thoralf

Alla inlägg den 1 september 2017

Av Thoralf Alfsson - 1 september 2017 23:37

Moderaten Ulf Kristersson tillkännagav idag att han står till förfogande som partiledare för Moderaterna. Jag har lyssnat till flera intervjuer i radion med Ulf Kristersson under dagen. I P4 efter lunch pressades han av journalisten till att säga att moderaterna under hans ledning inte kommer samarbeta eller förhandla med Sd. Nu var beskedet ganska tvetydigt om man betraktar hela intervjun och senare uttalanden.

Ulf Kristersson tror att han både kan äta kakan och samtidigt ha den kvar.
Det fungerade inte för Anna Kinberg Batra och kommer inte fungera för Ulf Kristersson som partiledare heller!


Linda Amoretto kallade Ulf Kristersson för en ”tvestjärt” i mitt FB-flöde idag och det tycker jag var en alldeles utomordentlig liknelse. Ulf ”tvestjärten” Kristersson



Igår (torsdag) delade posten ut vår kyrkovalsfolder till alla hushåll i Kalmar län. Det rör sig om ca 115 000 hushåll om jag minns rätt. Jag hoppas att alla SD-sympatisörer som är medlemmar i Svenska kyrkan utnyttjar sin rätt att rösta i kyrkovalet. Om någon som är skriven i Kalmar län och vill ha valsedlar hemskickade är det bara att kontakta mig så fixar jag det.


Idag kom ett märkligt brev till vår postbox i Kalmar.


 


Personen har ritat ett eget frimärke som uppenbarligen gått igenom Postens sorteringsmaskiner 😉


Nu var personen ifråga inte särskilt imponerad av vår folder. Åtminstone tolkar jag hans budskap som ganska negativt. Det är väl ingen vågad gissning att personen har sina sympatier ganska långt ut på vänsterkanten.


 


Det blir dock lite komiskt när han även delvis fyllt i baksidan av foldern där man kan ansöka om medlemskap i SD. Han/hon fyllde i varje fall i namn ;-)


 


Personen besitter i varje fall en viss självinsikt. 😉


Ett gott skratt förlänger livet!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards