det svårt att förstå eller var det enda motargumentet du hade.

 
Ingen bild

Hen

3 januari 2018 15:12

@Thoralf:
Eftersom ni sverigedemokrater brukar framhålla våra svenska traditioner, som folkkdräkter och att bära huvudduk, tyckte jag att det var på sin plats att peka även på kusingiftenas vanlighet i vår kultur.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

3 januari 2018 16:54

Det är skillnad på något som är tillåtet och praxis.

Kusingifte är i sig ingen stort problem men när det är kutym så blir det givetvis problem.

 
Ingen bild

Ban islam!

3 januari 2018 19:38

Islam är den enda ideologi som inte bara tillåter utan även påbjuder pedofili.
Islams grundare Muhammed våldtog, enligt islams egna heliga källor, en sexårig flicka vid namn Aisha och hans efterföljare ser honom som sin förebild och hans leverne som ett ideal att efterleva.
Pedofili sk barnäktenskap idkas lagligt i alla de samhällen och länder där islam har makten.

 
Ingen bild

Laglydig

3 januari 2018 20:09

Under medeltiden (den katolska tiden) så krävdes det påvlig dispens för att ingå äktenskap om man var besläktade upp till fjärde led. Oftast så var dessa äktenskap planerade för att hålla jordegendomar inom släkten. De beviljades också oftast (efter en donation till kyrkan) men det var då frågan om giftermål mellan sysslingar eller bryllingar, alltså inte kusiner, detta finns det många exempel på i de bevarade breven (diplomen).
I vissa katolska länder t ex Filippinerna tillämpas detta strikt än idag, nära släktingar får INTE gifta sig.

 
Ingen bild

Tony

3 januari 2018 21:21

Hen:
Där är nog en viss skillnad om något enstaka kusingifte
sker än när man i hundratals led kör denna linje med genetiska
skador som följd? Eller är Hen kanske ett resultat av kusingifte??

 
Ingen bild

Bosse

3 januari 2018 21:59

Hen har kanske erfarenhet från eget släktled.
Hen bör också visa källa på sitt påstående.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards