thoralf

Alla inlägg den 22 september 2017

Av Thoralf Alfsson - 22 september 2017 23:12

”Kvinnan drogs ur bilen ner på marken där hon blev slagen med en pinne och sedan våldtagen.

Händelsen ska ha inträffat i Kalmartrakten i slutet av juli i år. Ett par veckor sedan greps den misstänkte gärningsmannen, en 30-åring bosatt söder om Kalmar.”

 

Artikel i Barometern 2017-09-22

 

Hur stora är oddsen att det handlar om en etnisk svensk gärningsman? Vad tror mina läsare?


Nej, givetvis inte. Det är ännu en Mohammad från Syrien som åtalas för våldtäkt.


Det som blir märkligt är att han är bosatt tillsammans med en 38 årig svensk kvinna bosatt söder om Kalmar, i ett ensligt belägget hus på landet. Men när man söker på sociala medier finns det inte ett spår av mannen i kvinnans stora flöde i sociala medier. Antingen har hon städat bort detta eller så handlar det om att kvinnan har gömt den 30-årige mannen i sin bostad. Enligt åtalet föreligger behov av arabisk tolk. Uppenbarligen kunde den 38-åriga kvinnan inte tillfredsställa mannens sexuella behov eftersom han åtalas för en i mina ögon grov våldtäkt. Den kommande rättegången kommer ge mer information.


När man synar kvinnans flöde på sociala medier så framgår det med all tydlighet vilka politiska referenser som gäller! Vänster och Miljöpartiet! I varje fall finns flera av de lokala miljöpartisterna som vänner på Facebook.


I en artikel i Barometern för några veckor sedan säger landstingsrådet Linda Fleetwood (V) följande.


”– Jag kan tänka mig att gömma de som fått utvisningsbeslut, jag har gjort det tidigare, kan tänka mig att göra det igen, säger Linda Fleetwood (V), landstingspolitiker.


Ännu en naiv godhetsmänniska som fått uppleva det mångkulturella samhällets baksida. Undrar om hon bryr sig det minsta om brottsoffret, den våldtagna kvinnan. Eller om hon är mest bekymrad om sin Mohammad?

 

PS

Jag kommer följa upp fallet efter att dom fallit vid Kalmar tingsrätt.

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards