thoralf

Alla inlägg den 20 september 2017

Av Thoralf Alfsson - 20 september 2017 22:46

Vid senaste mötet i socialnämnden informerades ledamöterna om flera evenemang som anordnats av socialförvaltningen under sommaren. Informationen som sedan kom till mig fick mig att fortsätta gräva i detta. I protokollet kan följande läsas.


”Enhetschef Annelie Österberg och socialsekreterare Johan Hjulström från Förebyggandeteamet informerar om områdesarbetet och de aktiviteter som anordnats under sommaren.”

 

Det områdesarbetet och aktiviteterna handlar om är evenemang i invandrartäta områden i Kalmar och i detta fallet Bergaområdet. Enligt vår ledamot i nämnden skall det dock ha informerats att socialförvaltningen köpt in halalslaktat kött till dessa evenemang. Jag ställde då frågan till enhetschef Annelie Österberg om dessa uppgifter stämde och jag fick då följande svar.


 


När jag fortsatte ställa frågor om detta evenemang och inköp av halalslaktade lamm fick jag fler svar med uppgifter.


 


Jag hittade också på Facebook hur man annonserat om detta evenemang men som ni kan läsa uppmanar man besökarna att ta med fika. Det står inget om att man skall bjuda på mat eller någon arabisk maträtt. Något som jag finner ytterst märkligt om man vill ha besökare till sitt evenemang. Uppenbarligen har troligen någon annan information gått ut till den muslimska befolkningen, vilket uppenbarligen inte skulle synas för svenskspråkiga boende i området eller andra. Lite hysch, hysch!


 


Frågan är om alla som bjöds på denna maträtt tillagad av Hassan visste att man fick halalslaktat lamm?

 

Nu köptes dock inte det halalslaktade lammet av KLS (Kalmar Läns Slakteri) utan av Berga Livsmedel AB enligt det kvitto som jag begärde ut från socialförvaltningen. Man köpte dock inte bara kött hos Berga Livsmedel utan även bröd och grönsaker. Men att det skulle vara halal råder det nog ingen tvekan om med tanke på hur Berga Livsmedel AB gör reklam för sina produkter.

 

 


Jag har tidigare ställt frågor i Kalmar kommunfullmäktige om Kalmar kommun köper in halalslaktat kött och fått svaret från flera kommunalråd och ansvariga för inköp att så inte är fallet.


Socialförvaltningen i Kalmar går dock muslimerna tillmötes i sitt ”integrationsarbete” på fältet. Eller ingår detta i den socialdemokratiska strategin efter den stora branden vid Berga centrum för ca 5 år sedan. Det har satsats stora ekonomiska resurser på denna stadsdel för att minska kriminalitet men det har haft liten effekt. Hur många gånger man köpt in halalslaktat kan man ju undra.


Bara någon dag efter detta evenemang hade socialdemokraterna sin egen fest i Bergaparken. Det är ju inte utan att man börjar undra om det har något samband och om planeringen gjorts tillsammans för båda evenemangen med socialnämndens ordförande socialdemokraten Roger Holmberg?

 

 


Undrar om det var riktig korv eller om det var kycklingkorv som det bjöds på av socialdemokraterna. Jag tror i varje fall att den inte innehöll något fläskkött.


Sedan finns det de som förnekar att det pågår en islamisering i vårt samhälle! De borde kallas för informationsresistenta!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards