thoralf

Alla inlägg den 8 september 2017

Av Thoralf Alfsson - 8 september 2017 23:45

Idag är det exakt ett år till valet. Jag kommer att kalla de kommande 365 dagarna för sanningens år. Det är många som kommer att bli tvungna att bekänna färg under dessa 365 dagar. Jag tänker på alla partier inom 7-klövern. Jag tänker på alla politiska kommentatorer i media. Jag tänker på alla opinionsinstitut och deras undersökningar. Jag tänker också på mitt eget parti som måste visa vad SD vill med vår politik och framförallt nå ut med den till väljarna.


Men jag tänker också på alla väljare som nu har Sveriges öde i sin hand.

 

Jag har under de senaste månaderna delat ut mycket material i Kalmar kommun och under sommaren även på Öland. Givetvis så träffar man många människor vid brevlådor eller i trapphus. Jag frågar då nästan alltid om de vill ha information från Sverigedemokraterna. Numera är det väldigt få som reagerar negativt. Det har skett en markant förändring under de senaste åren. Speciellt när jag möter den äldre generationen.

Något som slog mig idag är att det finns en yrkesgrupp som jobbar med fastigheter som tycks ha väldigt stora sympatier för SD. Men det bygger sannolikt på egna erfarenheter. Vilken yrkesgrupp tror ni jag tänker på?


Idag fick jag flera ”kickar” i ett bostadsområde i Kalmar. Flera väldigt trevliga samtal med hyresgäster. Socialdemokraterna kan nog knacka hur mycket dörr som helst men det hjälper inte så länge de inte ändrar sin politik. Jag tror att SD faktiskt kan göra ett riktigt kanonval den 9 september 2018.


För min egen del är det också ett sanningens år på väldigt många sätt. Det blir säkert ett väldigt intressant och spännande år. 

Av Thoralf Alfsson - 8 september 2017 11:58

I måndagskväll blev en kvinna som rastade sin hund nedslagen av en trio män som försökte råna kvinnan.

Jag har idag fått både mejl och kommentarer till att Barometern i sin artikel utelämnar uppgifter om signalementet på rånartrion. Varför döljer Barometern dessa uppgifter? Försöker Barometern skydda rånartrion? Vill inte Barometern att polisen skall få bästa möjliga hjälp att lösa brott som begås i Barometerns utgivningsområde?


Vad menar Barometerns ansvariga utgivare med att dölja dessa uppgifter som andra medier tar med det i sin rapportering?


Citat från Barometern.

”Polisen har ett signalment på de tre männen men saknar i nuläget några misstänkta. Männen ska ha haft mörka kläder och varit i 25-årsåldern.”


Citat från Östran.

”Männen uppges ha varit i 25-årsåldern och mörkt klädda. De pratade inte svenska. Polisen tror sig ha tillräckligt med signalement för att kunna gå vidare med ärendet.”


Citat från 24Kalmar.

”Hon hade inga värdesaker på sig vilket fick männen att springa iväg. Polisen ska ha signalement på de tre männen men saknar misstänkta. De ska ha haft utländskt utseende, mörka kläder och varit i 25-årsåldern.”

 

De pratade inte svenska och hade ett utländskt utseende! Varför utelämnar Barometern dessa uppgifter i sin artikel.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards