thoralf

Direktlänk till inlägg 19 december 2017

TRE HÖGST RELEVANTA FRÅGOR

Av Thoralf Alfsson - 19 december 2017 22:51

Jag undrar vad som skall väcka det sovande svenska folket. Det händer ju extrema saker i stort sett varje dag i Sverige. Idag friades 5 unga invandrare från Irak och Somalia för en gruppvåldtäkt. En skam för det svenska rättsväsendet ansåg offrets advokat Elisabeth Massi Fritz.


Idag kom det ett exemplar av den precis nyutkomna boken ”Priset” med posten. Jag får tacka ansvariga för boken som jag kommer läsa och skriva om på bloggen. Har redan läst 50 sidor av boken.


I första avsnittet skriver Ingrid Björkman om sina erfarenheter och medverkan i tre böcker på 90-talet. Hon ställer sig idag bland annat följande tre frågor.


  • Varför har regeringen och riksdag drivit en invandringspolitik som varit så uppenbart förljugen och destruktiv för både utvandringslandet och invandringslandet?
  • Varför har media och kultureliten så aggressivt försvarat denna politik?
  • Varför har folk inte i större utsträckning kunnat stå emot etablissemangets hjärntvätt?

Tre högst relevanta frågor. Frågor som jag liknande former ställt mig gång efter gång. Frågor som jag funderat på hur jag skulle kunna påverka. I synnerhet den sista frågan har jag sett som den fråga jag ändå skulle kunna ha vissa möjligheter att väcka folket.


Först och främst genom att lyfta fram fakta på min blogg. Fakta som aldrig får något utrymme i media. Men för att folk skall kunna läsa dessa fakta måste de ju först och främst hitta till min blogg. Den hjälpen får jag inte från media. Jag vet inte när t.ex Barometern i samband med någon artikel också skrev att jag har en blogg. Det skulle inte förvåna mig om det gått ut direktiv om att min blogg inte får nämnas i artiklar.


Ovanstående tre frågeställningar är också anledningen till att jag skapar egna informationsblad eller foldrar som jag delar ut. Foldrar där jag dels försöker ”väcka folket” och att de skall hitta till min blogg.


Under 2017 har jag beställt 32 500 egenproducerade foldrar från det tryckeri jag anlitar. Ca 12 500 har delats ut i Kalmar och ca 10 000 har delats ut på Öland. Övriga ca 10 000 foldrar har gått till Hultsfred, Vimmerby och Nybro kommun. Den som har följt bloggen har säkert sett exempel på dessa foldrar i mina blogginlägg.


Det är helt och hållet genom de ekonomiska bidrag/stöd som mina läsare gett till bloggen som detta varit möjligt. Kostnaden för tryckning och utdelning ligger på drygt 30 000 kronor.

 

Om det fortsätter komma in stöd så kommer jag fortsätta med detta under valåret men jag vill också gärna trappa upp det ännu mer. Jag vill och hoppas att antalet läsare av bloggen skall öka under 2018.


Vill du stödja bloggen så har hittar du hur du gör i högermarginalen på bloggen. Dels Swish eller klicka på ”Visa presentation” så hittar du kontouppgifter.


     



Några framsidor på de foldrar som tryckts upp under 2017. 

 
 
Ingen bild

calle

19 december 2017 23:12

småfolket som lever i verkligheten har nog vaknat, men när man frågar ansvariga får man svaret att chefer bryr sig inte. tydligen är nån uppifrån som vill sabba svenska samhället.

eller om Aschbergs nätverk inom media och facebook som vill ha politiska korrektheten som fortsatt vapen

 
Ingen bild

Cosmik Debris

19 december 2017 23:19

Under tiden intervjuas jubelidioten Stefan Löfven om den nya fantastiska ”samtyckeslagen”. Ett nej ska vara ett nej. Där är Löfven tydlig. Det gäller/gällde tydligen inte i Fittja.

Löfven svamlar om samtyckeslagen
https://tinyurl.com/y82j6na3
https://vocaroo.com/i/s095eqviO9li

Jag är övertygad om att det finns direktiv om att i möjligaste mån INTE döma araber, muslimer och afrikaner till fängelse, eller att döma ut kortast möjliga straff. Man har helt enkelt inte tillräckligt med fängelseplatser. Att bygga nya fängelser som ska fyllas med araber, muslimer och afrikaner vinner man inte några val på.

Att sedan kvinnor inte vågar gå utanför dörren, skiter man i.

 
Ingen bild

Dumle

19 december 2017 23:33

Du är unik! Makk en till

 
Ingen bild

Crille

19 december 2017 23:41

DU ÄR FANTASTISK!!! Medalj anbefalles - av högsta valör!

 
Ingen bild

calle

19 december 2017 23:57

cosmik.
folket som bor i Fittja vill, och advokater ville ha en fällande dom. men det politisk tillsatta nämdemännen frikände! hur kan dumhuvuden utan nån utbildning få sitta i jury och frikänna alla brott som begås av personer med utländskt ursprung.? detta är ju nån maktelit som hjärntvättat nämdemän.

 
Ingen bild

calle

20 december 2017 00:27

detta bör spridas.
kina vill bygga en miltärhamn i lilla Lysekil i Sverige. sossepolitiker myglar och begår brott för att genomföra försäljning.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/993805?programid=1637
p1 1 timme 23 min in i prgm

 
Ingen bild

Molle

20 december 2017 00:28

Hade förövrarna varit Svenskar är jag övertygad om att de hade fått 5 år vardera.
Säger som Hanif Bali om domstolarna: Jävla syltryggar....

 
Ingen bild

Idrott

20 december 2017 01:01

Hur många i din lilla klick har skänkt någon krona som sitter på måndagen och sliter sina gröna hår????????????????

 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 december 2017 02:04

Den våldtagna kvinnan i Fittja hade sperma från tre av våldtäktsmännen på sina kläder. Hon hade dessutom fysiska skador som har dokumenterats. Det och hennes berättelse räckte inte för att få en fällande dom. Om inte araberna i Fittja fälldes, hur ska då Löfvens ”samtyckeslag” göra skillnad?

Nej, är ett nej, säger Löfven. Någon som tror att kvinnan i Fittja skrek; Ja? Min gissning är att Löfvens ”samtyckeslag” är ett beställningsverk. Den är skräddarsydd för tafsande etniska svenskar.


There is something rotten in the state of Sweden

 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 december 2017 02:38

Joakim Lamotte har startat en insamling för den våldtagna kvinnan i Fittja. Jag bidrog med 150:-. Bidra med en liten slant ni också. Hon kommer att få pengarna innan jul. Tänk på det!

Instruktioner hur ni donerar finns i högermarginalen. Tryck på ”visa mera”

Ur Lamottes text:
"Sätt in pengar via Swish: 0707760990 eller kontonummer 6235-536119732
Handelsbanken. Märk insättningen: ”Våldtäktsoffer”

https://tinyurl.com/yaotqzk8
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/1590340504393868/

 
Ingen bild

Gubben Svensk

20 december 2017 08:28

Här är SD valfilmen för 2018 som som bör väcka liv!

https://www.youtube.com/watch?v=n40tm2P374w

Thoralf Alfsson

20 december 2017 08:45

Tänk om den kunde sändas i reklamavbrotten när Idol sänds i TV4.

 
Ingen bild

SM811

20 december 2017 08:40

Det kommer inte hända något förrän plånboken blir tunn.
De är tydligen inte ett dugg intresserade vad massinvandringen kostar och hur mycket välstånd vi skulle få för dessa pengarna.
Fattigdomspensionärerna bara ökar och nu lägger Maria Ferm ett förlag att vi skall ta hit ytterligare bidragstagare.
Det kostar bara 200 miljoner för 500 st. De pengarna tycker jag skall gå till de pensionärer som inte har råd att gå till tandläkaren eller lösa ut sin medicin.
Denna domen visar att rättsväsendet har totalt havererat.
Men msm tjatar var enda dag om #meetoo och på grund av detta får en del sparken utan rättegång. När inte ens dokumenterad gruppvåldtäkt straffas kan de lägga ned #meetoo.

 
Ingen bild

Farbror Fredde

20 december 2017 08:44

Du gör ett jättebra jobb!
En annan som också gör ett jättebra jobb,fast när det gäller USA är Sundance på theconservativetreehouse: https://theconservativetreehouse.com/
Otroligt intressant analytiker.

 
Ingen bild

Pepparholm

20 december 2017 08:44

Jag läste nyligen om Lincolns Gettysburgtal. Han sa:

"Styre av folket, genom folket och för folket".

Tänk om vi kunde få det så på riktigt i vårt land.

 
Ingen bild

SM811

20 december 2017 08:49

Glömde att få med detta i mitt kommentar.
Regeringen vill öka invandringen – föreslår direkta inresetillstånd för asylsökare
http://www.friatider.se/regeringen-vill-ka-invandringen-f-resl-r-direkta-inresetillst-nd-f-r-asyls-kare
Till invandrare finns det alltid pengar till.
Där jag bor, ett liten kommun c:a 39000, delar kyrkan ut 300 st matkassar till uteliggare, ensamstående mm.
För 200 miljoner blir det många matkassar till behövande svenskar.

 
Ingen bild

SM811

20 december 2017 08:58

Alla fem frias från gruppvåldtäkten i Fittja – ”En skam för vårt rättssystem”
https://samtiden.nu/2017/12/alla-fem-frias-fran-gruppvaldtakten-fittja-en-skam-vart-rattssystem/

Detta kan endast inträffa om förövarna är invandrare. Om det hade varit pursvenskar hade alla blivit dömda med långvariga straff?

En skam för Sverige som bör länkas ut till övriga världen.

 
Ingen bild

Tony

20 december 2017 09:56

Nog skulle man väl kunna visa upp, om inte bild så
i alla fall namn och partibeteckning på dom låga
individer i Tingsrätten som sitter och friar dessa
perversa hjärnor från mena från ansvar. Dom våldtar
ju för fan offret en gång till!<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<1

 
Ingen bild

AWSvensson

20 december 2017 10:12

Växjöpolitiker ska visa sig på styva linan ,köpte vindkraftverk för 43 miljoner o är nu bjudna 2,5miljon.

 
Ingen bild

Niklas R

20 december 2017 10:21

Det hela började med sossarnas grundlags-kupp 1975. Då gjorde de om den omsorgsfullt skrivna grundlag från 1809 som fördelade makten i riket och gjort Sverige till ett av de framgångsrikaste landet i Europa. Till att bli en statsministerdiktatur med fria val vart fjärde år. Idag ligger all makt hos statsministern.

Så allt är sossarnas, och borgarnas för de röstade också för den här grundlagen, fel.

 
Ingen bild

Fredde

20 december 2017 11:29

Den statliga propaganda-apparaten har obegränsade resurser och har tentakler åt alla håll som en hydra.

Gemene man ska systematiskt föras bakom ljuset, vara tyst, rösta rätt och betala kalaset medan Betnér och andra B-kändisar gullar med "baaarnen"

När sedan den verkliga sanningen börjar spridas via alternativa medier, tillsätts diverse mystiska enheter, typ "inte rasist men", som enbart har till uppgift att gräva fram dåliga saker om SD.

Vidare stöttas förslag om att begränsa/stoppa alternativa medier som sprider information som inte anses vara lämplig för gemene man.

Sanningen ska kvävas - den passar inte in i verkligheten.

Det blir bara mer och mer DDR , snart har vi väl Stasi här.

 
Janne B

Janne B

20 december 2017 11:35

Bless you Thoralf, you are as steady as the rock of Gibraltar.

http://vad ska det stå här

 
Ingen bild

Christer

20 december 2017 11:37

Abraham Lincoln nämndes tidigare i tråden, och han sa en del kloka saker som kan passa in på situationen inför valet som komma skall. Lincoln sade:
"You can fool some of the people all of of the time,
and fool all of the people some of the time.
but you can´t fool all of the people all of the time".
Jag tycker att detta är vad som skett under en lång tid i Sverige nu. Det är degs att vakna upp, och det är det jag tycker mig kunna se. Men som sagt tänk om vi fick se SD:s valfilm på TV....

 
Ingen bild

sunken

20 december 2017 12:15

Vad skall väcka det sovande svenska folket? SD kunde ju bidra med info
från verkligheten: våldtäkterna och det nya pensionssystemet. Endast 8% tycker det är bra att få arbeta längre. Berätta om alla offer som orsakas av massinvandringen, med exempel på exempel.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

20 december 2017 12:34

->sunken
SD är helt passiva.
Ang. nya pensionsförslaget kan de säga nej men också förespråka att statlig pension utgår efter 45 års arbetsinkomst. Det vore bra för arbetarna. Resten får klara sig själva och jobba på eller spara.
Samma med skatt för alla till SVT och SR. Kräv betalvägg så de som vill ha skiten själva betalar. Ni skulle inte tappa några väljare på det. Att tro på någon förändring kan bara glömmas bort.Sverigehatet sitter i väggarna oavsett vilka som sitter på stolarna.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

20 december 2017 12:38

En riktigt bra nyhet idag!
"Inrikes. Den flerfaldigt brottsdömde AFA-veteranen och Expo-grundaren Tobias Hübinette lämnar nu den "svenska antirasistiska forskarvärlden" bakom sig. Detta sedan han inte fått en tjänst vid "Centrum för mångvetenskaplig forskning om rasism" vid Uppsala universitet."

Han får väl hålla sig till Södertörn och försöka som kvinna. Där får man själv väja sitt kön, nämligen.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

20 december 2017 12:47

Pojken är ledsen och gråter ut.
https://tobiashubinette.wordpress.com/2017/12/18/hogskolevarlden-nepotism-antirasism/

Ytterligare en nolla som inte kan hålla skillnad på kvantitet och kvalitet. Sorgligt för honom. Han kanske ska forska om hur människor orsakar global uppvärming. Där finns inga kvalitetskrav.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 december 2017 13:31

Katerina Janouch om Fittja:

”Systematiska och storskaliga sexuella attacker och gängvåldtäkter utförda av främst muslimska migranter är tyvärr inget nytt – men Sverige står handfallet inför denna ”våldtäktsjihad”

”främst muslimska migranter”

Jajamensan.


Sverige står handfallet inför ”våldtäktsjihad
https://tinyurl.com/y8agyxbp
http://katerinamagasin.se/sverige-star-handfallet-infor-valdtaktsjihad/

 
Ingen bild

Satan

20 december 2017 14:00

Vi etniska svenskar håller sakta men säkert på att utplånas.

 
Ingen bild

Charlotte

20 december 2017 15:14

Till "Fredde" ovan!
Jag läser också https://theconservativetreehouse.com/

(Trodde jag var den enda svensken som gör det)
De finns på twitter också https://twitter.com/thelastrefuge2
Precis som du rekommenderar jag alla att läsa den bloggen om man vill veta vad som verkligen händer i USAs politik!
/Charlotte

 
Ingen bild

Leif W

20 december 2017 15:17

Jag tror vi har presstödet att tacka för pressens lojalitet för regeringens åsikter!! Kanske dax för en översyn?!

 
Ingen bild

dajevlar

20 december 2017 15:31

Jag har i över ett decennium förundrats varför det svenska folket inte fattar. Ibland har jag trott att "Äntligen! Nu börjar de inse"…. men icke!

Det har gått så långt att jag numera betraktar dem som förlorade individer som på något sätt fått in ett PK-virus i sina hjärnor. Detta virus gör att absolut INGET kan få dem att förstå orsak, verkan , följder och sammanhang.

Igår såg jag Julia Kronlid debattera med en katolsk präst som i princip ville att alla skulle få komma till Sverige. Trots JKs eminenta förklaringar och fakta, så svarade prästen som en robot med tomma, gråa ögon "Vi måste hjälpa dem… vi måste ju hjälpa dem". Det var som i en film. En stackars man tydligt drabbat av viruset.

 
Ingen bild

Karl

20 december 2017 16:01

Årets julklapp, boken Priset K-O Arnstberg ,när du läst den ge bort till någon som förstår hur detta land har gått åt helvete.
Om de inte gör det så kanske de förstår efter att läst boken.
Är de ändå oförstående så är de som våra ryggradslösa politiker.
God Jul

 
Ingen bild

S-E Karlsson

20 december 2017 16:54

Araben i Högsby som öppnat biltvätt där tar enligt sin reklam 95 kr för en biltvätt men kommer du med en större bil typ v70 så vill han ha 150 kr om man påpeka att det står ju 95 kr så svarar han att det är småbilar ! Arabisk affärsmentalitet !

 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 december 2017 17:07

GP: "JUST NU Terrormisstänkt svensk greps i London"

Fel, fel och fel!!!

Korrekt rubrik: JUST NU Terrormisstänkt muslim greps i London

 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 december 2017 17:09

@S-E Karlsson Onsdag 20 dec 16:54

Tvättar du verkligen bilen hos en arab?

 
Ingen bild

O´ Hyra

20 december 2017 17:14

Tack vare en helt undermålig polisutredning går
dom åtalade i Fittja fria. Fel trappuppgång, herregud.

Advokatkostnader 1.834.072 kronor i ersättning till advokaterna.
Ingen kommer till offrets hjälp. Positivt dock med manifestationerna,
ilskan är med rätta stor.

 
Ingen bild

Antabus

20 december 2017 17:18

S-E Karlsson
Likadant i Kalmar, dock brukar det
stå från 95:-

 
Ingen bild

Hasse Pannband

20 december 2017 17:39

Systemkollaps? Inte bara inom rättsväsendet.
När Sverige tar emot över 200 000 individer på några år.
Utan läkarundersökning, utan legitimation.
Vad förväntarman sej? En samling snälla killar som brinner
för att bidra till landets väl.

 
Ingen bild

Didrik

20 december 2017 17:48

S-E Karlsson
När snålheten överträffar förståndet.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

20 december 2017 18:23

"Jag vet inte om det är bristen på logisk slutledningsförmåga, eller ren naivitet, som får folk att blint lita på politikernas godnattsagor. Oavsett vilket, hoppas jag att även dessa tänker till inför nästa val. Bara tänk, okej? Hur gör ni med era egna barn? Ställer ni inga krav på dem heller? Har ni ingen tanke på att de en dag ska flytta hemifrån och livnära sig själva? Ni kanske känner er bekväma med att försörja dem livet ut? Hur ni gör med era barn bryr jag mig inte om, för det drabbar inte skattebetalarna. Det gör däremot den här kravlösa och mjäkiga asylinvandringen vi har idag. Det kostar hisnande summor, samtidigt som det ställer de allra svagaste grupperna i samhället mot dem som kommer hit och också gör anspråk på välfärden. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att förstå."

http://katerinamagasin.se/om-asylinvandringen-ar-sadan-vinst-varfor-kampanjar-da-inte-rika-lander-att-fa-mer-av-den-varan/

 
Ingen bild

Tony

20 december 2017 18:53

Vilka fina signaler den friande domen i Södertörns Tingsrätt
sänder till det kvinnoförnedrande släktet? Det är bara att
fortsätta, inget händer , inga straff för ogärningsmännen.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

20 december 2017 19:13

Sverige rustar för krig !
Strategin är :
Om varje svensk har 30 l vatten och 20 konservburkar med soppa kommer vi att vinna

 
Ingen bild

Observer

20 december 2017 20:12

@Thoralf;
-Du måste övertyga SD-Ledningen att visa PENSIONS-BROMSREKLAMFILMEN! En sällsynt chans till straffspark mot tomt mål, Nu när man höjer pensionsåldern!!!

Det vore O E R H Ö R T effektivt!

 
Ingen bild

Lena1

20 december 2017 20:42

@Ölandsbonde tack för länken till Hubinette. Kollade in som hastigast och läste hur bitter han var, för han är den mest meriterade och den kvinna som nu fick tjänsten är vän med både Irene Molina, Tobias Gardell och hans fru Edda Manga, så att tillsättningen av forskartjänsten är ren o skär nepotism är nog helt riktigt.

Däremot förstår man ingen av det hans skriver om. Han är besatt av ras, framförallt Vit ras, som jag förstår att han hatar (varför?). För ett antal år sedan sa MSM att de inte fanns någon ras alls, om en vit person sa något om ras så blev man genast anklagad som rasist, men asiater, afrikaner m m prata om ras DÅ är det sant, t o m forska på ämnet... Ja dessa människor är verkligen förvirrade.

 
Ingen bild

Lena1

20 december 2017 20:47

Kanske ska jag också skicka 100kr till Lamottes konto för jag tror mer på honom än vad jag tror på andra s k aktörer ex Röda korset. Dessa pengar går enbart till administration och höga löner till topparna.
Visserligen är jag rädd att hon köper mer narkotika, men OK för att visa solidaritet. Had Lamotte gäller så tror jag han är genomsnäll människa och jag gilla snälla människor...Tror nog att de kommer till kvinna som blivit så illa tilltyglad av den fruktansvärda våldtäkten. Även en narkoman har rättigheter, faktiskt.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

20 december 2017 23:19

Cosmic Debris och Didrik ,ta nu varsitt juläpple och gå och lägg er ,jag tar inga pekpinnar från nån som inte skriver under sitt namn , fegisar !

 
Ingen bild

Johan

21 december 2017 00:03

Jag har noterat när jag hör vår statsminsiter på radio att karln kan knappt prata. Han är obegriplig. Ikväll frågades han ut om de vuxna som låtsas vara barn och var lika obegriplig som vanligt. Därför roade jag mig med att skriva ned vad karln egentligen sa. Han måste vara en textremseförfattares mardröm.

Inslaget: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-vill-gora-undantag-for-ensamkommande

Löfven (vår statsminister):
Vi har lagt om migrationspolitiken, åh-åh, den måste vara striktare nu, och det har vi bestämt oss för att den håller vi i. I samband med det så, eh, ser vi också att det är, det är många som har kommit till vårt land som har fått vänta väldigt länge. Mer än 15 månader. Och då sa vi att de som kom fram till och med att vi lade om migrationspolitiken, och har fått vänta 15 månader, dom människorna, dom ska, dom yngre, ska få, det är en begränsad grupp, dom ska få en ny möjlighet om man studerar för vi vill koppla ihop det här(a) med att inte bara vara kvar i Sverige utan nu gör vi också en insats för denna unga människa, oavsett vad hon/han till slut hamnar i världen så är det en investering i utbildning som vi tycker är värt att de får den möjligheten.
Reporter:
Men andra som får vänta länge, som får en lång utredningstid, kan det gälla dem också?
Löfven (vår statsminister):
Nej. Utan nu har vi sagt precis vilka det är, dom som kommer hit, under 18 år, fram till 24:e November, det är den gruppen.
Reporter:
En annan sak vad gäller ordning och reda; eh, de som uppgav rätt ålder, när de kom till Sverige, och kanske sa att de var 19 eller att de var 22, dom får ju inte den här nya chansen. Dom däremot som inte sa hur gamla de var, som ljög om sin ålder, dom får en ny chans. Varför är det så, hur tänkte ni där?
Löfven (vår statsminister):
Att nånstans måste man dra en gräns, det är som jag säger att, att detta är ett undantag och dom som uppgav att man var under 18 och sen då blivit äldre eller till och med blivit uppskrivna i ålder, dom får den här möjligheten, och dom som kom fram till den 24:e November, men var man äldre då ska man inte ha den möjligheten, nej.

 
Ingen bild

Molle

21 december 2017 00:38

Hur många tror att de här 95 kronors-tvättarna betalar någon skatt??
De är lika illa att gynna dessa som tiggarna....

 
Ingen bild

Lena1

21 december 2017 07:33

@Johan 00.03 Jag såg också inslaget på Aktuellt och man kan bara sucka vilken oreda detta är och med denna man som statsminister. Men den politiske analytikern sa även hon att detta gör att många inte kan få tillit till S när de svänger för att MP hotade dem annars till att gå ur samregerandet.

 
Ingen bild

Gustaf

21 december 2017 08:54

Löfven har inget språk/tal det är välkänt. Att han tilldelats uppdraget statsminister för Sverige är tragiskt men folket har gjort sitt val.

 
Ingen bild

Uppströms

21 december 2017 11:12

Det sovande folket, det är medelklassen till största delen. Tyvärr tål de inte få höra sanningen eftersom sanningen bara leder till motvalskärringsyndromet. Ni vet, hon som alltid gjorde tvärtemot!

 
Ingen bild

Staffan

22 december 2017 22:12

En skam för det svenska rättsväsendet. Svenska rättsväsendet. Inte det invandrade rättsväsendet, inte det islamistiska. Om du har följt offers historier - och nej, jag menar inte det populärpressen publicerar, om du faktiskt har lyssnat på dom historier som finns kring hur kvinnor blir behandlade av män (till allra största del svenska män) så hade du kanske haft något bättre uppfattning kring ämnet. Det är en skam i högsta grad att männen som begick grova brott mot kvinnan i Fittja inte fälls i domstol - men det är absolut en skam pga hur män utnyttjar sin makt, noll procent om huruvida personen är född här, i Iran, i USA eller i Indien.

Varför har folk inte i större utsträckning kunnat stå emot etablissemangets hjärntvätt? - frågar dig detsamma.

Varför skulle man i en lokaltidning vilja nämna en blogg som om och om igen för rasistiska påståenden?

"Väcka folket". No comments.


Thoralf Alfsson

22 december 2017 22:28

Vilka rasistiska påståenden?

Jag har för länge sedan gett upp hoppet om Barometern. Det behövs en ny uppsättning journalister och ny politisk chefredaktör och chefredaktör/ansvarig utgivare om tidningen skall förändras.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards