thoralf

Direktlänk till inlägg 19 november 2017

MARIANNE DAHLBERG BACKAR FRÅN SITT UTTALANDE

Av Thoralf Alfsson - 19 november 2017 17:53

I onsdags skrev Marianne Dahlberg en kommentar på Facebook som jag uppmärksammade i ett blogginlägg. Hon skrev följande.


 


”Självklart kommer inget lag som spelar på Guldfågeln Arena betala hyra till KFF. I kommunens anläggningar är det vi som sätter hyran.”

  

Jag blir helt förbluffad! Har Marianne Dahlberg läst avtalet som vi beslutade om i kommunfullmäktige?


Östra Småland uppmärksammade uppenbarligen mitt blogginlägg och ställde frågor till Marianne Dahlberg som nu backar från sitt uttalande på Facebook. Så här skriver Östra Småland i en artikel.


”Kultur- och fritidsnämndens ordförande Marianne Dahlberg backar från sitt påstående om att lag som vill spela på Guldfågeln Arena framöver inte alls ska betala hyra till Kalmar FF.

 

Utspelet kom några dagar efter att Östra Småland avslöjat att IFK Kalmar kan få betala upp emot 30 000 kronor i hyra, per match, vid allsvenskt spel på Guldfågeln Arena.

 

Att hyran går till Kalmar FF är fastställt i avtalet som slöts när Kalmar kommun nyligen köpte arenan.”


Det är dock väldigt trevligt att Östra Småland fortsätter sin artikel på följande sätt 😉



”Detta uppmärksammades bland annat av Thoralf Alfsson (SD), som på sin blogg undrade om Dahlberg "drabbats av någon sinnesförvirring".

I ett sms till Östra Småland skriver Marianne Dahlberg att det var "slarvigt uttryckt" av henne.

Den aktuella prislistan för hyra av arenan gäller under en övergångsperiod på två år. Dahlberg menar att hon avsåg hur det kommer bli när övertagandet är fullt genomfört.”

 

Här uppstår dock nya frågor. Vad menar Marianne Dahlberg med att när ”övertagandet är fullt genomfört”? Finns det någon mer överenskommelse mellan Kalmar kommun och Kalmar FF som inte presenterats för Kalmar kommunfullmäktige när beslutet togs om övertagande.


Finns det en annan överenskommelse om att Kalmar kommun även skall ta över den inre driften av arenan efter att det nu beslutade avtalet går ut? Var Marianne Dahlberg lite för snabb i tanken när hon skrev sin kommentar på Barometerns facebooksida.


Det är också märkligt att Barometern själva inte ställt dessa frågor till Marianne Dahlberg!

 
 
Ingen bild

Salve

19 november 2017 18:06

Hon är inte den enda som pudlar i kommunen. Hur mycket ska Kalmar FF betala i hyra till Kalmar kommun?

 
Ingen bild

Molle

19 november 2017 20:33

Blir inte det minsta förvånad... Hitta en ärlig sosse är lika svårt som att cykla till månen.

 
Ingen bild

Mika

19 november 2017 21:23

@salve 425.000 årligen. IFK har väl 11 hemma matcher så de ska betala ca 330.000 för dem... Samt att KFF behåller alla inkomster från uthyrningen till tex Max, så tekniskt sätt så tjänar KFF pengar på arenan som borde gått till kommunala kassan istället...

 
Snäll mot de svaga

Snäll mot de svaga

19 november 2017 21:24

Det blir trångt i tant Dahlbergs huvud. När värdegrunden tagit sin plats blir det tyvärr inte så mycket kvar att tänka med.
Det är tur för henne att hon har sin försörjning som sossepolitiker. Annars hade hon fått förlita sig på försörjningsstöd.

http://Frågvis

 
Ingen bild

Lotta_1

19 november 2017 22:09

Vad, på ren svenska i helvete har Karin Pettersson en journalist från den vidriga tabloiden (h)expressen i Agenda att göra? 83% av alla storljugande ”barn” från Afghanistan får redan stanna. De övriga 17 % av de 35 000 som 2017 kostat 34 miljarder på ett (1) år dvs mer än hela rättsväsendet, polis, åklagare, domstolar och kriminalvården tillsammans. Dessa 17 % har i flera instanser fått avslag på sin asylansökan och skall lämna landet.

Thoralf Alfsson

19 november 2017 22:43

Aftonbladet!

 
Ingen bild

Lotta_1

20 november 2017 00:37

@Thoralf. Samma skräp under annat namn. Likväl hade hon inget i Agendastudion att göra.

 
Ingen bild

Molle

20 november 2017 00:39

Detta har jag tyckt länge....
https://samnytt.se/gor-massinvandringen-frivillig/

 
Ingen bild

Bill

20 november 2017 10:18

ThorAlf, Dahlberg/Arenan, nu har lokalpressen flera gånger hänvisat till din blogg, herre min jeee, om tio år kanske dom anser dig som rumsren! Keep on.

 
Ingen bild

Lasse

20 november 2017 12:21

Barometern har inte någon journalist med den intelligensen att de kan ställa en adekvat motfråga. Ingrid Dahlberg är befordrad långt över sin kompetens vilket framgår ganska klart nu.

 
Ingen bild

???

20 november 2017 13:58

Hur mycket kommer KFF betala i hyra???

Thoralf Alfsson

20 november 2017 15:47

425 000 kronor/år

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards