thoralf

Direktlänk till inlägg 17 december 2017

HUR ALLVARLIGA ÄR KLIMATFÖRÄNDRINGARNA

Av Thoralf Alfsson - 17 december 2017 10:17

Jag hoppas att du vill vara med i min lilla opinionsundersökning om hur allvarliga du tycker att klimatförändringarna är. 


Undersökningen finns i högermarginalen på bloggen.


Skriv också gärna en kommentar till detta blogginlägg om varför du tycker som du gör.


Jag hoppas att alla deltar i denna lilla undersökning som har exekt samma frågeställning som ett av opinionsinstituten nyligen genomförde.

 
 
Ingen bild

Raymond Z

17 december 2017 10:36

Det profithungriga politiker och vetenskapsmän, inte gärna talar om är att det finns ett naturligt växelspel där varma perioder och kallare perioder skiftar över tid. Sett på 100 000 år så blir mycket likt ett nollsummespel, det går på ett ut. Men så länge det finns stora summor pengar att tjäna så kommer de profithungriga att slå på trumman.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

17 december 2017 10:48

Skrämselpropaganda !

 
Perra

Perra

17 december 2017 10:51

Är så trött på globalisterna lägger ALLA problem på de europeiska folkslagen som är mest mottagliga för allt jävla snyft. Vi måste stå upp gemensamt men det är inte lätt då alla är splittrade om minsta lilla detalj om hur vi skall rädda Sverige.

http://friasidor.is/sa-mycket-betalar-du-i-skatt

 
Ingen bild

SM811

17 december 2017 10:59

OT: Japansk toppekonom dömer samtidigt ut Sveriges immigration totalt som ett skräckexempel i en japansk bok. Han förutspår total kollaps. Inte bara ekonomiskt. - Mannen har bla skrivit böcker om Kinas och Sydkoreas ekonomi innan.

Hoppa fram 1 minut.
https://www.youtube.com/watch?v=ljPTcUMT4co

Den svenska modellen som Stefan lanserar går inte hem utomlands.

 
Ingen bild

Lotta_1

17 december 2017 11:02

Jag valde alternativ 2 för en viss påverkan på klimatet tror jag människan gör men inte alls i närheten av den påverkan som klimatalarmisterna vill göra gällande. Än mer övertygad blev jag efter att ha sett lördagsintervjun med Lars Bern som jag kan rekommendera:

https://youtu.be/HmTGjIBrWqc

Thoralf Alfsson

17 december 2017 11:08

Jag kan också rekommendera intervjun med den mycket meriterade Lars Bern.

 
Ingen bild

Kurtan

17 december 2017 11:05

Har kryssat i "inte alls allvarliga" för verkliga fakta stödjer detta alternativ. Var däremot är mycket allvarligt är den hets och indoktrinering/hjärntvätt av unga människor om denna icke-fråga som bl.a har som resultat ökat självmordsbenägenhet hos dessa samt ett hat mot den egna civilisationen och ett nedmonterat mentalt försvar för vad vi nu ser brer ut sig i väst...

 
Ingen bild

Lars Cornell

17 december 2017 11:39

Vilka klimatförändringar?

 
Ingen bild

Fredde

17 december 2017 11:50

Jag kryssade i "inte alls allvarliga", då det inte finns några fakta som stödjer alarmisterna.

Allt de sprider baseras på antaganden, och de förändringar som skett de senaste 25 åren är inte annorlunda mot det som skett genom årtusenden tillbaka.

Men, skräck säljer ju som bekant fler lösnummer än glada rubriker, så media kommer fortsätta med sin hysteri.

 
Ingen bild

C Andersson

17 december 2017 12:15

Hur allvarligt är detta?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6844660

 
Ingen bild

Sura Pelle

17 december 2017 12:38

Klimatförändringarna kan vi ej hindra bara anpassa oss. Dessa bluffare som utnyttjar folks rädsla vill bara tjäna pengar på att skrämma upp folk.

 
Ingen bild

Tony

17 december 2017 12:45

vad som är mycket farligare än klimatförändringarna är
den vansinniga folkförflyttningarna som gör flertalet
fattigare både när det gäller utveckling av samhällena,
samt vårdbehovet.

 
Ingen bild

Gränsjägare-87

17 december 2017 12:50

Klimatet går i cykler där solen är huvudaktör vare sig miljötomtar, trädkramare eller klimatforskare säger eller påstår något annat.

Om sverige skulle släckas ned till stenåldersnivå så vore det ändå ingen mätbar effekt av koldioxidutsläppens påverkan på växthuseffekten och därmed klimatet.

Vi går väl nu mot den lilla istiden enligt vissa rön. Den som lever får se.

Klimat/miljö frågan används i nuläget av quislingarna i Rosenbad huvudsakligen som svepskäl för att bekosta massinvällningen av lyckosökare till vårt land med diverse miljöskatter. (Men det räcker ju ej, senaste draget med höjd pensionsålder bringar ju en hel del till kassan också, men det är ju en annan fråga)

Miljöalarmister inom media gör också sitt bästa för att gjuta skräck i befolkningen om någon sorts kommande klimatapocalypse. Detta ofta med rapporter från korrupta klimatforskare (IPCC) vars klimatprognoser/modeller även om de vore ärligt gjorda inte heller bevisar något då de är just bara prognoser.

Varför kallas man förresten för klimatskeptiker när man inte vill härleda klimatpåverkan till människan och att det inte finns något klimathot?
Jag vill inte kalla mig skeptiker när jag är positiv till att allt är ok med klimatet.
Dessa alarmister som oroar sig är väl ändå de största klimatskeptikerna..

 
Ingen bild

Svante1

17 december 2017 13:21

Lars Bern har haft koll på klimatet i 20 år.Samtidigt har han kollat vår hälsa..LCHF...Bluff o båg vad gäller klimatet..SR,SvT,Tv4 o skräptidningar AB,Expr,DN,SvD m.fl.+ olika lokaltidningar :(

 
Ingen bild

Pepparholm

17 december 2017 14:18

Agronom Johan Rockström är Sveriges auktoritet på klimat. Självutnämd. Mycket lönsamt för honom. Att ha från hans propåer avvikande mening är inte tillåtet. Det är den svenska modellen.

Det märkliga är att en agronom hatar värme och koldioxid. Har han under sin utbildning aldrig varit inne i ett växthus och frågat trädgårdsmästaren varför han värmer och tillsätter extra koldioxid?

 
Ingen bild

Pegus33

17 december 2017 15:35

Historiskt har klimatet och temperaturen varierat väldigt mycket. Vi har haft istider och värmeperioder. Att tro att det är en enda variabel,CO2-halten, som helt styr klimatet är i mitt tycke väldigt enfaldigt.

 
Ingen bild

Lasse

17 december 2017 15:46

Koldioxid påverkar inte den globala temperaturen nämnvärt. Så det enda de höjda koldioxidmängderna i luften gör är att de får växterna att växa bättre och därmed bidrar till att föda den växande befolkningen på jordklotet.
Kör mer bil!

 
Ingen bild

Lars-Inge Thell

17 december 2017 15:58

Jag bor i närheten av kalkbrottet i Ignaberga och på TJUGO meter under markytan kan man hitta fossiler och hajtänder bland annat och I N G E N skall inbilla mig att hajarna simmade på detta djup och torrsim dessutom. Jorden måste ha kräkts ett antal gånger för att detta skulle komma till stånd. Likaså är det ute på Stejnabjär utanför Vinslöv där det finns ett antal vikingagravar, dessa ligger på cirka tjugo meter över omgivande jordbruksmark och denna har bara kommit till stånd genom en LANDHÖJNING och var skall Annie Lööv få tag i allt detta vatten som hon och andra klimatalarmister hotar med. Den mängden vatten som finns på jorden i dag är samma mängd som dinosaurierna plaskade runt i, kanske i lite annan form såsom vattenånga och is.

 
Ingen bild

Åke D.

17 december 2017 18:14

Trots den globala uppvärmningen kommer vintern tidigare i år igen.

 
Ingen bild

Hacke

17 december 2017 18:28

Under hela hösten har debatten kring invandringen varit hetare än på länge. Och närmast uteslutande har moderaterna och någon gång kd bjudits in som motpart till någon från vänsterkanten när det skall "debatteras" i Rapport, Aktuellt eller Agenda.
Men nu i säsongens elfte timme ska politrukerna ta "skadan igen" och frisera statistiken genom att bjuda in deras hatobjekt nummer ett till dans i statstelevisionen. För att diskutera - trumvirvel - klimat/miljö.
Regimmedia, snart på skattesedeln, förnekar sig aldrig.

 
Ingen bild

Calle

17 december 2017 19:01

Valde alt 2, samma argument för detta som Lena 1.

 
Ingen bild

calle

17 december 2017 19:30

miljö-bankir-lobbyister säger inget om fraktfartyg som kör med dieseldrivna tvåtakts motorer! en resa med importerade kina tillverkade miljöskadliga skräpvaror släpper ut 10 gånger mer än alla personbilar i hela Sverige på kanske tio år!

 
Ingen bild

Lena1

17 december 2017 19:40

@Calle du menade nog att du hade samma argument som Lotta_1, men nu har även jag kryssat det alternativet. skulle iofs ha tagit sista alternativ för jag är nog inte så påläst i detta men litar på Lars Berns argument.
Jag vurmar istället för att hålla världen renare, nersmutsningen är hemsk. En ny kampanj för att hålla Sverige rent, tack.

 
Ingen bild

Lena1

17 december 2017 19:44

Att en ny "liten istid" är på ingående och kanske har sin peak om 15-20 år tycker jag låter hemskt trist. Har inte längre någon glädje av vintern, på det sätt som man hade som barn.

Men kanske kan en ny istid få en del immigranter, tillsammans med locktoner om att få behålla bidragen bara de lämnar landet, skulle underlätta en helt del om det kom något "gott" av det.

 
Ingen bild

Pepparholm

17 december 2017 20:28

Jag snuddade vid en rubrik på Expressens hemsida. Lars Ohly vägrar lämna ordförandeskapet och får över en halv miljon kronor om året. Tacka sjutton för att han försöker vägra och struntar i etik och demokrati. Överheten skor sig, även sedan man blivit emeritus.

Jag vet inte så noga. Men tydligen är han ordförande för ett stort antal organisationer för personer med olika funktionsnedsättning. Dem är det säkert synd om.

Uppenbarligen finns det mycket pengar i sådana föreningar när man kan ge sin ordförande ett sådant arvode. Det visar ånyo att jag gjorde rätt när jag stoppade alla bidrag till så kallad behjärtansvärd verksamhet, när jag fick veta om Bengt Westerberg och Röda Korset. Sedan har exemplen kommit i följd. Allt från att hjälpa människor till isbjörnar. Det är egentligen fråga om att högavlöna insamlingscheferna.

 
Ingen bild

Karin

17 december 2017 22:15

Jag har också röstat på första alternativet och då syftar jag på det som dagligen larmas om, nämligen koldioxiden - livets gas.
Däremot är jag bekymrad över vad geoengineering/chemtrails gör med vårt klimat och med vår och jordens hälsa.
Läs gärna på chemtrailsisverige.wordpress.com

Thoralf Alfsson

17 december 2017 22:29

Chemtrails är en myt!

 
Ingen bild

Ölandsbonde

17 december 2017 22:35

->Gränsjägare-87
Här har du några länkar till sansade vetenskapsmän:

norsk-amerikansk nobelpristagare i fysik. Nobel Laureate.
https://www.youtube.com/watch?v=SXxHfb66ZgM

Dr Richard Keen sågar IPCC = Incompetent Politically Corrupt Crooks och deras diagram. "computer cowboys"
https://www.youtube.com/watch?v=Gmc5w2I-FCA

Prof Nir Shaviv - Where the IPCC has Gone Wrong
https://www.youtube.com/watch?v=6t5R5Bp_RXE

Snälla! Kan ingen som tror på skiten lägga upp några länkar som stöder att vi ska beskatta koldioxidutsläpp. Jag lovar att både titta och tänka. Mitt tänk är jag stolt över. Tyvärr går det ofta stick i stäv mot vad "alla vet är sant". Sådant brukar historiskt sett visa sig att alltid vara fel.

Men ändå, ni som skriver här och försvarar myten om att människor påverkar koldioxidhalten i atmosfären på ett avgörande sätt, ni kan väl hänvisa till något mer seriöst än "alla forskare (som får anslag att tycka så) är eniga i frågan.


 
Ingen bild

Ölandsbonde

17 december 2017 22:48

Nej, nej du gode Thoralf. Du vet inte vad du pratar om. MP berättar sanningen om såväl chemtrails som om den 10:e planeten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/mp-s-toppnamn-smhi-morkar

Du kan väl inte misstro ett regeringsparti?
Har du regeringfobi? Då är du säkert rasist också, av bara farten, så att säga.

Thoralf Alfsson

17 december 2017 23:06

Miljöpartister kan man lita på!

https://www.youtube.com/watch?v=cHiYhUuiaRw

Även Centerpartisten

https://www.youtube.com/watch?v=pq9xQGU3DBI

 
Ingen bild

Molle

17 december 2017 23:19

Tror inte vi människor påverkar klimatet särskilt mycket.
Skövlande av regnskogarna kan nog ha en viss inverkan. Men det går ta in mycket skatter på klimatet när man skrämt upp folket.

 
Ingen bild

Lena1

17 december 2017 23:23

Men att inga tittar upp mot himlen nån gång, ser ni verkligen inte att vissa dagar är himlen helt blå men andra är himlen "randig" med vita chemtrail streck härs o tvärs.

Thoralf Alfsson

17 december 2017 23:36

Vissa dagar regnar det, andra dagar snöar det och andra dagar skiner solen.

Kondensstrimmor!

 
Ingen bild

Lasse Axelsson

17 december 2017 23:27

Jag har svårt att tro på klimatförändringen däremot så håller vi på att förstöra haven med all plats, jag har vänner som har övervintrar i Antarktis dom seglade dit hade en fiskelina efter båten varje dag, nästan varje dag satt det en plastbit på draget. Det här är något som måste tas its med fort

 
Ingen bild

Waterbug

17 december 2017 23:33

Bonde:
Vad är det som är konstigt med att människan tillför koldioxid till atmosfären genom att gräva upp och förbränna miljontals år gamla kolföreningar? Det är ju den mest elementära delen av hela klimatdebatten, det kan väl inte vara märkligt för någon att det är förbränning av fossiler som har ökat andelen CO2 i atmosfären med 25-30% eller vad det nu är sista 100 åren. Det trodde jag inte ens var kontroversiellt?

 
Ingen bild

Niklas R

17 december 2017 23:41

Klimatalarmismen är fake news så det bara visslar om det.
Det som är lustigt för en person som läser militärhistoria är att vädret, som var en viktig komponent i kampanjer, oftast nämns i de böcker som jag läser.
Och jag drar mig till minnes en viss Armfeldts kampanj i mellersta Norge där han skulle inta Trondheim.
Det väder som de hade då är ganska exakt det väder vi har idag. Och när armén marscherade hem i mitten av december så fångades de på fjället av en tre dagar lång storm som bestod av primärt underkylt regn och snöblandat regn. Vilket var anledningen till de stora förlusterna i armén.
Var lite ironiskt när jag lyssnade på radion idag och SMHI varnar för liknande väder idag i norra Sverige.

 
Ingen bild

Lena1

17 december 2017 23:42

Maj-Britt Theorin berättar från 2013 om HAARP och geoengineering. Hon är seriös i detta anser jag.

https://www.youtube.com/watch?c=PjiYa2KAD7g

 
Ingen bild

Ölandsbonde

18 december 2017 00:00

->Waterbug
" Det trodde jag inte ens var kontroversiellt?"
är inget svar på min fråga.
Min fråga var: "Men ändå, ni som skriver här och försvarar myten om att människor påverkar koldioxidhalten i atmosfären på ett avgörande sätt, ni kan väl hänvisa till något mer seriöst än "alla forskare (som får anslag att tycka så) är eniga i frågan.
"

 
Ingen bild

Kenta

18 december 2017 01:14

Klimatet kan vi inte påverka. Temperatur förändringarna ligger inom normal variabilitet.

 
Ingen bild

Bo

18 december 2017 08:08

Det visar sig att sedan IPCC bildades och presenterade sin teori om att CO2 påverkar klimatet, har de haft FEL. Deras datorsimuleringar har visat en hockeyklubba (en hastig temperaturstegring). Den har man plockat väck eftersom teorin och verkligheten inte överensstämde. När den globala uppvärmning inte blir tydlig via termometern döper man om kampanjen till ”klimatomvandling”. De som skall plocka fram nya system som ersätter fossil förbränning har stor glädje av att politiker och media bedriver effektiv skrämselpropaganda. På Teneriffa skall man bygga en av världens största solpanelanläggningar. De flesta tror att väl på plats får man el gratis i all evighet. Få inser att en anläggning har en begränsad livslängd. En person som föds samma dag som den första anläggningen tas i bruk kommer under sin livstid se anläggningen utbytt två gånger. Effektiviteten hos en solpanel minskar efter 25 - 30 år.
Vi som inte sov under lektionerna lärde oss hur fotosyntesen fungerar. Tack vare den skapar CO2 syre och ger oss rikligare skördar. Ett faktum som politiker och media vägrar att berätta.

 
Ingen bild

Karin

18 december 2017 13:57

Där föll du långt ner i min aktning Thoralf!
Läs gärna en av Sveriges skarpaste bloggare Peter Krabbe. Hans båda krönikor från tidig och sen sommar 2017 - När någon bestämmer att solen ska gå i moln och Under politiska och kemiska moln + alla kommentarer och länkar är mycket upplysande. Återkom sedan gärna med "myttemat" igen och utveckla det.

 
Ingen bild

Iceman

18 december 2017 17:41

Jag valde alternativ 1, ingen påverkan alls. Klimatlarmet är hittepå för att rädda människor är lätta att styra samt för att driva igenom globalistiska lagar.

Tack Karin för intressant men kuslig läsning. Det är skillnad på vanliga kondensstrimmor som försvinner snabbt, och de som ligger kvar och växer.

https://peterkrabbe.wordpress.com/2017/05/27/nar-nagon-bestammer-att-solen-skall-ga-i-moln/

 
Ingen bild

Waterbug

18 december 2017 18:09

Bonde: Ledsen att jag inte uppfattade att det var en fråga, blev bara nyfiken på om du verkligen efterfrågade det jag trodde du gjorde och det verkar du ha gjort :). En alternativ källa till hur förbränning av kolväten och andra kolföreningar fungerar torde vara de 50 senaste årens samlade kemiböcker på högstadienivå, jag är övertygad om att du kan hitta en oberoende författare om du går tillbaka tillräckligt långt.

 
Ingen bild

Lars Cornell

26 december 2017 21:31

I senaste Novo-undersökningen rankas "Klimat" förstå nionde plats. Regeringen har sålde halkat helt i otakt med sveriges människor.

2017-12-26
DE TIO VIKTIGASTE POLITISKA FRÅGORNA ENLIGT VÄLJARNA

1. Sjukvården

2. Invandring/integration

3. Skola och utbildning

4. Lag och ordning

5. Äldreomsorg

6. Landets ekonomi

7. Jobb/Sysselsättning

8. Pensioner

9. Miljö och klimat

10. Jämställdhet

Undersökningen är genomförd 14–20 december 2017 i Novus Sverigepanel som är en riksrepresentativ och slumpmässigt rekryterad webbpanel. Totalt har 1001 intervjuer genomförts.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards