thoralf

Alla inlägg den 16 juli 2017

Av Thoralf Alfsson - 16 juli 2017 08:38


Igår blev jag morfar för första gången! Farfar har jag varit under många år.


Min dotter födde en pojke under lördagen men jag kan inte vara öppen med vem min dotter är. Jag kan inte skriva på min eller hennes Facebooksida eller liknande på grund av alla hatiska vänstermänniskor som ”trollar” allt i mitt flöde. Det är inte bara Expo och Inte rasist men och deras följare som försöker göra livet besvärligt.


Min glädje och lycka över att allt gått bra för min dotter och sambo får jag hålla lite för mig själv! Öppnade igår en flaska Villa Puccini så det blir lite extra festligt till maten i min ensamhet.


Det finns många vänsteridioter som följer allt som ”Inte rasist men” skriver på sin Facebooksida. Där finns de "godkända" hatarna, Christian Gustafsson men jag förstår att det skulle du aldrig skriva om. Det är ju ändå bara en Sverigedemokrat som blir utsatt och då handlar det ju om det "goda hatet". Vilket hyckleri!


Henrik Schyffert ställde i veckan in två ståupp-föreställningar som var slutsålda på Kackelstugan på Öland till helgen, vilket Barometern skrev om och som sedan publicerades på Barometerns Facebooksida. Henrik Schyffert gav ingen förklaring till sitt avhopp.


Det kommenterades flitigt på Facebooksidan. Barometern skrev till och med en artikel om hatet mot Henrik Schyffert. I artikeln skrev Barometerns journalist.


”På torsdagsmorgonen hade närmare 150 kommentarer skrivits.

 

”Grattis Kackelstugan”, ”Såå skönt” och ”Det ska Kackelstugan bara vara glada för” var några av kommentarerna.

 

Många kommentarer var dessutom av politisk innebörd och utlöste en stor debatt i flödet: ”Han kan ju inte köra med samma vänstervridna humor, svenska folket har ju äntligen fått upp ögonen”, skrev en person.

 

Pelle Aldestam, artistbokare på Kackelstugan, är bestört över reaktionerna.

– Det här hatet som uppenbarligen finns mot en person som Henrik Schyffert, det kunde jag aldrig tro. Snarare trodde jag tvärt om.”

 

Man kan ju fråga sig i vilken värld som Pelle Aldestam lever i om han anser att dessa kommentarer kan betraktas som hat. Ännu märkligare är det att Barometern gör en stor affär av det hela och skriver en snyftartikel. Att det finns många som starkt ogillar Henrik Schyffert råder det nog ingen tvekan om! Men i detta fall kan man nog använda ordspråket som man bäddar får man ligga. Spyr man galla över en grupp människor kan man knappast räkna med att bli omtyckt av samma grupp människor. Ovanstående klipp tycker jag räcker som förklaring.


Henrik Schyffert kan skatta sig lycklig över att det finns människor som betalar för att se honom.



Personligen blir jag faktiskt irriterad på Barometerns Christian Gustafsson som skrivit artikeln. Han vet uppenbarligen inget om hat. Jag vet betydligt mer!


Jag kan inte ens ha mina närmaste i familjen och släkten som vänner på Facebook! Risken är stor att vänstermänniskor då kan koppla dem samman med mig. Vilket kan leda till att mina barn, barnbarn och släktingar drabbas av hat på nätet. Inte bara på nätet utan också i det verkliga livet, på sin arbetsplats eller i skolan för mina äldsta barnbarn.


Jag har blivit utsatt för misshandel, skadegörelse, olaga hot, ofredande och andra kränkande behandling på grund av att jag är en mycket aktiv Sverigedemokrat.


När jag för några år sedan utsattes för kränkande klotter vid mitt bostadsområde i Kalmar väckte det inte speciellt mycket uppmärksamhet. Kalmar kommun var dock snabbt ute och sanerade på sin egendom. AFA klottrade dock också på flera elskåp i mitt bostadskvarter men Kalmar Energi har dock fortfarande inte försökt sanera detta efter flera år. Svagt! Man låter hatet stå kvar och lysa varje dag för alla som passerar!


 

 

 


När skall media granska dessa ljusskygga individer? Nyligen var det kravaller i Hamburg och svensk media duckade så mycket de kunde från att skriva om dessa vänsterextremister från Sverige som deltog i kravallerna. Men när man lyssnat till Janne Josefsson så förstår man ju varför media lägger locket på. 


Varför kopplas aldrig dessa vänsterextremister till Vänsterpartiet? Varför får aldrig Jonas Sjöstedt svara på frågor om dessa personer? Journalistkåren är bedrövlig.


I december förra året skrev jag fyra blogginlägg om det goda hatet i en förhoppning om att kunna upplysa pk-journalisterna om verkligheten. Sannolikt blundade de för hur verkligheten ser ut. Men jag påminner dem ännu en gång.


http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/09/11394773-det-goda-hatet-del-1/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/10/11395079-det-goda-hatet-del-2-national-pen/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/11/11395711-det-goda-hatet-del-3/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/12/11396112-det-goda-hatet-del-4-pelle-frylestam-och-galleri-svalan/


När Henrik Schyffert får några ironiska kommentarer eller att man har åsikter om hans uttalanden så är det omgående hat som får uppmärksamhet i media. Det är ett förbannat hyckleri!

 

PS

För min egen del blir jag dock bara än mer motiverad av det "goda hatet". Idag blir det utdelning av min sommarfolder på norra Öland. Det sovande folket måste väckas!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards