thoralf

Alla inlägg den 29 juli 2017

Av Thoralf Alfsson - 29 juli 2017 21:12

 


Då var två intensiva dagar med Kalmar marknad avverkade. Flera intressanta möten, i något fall riktigt skrämmande och i ett annat fall nästan chockerande positivt och väldigt tacksamt. Med andra ord några väldigt spännande dagar.


Jag noterade också att det bara var Sverigedemokraterna, Moderaterna och Socialdemokraterna av partierna som köpt egen plats på marknaden. Med andra ord de stora partierna.


Under fredagens eftermiddag hade vi en riktig topp då vi aldrig lämnat ut så mycket material under några timmar som då. Lillemor visade sig vara helt enastående att få marknadsbesökare att ta emot vårt material med information. Men det rullade även på under lördagen även om det inte var samma ruljangs. Under dessa dagar har vi heller inte haft besök av en enda vänstermänniska som försökt tjafsa med enda syfte att provocera. Väldigt skönt!


För min egen del är det alltid positivt då många kommer fram och vill tacka för min blogg och allt annat arbete jag lägger ner på att väcka det ”sovande folket”. En annan reflektion är också att väldigt många kommit och pratat om just islamiseringen i Sverige och att den också måste stoppas. Det är faktiskt en ny insikt som gått fram.


Idag kom också en äldre gentleman fram och överlämnade ett kuvert som förutom ett brev även innehöll en gåva och ett bidrag till bloggen. Att användas fritt i mitt opinionsarbete. Jag kan lova att det kommer användas till att trycka upp nya informationsblad eller min sommarfolder. Det kommer innebära att ett antal tusen hushåll kommer få ett informationsblad. Jag tror dessutom att jag skall se till att dessa också delas ut i mannens hemkommun. Ett stort tack till denne herre som värnar sitt/vårt fosterland.


Jag och andra sympatisörer och marknadsbesökare har även pratat med Moderaterna och Socialdemokraterna. De var för övrigt placerade tillsammans 😉


   


Det som förvånar mig allra mest är att de moderata företrädarna på lokalnivå så öppet önskar att bli av med sin partiledare Anna Kinberg Batra. Med det stödet borde AKB lämna som partiledare omgående. Kalmarmoderaterna har uppenbarligen inget förtroende för AKB.


Socialdemokraterna i Kalmar anser att det inte finns någon islamisering. Det är minst sagt skrämmande att höra marknadsbesökare som varit hos socialdemokraterna och ställt frågor och som sedan kommer till oss och berättar vilka svar de fått hos de socialdemokratiska företrädarna. Backa Hultqvist tycks ha varit Socialdemokraternas viktigaste budskap under marknadsdagarna. Riksdagsledamot Lena Hallengren tycks ha varit drivande i den frågan.


Det mest skrämmande under dessa dagar var ett samtal med ordförande för Islamiska kulturföreningen Salam i Kalmar. Föreningen driver den sunnimoské som finns på Storgatan i Kalmar. Jag kommer ta upp detta samtal i ett separat blogginlägg under kommande vecka.


Vi har också fått nya medlemmar men också personer med politisk erfarenhet från andra partier är också intresserade att engagera sig för Sverigedemokraterena.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards