thoralf

Alla inlägg den 25 september 2017

Av Thoralf Alfsson - 25 september 2017 23:18

Dagens kommunfullmäktigemöte var egentligen ganska ointressant men det finns samtidigt väldigt mycket att berätta om de interpellationer och de beslut som behandlades. Miljöpartiet förtjänar ett eget blogginlägg och det återkommer jag till under tisdagen. Skall för övrigt bli väldigt intressant att se vad lokalmedia skriver om detta kf-möte.


Ikväll nöjer jag mig med att berätta att kommunalrådet Johan Persson ljög i ett interpellationssvar! Det var moderaternas oppositionsråd Christina Fosnes som ställt en interpellation och frågat Johan Persson om Kalmar kommun köpt in några bostadsrätter eller villor för att klara boendet för anvisade flyktingar som kommit till Kalmar. Så här svarade det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson.


 


Johan Perssons svar är felaktigt!


För ca ett år sedan köpte Kalmar kommun 5 modulhus som skulle placeras i Påryd för att anvisade flyktingar skulle bo i dessa modulhus. Husen har kostat ca 400 000 kronor/st. Med andra ord Kalmar kommun har betalat ca 2 miljoner kronor för dessa 5 modulhus. Det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson har uppenbarligen glömt bort detta i sitt interpellationssvar.


Modulhusen står dessutom fortfarande kvar i Tvärskog eftersom detaljplanen överklagats till flera instanser. Det senaste beslutet var att Mark o Miljööverdomstolen skickade tillbaka ärendet till Kalmar kommun på grund av att marken är förorenad där husen skulle placeras. Något som de klagande i Påryd hävdat i sina överklaganden. 


Jag tog givetvis upp det felaktiga svaret från talarstolen vid dagens kf-möte. Johan Persson menade då att modulhusen inte kunde räknas som vare sig villor eller bostadsrätter. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta.


På följande länk kan du se en bild på modulhusen


Hur många tror att lokalmedia kommer skriva om Johan Perssons lögnaktiga svar på interpellationen. Det fanns journalister på plats både från Barometern och Östra Småland men jag har inga högre förväntningar på deras artiklar. Det gäller att hålla sig väl med makten.


PS

Många kanske förväntar sig att jag skall kommentera kvällen Kalla fakta i TV4 men det tänker jag inte göra. Förutom att jag själv blev väldigt illa behandlad i samband med att riksdagsvalsedeln beslutades 2014. Jag har dock inte försökt baktala någon inom partiet, utan istället jobbat ännu hårdare för partiet och därmed försöka bevisa att partiet gjorde ett misstag 2014!


Idag inträffade något mycket obehagligt när jag satt vid min dator. Jag kommer återkomma till det senare.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards