thoralf

Alla inlägg den 8 juli 2017

Av Thoralf Alfsson - 8 juli 2017 22:38

Idag sköts en person med 12 skott, men lever fortfarande. Igår sköts en person i Malmö som nu bevakas av polis på sjukhuset, då han fortfarande lever. Varför bevakas han? Eller är det personalen som vårdar honom som bevakas? Precis nu har en person knivhuggits vid ett rån. Detta våld pågår ständigt och vi vet vilka som ligger bakom detta i huvudsak.


Jag är förvånad över att Jimmie Åkesson inte lyfte utvecklingen med skjutningar och den grova kriminaliteten i vårt samhälle. Jag hade önskat mig klara besked att dessa individer som Polismyndigheten bedömer till ca 5 000 personer i utsatta områden. Utvisning skall vara standard för dessa kriminella individer men jag skulle gärna se att hela deras familjer också utvisas från Sverige. Jag tror det är enda sättet för att få familjerna att ta ansvar för sina kriminella familjemedlemmar.


Jag tycker inte om att Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson tonar ner massinvandringen och dess konsekvenser. Snart har fem av åtta partier i riksdagen föreslagit kraftfulla åtgärder mot kriminaliteten bland personer med utländsk bakgrund. Men Sverigedemokraterna säger väldigt lite. Har rättegången mot Kent Ekeroth lamslagit partiet gällande området lag och ordning?


När jag summerade Jimmie Åkessons tal i Almedalen så saknade jag något om det kommande Kyrkovalet. Med tanke på Verner von Heidenstams dikt Medborgarsång hade det varit väldigt enkelt att anknyta till de rader som jag numera ofta använder i mina infoblad.


”Det är skam att sitta som vi har gjort

 och tempel åt andra välva,

men kasta stenar på egen port

och tala ont om oss själva.”

 

Det hade utan tvekan blivit ganska effektfullt och det hade sannolikt också väckt uppmärksamhet och irriterat våra främsta politiska motståndare i Kyrkovalet i september om Jimmie Åkesson utvecklat dessa rader och översatt dem till dagens verklighet. Det är trots allt ett viktigt val där en kraftfull valframgång skulle få stora rubriker. Inte minst på lokalnivå!


Att Jimmie citerade Medborgarsång i sitt tal i Almedalen ger lite extra tryck till min sommarfolder som jag skrev om nyligen i ett blogginlägg.


Personligen är jag inte tillfreds men den flört som SD bedrivit mot Moderaterna under det senaste året. Förvisso har vi tagit väljare från Moderaterna men frågan är om det gynnar oss att Centerpartiet blir starkare på Moderaternas bekostnad. Eller var det en effekt som ingen förutsett?

Nu anser jag att vi skrämt väldigt många socialdemokrater på flykten genom flörten med M. Det kan vi sannolikt också se i den ökande opinionen för Socialdemokraterna.


Jag vet inte om Jimmie Åkessons tal om det moderna folkhemmet var ett försök eller en omläggning av Sverigedemokraternas politik för att nu försöka locka väljare från det rödgröna blocket. Det får framtiden utvisa.

  

Jag anser att vi helt och hållet skall driva en egen politik fram till valet utan att favorisera vare sig den ena eller den andra sidan. När vi sedan har ett valresultat skall vi eventuellt stödja det block som är villiga att ge oss mest tillbaka. Det var Sverigedemokraternas och Jimmie Åkessons budskap för några år sedan. Jag tycker att det håller även idag.


Åsiktskorridoren lever fortfarande, det är Almedalensveckan ett utmärkt exempel på. DÖ, decemberöverenskommelsen verkar också fortfarande att leva. Trots att Kristdemokraterna skållat i champagne över dess begravning. Men lyssnar man på Alliansenspartiledare i synnerhet tycks liket fortfarande leva!


Om hela svenska folket började intressera sig för svensk politik och framtiden för Sverige är jag övertygad om att Sverigedemokraterna skulle få mer än 30 procent i valet 2018 om vi stod upp för vår egen politik på ett lite mer markerat sätt!

 

PS

 

Jag tycker det är för bedrövligt att media ger NMR så mycket uppmärksamhet och publicitet. Tig ihjäl dem. Man kan nästan tro att media gillar uppståndelsen och att få skriva sina artiklar och rubriker. Artiklarna ger säkert fler besökare, sålda tidningar och många klick. Men det heter ju ”Follow the money”.




Av Thoralf Alfsson - 8 juli 2017 09:10

 

Jag kommer skriva lite om mina intryck och dagar i Visby till kvällen. Det finns ett och annat att skriva om, inte minst mina egna kommentarer om Jimmies tal. 


Idag ösregnar det. Nu skall vi ta hand om städning av vårt boende där vi bott närmare 14 personer från SD Kalmar län. Sedan blir det hemresa till eftermiddagen.


 


Sin vana trogen håller David Baas på att skriva gamla nyheter i Expressen som grundar sig på många år gamla mejl som Expressen kommit över. Den här gången gäller det ett mejl som Mattias Karlsson skickade till mig vintern/våren 2010. Alltså 7 år gammalt. Det går nästan att kalla det för fake news, då det knappast kan kallas för nyhet.


Tänk så många år David Baas har haft på sig att ta upp det. Men uppenbarligen börjar hans uppslag att ta slut när Expressen presenterar detta som största nyhet på Sverigedemokraternas dag under Almedalsveckan. Pinsamt av Expressen!


Att sedan Östran tar upp detta gamla mejl i en artikel är ganska märkligt, även om Östran påpekar att det är mejl från 2010.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards