thoralf

Direktlänk till inlägg 30 november 2017

HUR DUM KAN MAN VARA?

Av Thoralf Alfsson - 30 november 2017 23:21

”Med detta står att inrikespolitiken har blivit så mediestyrd och att internetvärlden är så inriktad på snabba reaktioner, att det är svårare att se saker långsiktigt.”

 

Sagt av Henry Kissinger i intervjun av Jan Eliasson.


När skall media inse detta och ta sitt ansvar?

 

Har tittat på Opinion live. Aftonbladet har gjort bort sig angående Staffan Heimerson. Det ligger helt i linje med citatet från Henry Kissinger. Ett otroligt underbetyg till Aftonbladets chefredaktör. De springer uppenbarligen som skållade råttor när det blåser lite. Ynkligt!


Paula Bieler och Hanna Wigh i Opinion live och dessutom en person från Inte rasist men, plus Belinda. Det blir tre mot en! Men det är ju inte ovanligt i objektiva SVT. Det är faktiskt tragiskt att se den före detta partivännen Hanna Wigh. Om inte Hanna Wigh mår riktigt dåligt så kan jag lova att hon kommer må riktigt dåligt någon gång i framtiden, då hon inser att hon sumpat sin livs möjlighet!


Idag släppte också Nyheter idag en riktigt kioskvältare om Hanna Wigh. Nämligen att hon skulle ha betalat 2 500 kronor till en person för att han skulle vandalisera Hanna Wighs bil och krossa hennes fönster genom att kasta in en brandsläckare. Bra att Paula Bieler inte tog upp det.


https://nyheteridag.se/fore-detta-sd-kollegan-hanna-wigh-betalade-mig-for-att-attackera-hennes-hem/


Detta måste väl vara brottsligt! Försäkringsbolaget betalar sannolikt inte ut en nickel till Hanna Wigh. Polisen borde också knacka på.


Hur dum kan man vara? Vem tror och litar på en sådan person? Aldrig!

 

PS

 

Jag håller ju på att lära mig lite om nattfotografering och astrofotografering. Därför testar jag en del.  Hur många tror att nedanstående bild togs i mörkret klockan 21:28 igår kväll?


 


Men det är sant. Med rätt inställning, stativ och en dryg halvmåne som lyser upp väldigt lite så kan resultatet bli som ovan. Nu förstår jag varför astrofotografering bara funkar om månen är "borta" från scenen.


Har varit dåligt med tid att fotografera de senaste veckorna men det har blivit några korta promenader.


 

Sångsvanar


 

Inflygning av havsörn


 
 
Ingen bild

calle

1 december 2017 00:00

vad synd att hanna wigh failade, hade blivit bra draglok för unga tjejer att rösta rätt.

bra att det går att fotografera i mörker och få dagsljusbilder. bra att göra när kriminella smyger i mörker på natten på landsbygden. hur ställer man in kameran och vilken kamera klarar detta?

 
Ingen bild

Även du min Brutus

1 december 2017 00:29

Undrar om fejkmedia kommer att ta upp denna avfällings tilltag.

 
Ingen bild

Tung musikprofil våldtäktsanmäld

1 december 2017 01:25

Det var för drygt två veckor sedan som musikprofilen i Göteborg stängdes av från sin nuvarande arbetsplats efter anklagelser om sexuella trakasserier.
En kollega till mannen sade att man agerade på rykten som uppstått kring honom och att man tillsatt en egen utredning där en advokat skulle gå igenom uppgifterna.
Nu skriver Göteborgs-Posten att mannen har polisanmälts för våldtäkt. Det handlar om tre våldtäkter och sexuella ofredanden som ska ha skett under en period av flera år på en tidigare arbetsplats. Det ska ha inträffat för många år sedan.
https://www.expressen.se/gt/tung-musikprofil-valdtaktsanmald/

https://www.flashback.org/t2892591

 
Ingen bild

Läsvärt med intressant grafik

1 december 2017 02:05

Even if Migration Ended, Europe’s Muslim Population Will Continue to Surge — Sweden 1/3 Muslim by 2050
http://www.breitbart.com/london/2017/11/30/pew-sweden/

 
Ingen bild

Cosmik Debris

1 december 2017 02:21

Rekommenderas.

Katie Hopkins: Get Furious and Fight Back

https://tinyurl.com/y6v94gdo
https://www.youtube.com/watch?v=PqSHkvxMcFU

 
Ingen bild

Cosmik Debris

1 december 2017 02:27

Bra text av Jörgen Huitfeldt om det gigantiska och enormt kostsamma bedrägeriet med de ensamkommande skäggbarnen.

”I den granskning som jag själv var med och gjorde på Sveriges Radio kom vi fram till en årlig kostnad på omkring 1,2 miljoner per ensamkommande.”

Statister i vår berättelse om oss själva
https://tinyurl.com/y843p8z5
https://kvartal.se/kommentar/statister-i-vr-berttelse-om-oss-sjlva

Fundering.

I Niklas Svenssons intervju med Fredrik Reinfeldt frågar NS: ”Samtidigt är det ett faktum att bara under 2016 uppgick Migrationsverkets kostnader till 59 miljarder kronor – tio miljarder mer än hela försvarsbudgeten.”

Jörgen Huitfeldt och SR kom fram till att ett ensamkomande kostade 1,2miljoner per år. 35 000x1,2= 42 MILJARDER.

59 MILJARDER?

Glöm det! Min gissning är att den skadliga invandringen för 2016 ligger på minst 150 MILJARDER.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

1 december 2017 02:48

Tillägg till min tidigare kommentar. Katie Hopkins berättar om sitt besök i Sverige.Hon är väldigt bra, och rolig!

Om Sverige säger hon: "Sweden has fallen"

Katie Hopkins: Get Furious and Fight Back
https://tinyurl.com/y6v94gdo
https://www.youtube.com/watch?v=PqSHkvxMcFU

 
Ingen bild

stig

1 december 2017 04:33

Varför tror du blint på personen som anklagar Hanna Wigh?

Thoralf Alfsson

1 december 2017 08:54

För att jag har mer kunskap än vad du har!

 
Ingen bild

Antabus

1 december 2017 08:48

OT
Norsk överstelöjtnant: Kvinnor i militären sänker stridsförmågan.
Ajabaja, inte korrekt.

 
Ingen bild

Martin

1 december 2017 09:04

Det var Nordfront som släppte nyheten i tisdags. De ringde dessutom upp Hanna Wigh. Och det ger en mer tvetydig bild av vad som hände. Typiskt SDare att fjäska för Nyheter idag. Och att vara litet sådär lagom bedrägliga och utfrysiga som politiker och journalister är (som om det fanns någon skillnad).

Thoralf Alfsson

1 december 2017 09:38

Jag har större tilltro till Nyheter idag än till Nordfront. Jag besöker överhuvudtaget inte Nordfront.

I artikeln nämns dessutom att Nordfront intervjuat personen ifråga.

 
Ingen bild

O´ Hyra

1 december 2017 09:12

Stig
"I samband med att Andreas genomförde vandaliseringen skar han sig och lämnade blodspår i Wighs bostad. Polisen har därmed hans DNA på brottsplatsen och därför vill han att hans egen version av vad som hände ska komma ut." Sök och du ska finna.

 
Ingen bild

Nils Gbg

1 december 2017 09:16

Snygga foton. Hoppas SD kan undvika haverister som Hannah Wigh framöver.

 
Ingen bild

DecemberKartellen

1 december 2017 09:22

Man häpnar.
Hanna Wigh – oavsett vad hon säger i framtiden kommer folk att ta det för en lögn.
Även om det skulle finnas ett uns av sanning i Bylund-historien – har den idag noll trovärdighet.

HUR DUM KAN MAN VARA? Ja, Thoralf det verkar inte finnas någon övre gräns.
Har hon fått ersättning från försäkringsbolaget väntar åtal för bedrägeri.
Vet ej hur falsk tillvitelse tillämpas, men kanske är det det också. Hon har anmält ett brott som inte ägt rum. Dryga dagsböter väntar...

 
Ingen bild

DecemberKartellen

1 december 2017 09:34

THE HACKING TEAM
Visserligen USA – men tro inte att det inte förekommer i Sverige också.

USA:s regering anlitar ett privat företag "THE HACKING TEAM". Om en
privatperson skulle göra samma sak skulle den få 5 års fängelse.

Mannen som intervjuas är en tidigare programmerare på Google.
Mycket intressant intervju.

The governments Hacking Team was hacked. (The Voice of Reason 2)
https://www.youtube.com/watch?v=Ngb8vw1Dx0A&t=354s

 
Ingen bild

Hasse Pannband

1 december 2017 10:09

Hurra! Hurra, hurra.

"SD-politikern Kent Ekeroth frias från misstanken om ringa misshandel, meddelar Svea hovrätt. "Hovrätten anser, i motsats till tingsrätten, att åklagaren inte har motbevisat Kent Ekeroths invändning om nödvärn", skriver hovrätten i ett pressmeddelande."

 
Ingen bild

DecemberKartellen

1 december 2017 10:16

Missade att ange att The Hacking Team är ett Italiensk företag som har sitt säte i Milano.
Alltså USA:s regering anlitar hackare från ett annat land. De ser inga risker med det???

Lägger in länken igen. 1 timme.
My Last Interview In The States
The governments Hacking Team was hacked.
https://www.youtube.com/watch?v=Ngb8vw1Dx0A&t=125s

 
Ingen bild

SM811

1 december 2017 10:28

Med det agerande som Hanna Wigh uppvisar har hon inget i SD att göra. Den 1:a bilden skulle vara intressant vilka inställningar du har gjort på kameran och hur lång exponeringstid du hade.
Tack för att du delar med dig av dina fina bilder.
SD 2018

Thoralf Alfsson

1 december 2017 11:32

ISO 5000 och slutartid 8 sekunder

 
Ingen bild

DecemberKartellen

1 december 2017 11:51

Förvirrad idag.
Glömde säga. Underbart vackra bilder. Örnen fångad innan dykningen och svanarna som spejar. ISO 5000 - oj, finns det så höga ISO-tal? Du har nog en proffsig kamera. Inte hade jag kunnat tro att den översta bilden var en kvällsbild.

Inte bara landets bästa reporter - även skicklig fotograf. Grattis. Jag ska personkryssa dig i valet.

 
Ingen bild

#metoo

1 december 2017 18:48

DecemberKartellen tar begreppet rövslickeri till helt nya nivåer. Jag skrattar så jag kiknar. :)

Thoralf Alfsson

1 december 2017 19:08

Du lär sätta i halsen 9 september 2018. Jag skall i varje fall inte gråta om du får andnöd!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards