thoralf

Alla inlägg under juni 2017

Av Thoralf Alfsson - 25 juni 2017 23:20

Lyssnade idag på Kluvet land i P1 som pratade om Alternativa medier.

 

”För mig så är det fortfarande propagandasajter, dom drivs av en agenda. Så länge dom gör det och inte visar något annat kommer jag fortsätta att klumpa ihop dom.”

 

Aftonbladet, Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare, Sofia Olsson Olsén


Så hon anser således att Aftonbladet inte har någon agenda! Vilket skämt! Tror hon ens på sig själv? Skulle det vara så att hon tror att Aftonbladet inte har någon agenda så är hon lågbegåvad.


Aftonbladet är i allra högsta grad en propagandasajt för Socialdemokraterna och LO. Sofia Olsson Olsén är uppenbarligen ett skämt om hon inte förstått varför hon anställts.


Av Thoralf Alfsson - 25 juni 2017 00:00

Ölands Naturskyddsförening anordnar varje år en tävling med titeln årets Ölandsfotograf. Eftersom jag fotograferar en hel del på just Öland brukar jag skicka in ett bidrag. Det är olika teman för varje år.

Jag har alltid funderat på om det är någon mening för mig att lägga energi på att fotografera och sedan välja ut de bilder som jag tror skulle passa som ett bidrag till tävlingen. Anledningen till denna fundering är givetvis att jag är en känd Sverigedemokrat både på Öland och i Kalmar.


Skulle Ölands Naturskyddsförening låta mig som Sverigedemokrat bli årets Ölandsfotograf i deras tävling? Jag vill i grund och botten tro väldigt gott om människor men under mina drygt tio år som politiker har jag fått lära mig att det inte är så hederligt när den politiska korrektheten råder även i diverse andra sammanhang.


Jag har dock uppmanats av läsare på bloggen och vänner att delta i tävlingen efter att de sett mina bilder.


Första året jag deltog i tävlingen använda jag dock ett ”alias” som namn då jag helt enkelt misstrodde de som ansvarade för tävlingen. Men året efter och efterföljande år har jag deltagit under mitt riktiga namn då jag ansett mig ha ett bidrag som jag tror kunnat hävda sig.


Jag har inga större förväntningar på att bli årets Ölandsfotograf. Att jag som Sverigedemokrat som dessutom ifrågasätter Naturskyddsföreningen och andra klimatalarmister för deras skrämselpropaganda finns nog inte på kartan. Det skulle vara som att svära i kyrkan för Ölands Naturskyddsförening. Det skulle säkert bli ett ramaskri bland föreningens medlemmar.


Men jag har ett stort intresse i fotografering och jag älskar naturen och allt det som Öland erbjuder under hela året. Jag tror att ni som följt min blogg under några år förstår vad jag försöker säga. Jag kommer fortsätta att skicka in mina bidrag till tävlingen, om jag anser att jag kan uppfylla det tema som gäller. Även om jag vet att jag sannolikt som Sverigedemokrat aldrig kommer få något pris.


Årets tema var "Ölands vatten" och man skall ha en bild för varje månad under året.


Jag har nu tagit del av årets vinnares bilder, Jan-Michael Breider, som är ganska bra men utan att vara något alldeles extra. Dessutom kan man faktiskt ifrågasätta om vinnaren följt tävlingsreglerna. En av reglerna säger följande.


”Bilderna ska vara i liggande format.”

 

Min tolkning är att det är tveksamt om en av bilderna uppfyller det kravet! Nämligen junibilden som upplevs som helt kvadratisk.

På nedanstående länk kan du se vinnarens 12 bilder, januari till december.

http://www.pbase.com/breider/rets_landsfotograf_2017


Juryn skall ju vara helt ovetande om vem fotografen är men om någon jurymedlem råkar läsa min blogg var jag sannolikt avslöjad då flera av mina bilder funnits på bloggen men även på mina infoblad som delats ut på Öland 😉 Vilka personer som ingår i juryn tycks också vara hemligt.


Givetvis publicerar jag här nedan också mitt bidrag till tävlingen årets Ölandsfotograf. Så kan mina läsare tycka till.


Rösta gärna i högermarginalen på bloggen på vilken bild som du tycker är bäst. Jag har ju min egen favorit men vad tycker läsarna på bloggen. Det blir min årets Ölandsbild ;-)


Januari

 

Februari

 

Mars

 

April

 

Maj

 

Juni

 

Juli

 

Augusti

 

September

 

Oktober

 

November

 

December

 


Rösta på vilken bild ni tycker är bäst! Se omröstning i högermarginalen på bloggen.

Av Thoralf Alfsson - 24 juni 2017 23:50

Gratulerar Sverige och Moderaterna till att ha fått en sådan vass politiker som Kahin Ahmed (M). Framtiden ser ljus ut för landet!

 

Kahin Ahmed (M) är inte lite fräck! Så fort han får mothugg av Richard Jomshof sliter han fram rasistkortet. Vilken ynklig figur! 

 

Att DN sedan också vinklar sin artikel och bortser från de lögner som Kahin Ahmed framför i sin artikel är väl bara väntat. Ingen får givetvis ifrågasätta det Kahin Ahmed skrivit!

MSB

Av Thoralf Alfsson - 24 juni 2017 11:18

MSB, Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap stoppade i veckan granskningen av Muslimska Broderskapsrörelsen i Sverige efter påtryckningar från muslimska grupper i Sverige. De var upprörda över att bli granskade och att deras organisationer inte fick arbeta i det fördolda.

https://www.fokus.se/2017/06/nerringd-jo-anmald-och-mejlbombad/


Sedan meddelade MSB att man istället skulle satsa 10 miljoner kronor på genusforskning. Ska gå till botten med ”maktrelationer” vid krishantering.

http://www.dagensjuridik.se/2017/06/msb-satsar-10-miljoner-pa-genusforskning-ska-ga-till-botten-med-maktrelationer-vid-krishante


Sverige i ett nötskal!

 

Jag anser att ansvariga i Sverigedemokraternas riksdagsgrupp borde protestera mot detta!

 

Av Thoralf Alfsson - 23 juni 2017 19:11

Jag har full förståelse för att Barometern inte lagt upp denna nyhet på sin Facebooksida. Kommentarerna skulle vara giftiga och mycket kritiska. Undrar om inte samboparet Persson och Almqvist gått för långt nu!



Av Thoralf Alfsson - 23 juni 2017 00:18

Det finns Sverigedemokrater som uppenbarligen har problem med min blogg. Eller de tycks anse att min blogg är ett problem. Det finns ett brus som även når fram till mig. Jag får ibland höra antydningar via någon annan person som hört Sverigedemokrater prata om min blogg som ett problem. Jag har dock aldrig fått veta vad som är problemet med min blogg. Ingen utav dessa personer har berättat och förklarat för mig vad i problemet består. Jag skulle vara väldigt tacksam om jag fick reda på detta. Det skulle bli så mycket enklare då.


Är det mina texter och de ämnen som jag lyfter fram som är problemet? Är det att jag lyfter fram fakta från svenska myndigheter om invandringen? Eller är det för att jag inte anslutit mig till klimatalarmismen utan att jag försöker vara objektiv och lyssna på andra än Johan Rockström? Eller för att jag är mycket kritisk mot islam och den islamisering som pågår av det svenska samhället? Eller är det för att jag håller yttrandefriheten högt och godkänner kommentarer som ibland till och med kritiserar mig själv eller Sverigedemokraterna och ledande personer inom partiet? Eller är problemet att alldeles för många läser min blogg? Eller att alldeles för många tycker att min blogg är läsvärd?


Men om man skall använda det nya modeordet, utmaning, som jag starkt ogillar och som tyvärr även börjat användas av ledande Sverigedemokrater istället för problem så borde man ju istället anse och beskriva min blogg som en utmaning och inte ett problem.


GLAD O TREVLIG MIDSOMMARAFTON ÖNSKAR JAG ALLA MINA LÄSARE!


 

Av Thoralf Alfsson - 22 juni 2017 22:51

Barometern har idag något som nästan kan liknas vid en snyftartikel om före landshövdingen Stefan Carlsson på hela 3 helsidor i pappersupplagan.


”Ett år efter att Stefan Carlsson under förnedrande omständigheter fick lämna landshövdingeuppdraget är han beredd att ta sig an livet och vardagen igen.”

 

Att det var helt och hållet självförvållat tycks Barometern fullständigt glömt bort när man skall lyfta fram Stefan Carlsson som framtida socialdemokratisk politiker i Borgholms kommun. Alkoholproblem och sexsamtal på skattebetalarnas bekostnad tycks vara bortglömda.


Det socialdemokratiska kommunalrådet i Borgholm Ilko Corkovics kommenterar uppgifterna om att Stefan Carlsson vill kandidera för socialdemokraterna i valet 2018 med följande ord till Barometern.


”Det är positivt, han är en kraftfull person. Vi står inte bakom det han har gjort, men personligen kan jag tycka att han har betalat priset för det som har hänt tidigare. Man kan inte döma en person för all framtid.”

 

Men Sverigedemokrater kan Ilko Corkovics och hans vänner inom socialdemokraterna döma för all framtid. Det ser vi exempel på dagligen, inte minst om vi skall prata om Kent Ekeroth.


Att Stefan Carlsson sedan inte är ärlig i sina svar till Barometern är ju bara tragiskt. Men jag förstår att han vill skydda både sig själv och Malin Almqvist och andra tjänstemän på Länsstyrelsen. Frågan är varför Barometern använder tre helsidor till reportage om en före detta Landshövding som fullständigt skämt ut sig för de invånare som han skall företräda.


Det är bara att läsa alla kommentarer på Barometerns Facebooksida där det finns flera artiklar om Stefan Carlsson. Irritationen är stor över att Barometern gör en artikel på hela tre helsidor.


Idag har jag varit i Sandvik på Öland för att se invigningen av den nya avsaltningsanläggningen som Borgholms kommun investerat ca 113 miljoner kronor för, inklusive vissa anslutningsledningar för att bygga bort flaskhalsar. Hans Majestät konungen var på plats för att inviga anläggningen. Kungen undvek dock att skylla det låga grundvattnet på klimatförändringarna, till skillnad mot flera andra talare.


Det såg ut som kungen var ganska skeptiskt till det avsaltade vattnet. 

 

Men efter att ha fått lite i glaset blev det andra miner.


 


Av Thoralf Alfsson - 21 juni 2017 21:24

Hyenorna inom media vädrar morgonluft och hoppas på att Kent Ekeroth skall slängas ut till journalistmobben. Det går inte att tolka medias intresse för rättegången vid Stockholms tingsrätt på något annat sätt. Jag hoppas de blir blåsta på samma sätt som när Trump vann presidentvalet i USA.


Väldigt intressant att lyssna till Sven-Erik Alhem i eftermiddagens Studio Ett. Jag trodde knappast mina öron när jag hörde hur han argumenterade och överöste Kent Ekeroths försvarsadvokat Johan Eriksson, med beröm och superlativ. Han uppehöll sig sedan länge vid den situation som Kent Ekeroth alltid befunnit sig i så fort han rört sig ute i Stockholm och då speciellt under kvällstid och vid nöjeslokaler. Nödvärnsrätt har många dimensioner som man kanske inte tänker på. Han tog även upp att flera vittnen är vänner till målsägande, underförstått att trovärdigheten kan ifrågasättas. Som avslutning gav han sin personliga åsikt om utgången av målet. Kent Ekeroth kommer frias!

 

Leif GW Person verkar ha ändrat sig efter att han närvarat vid rättegången och tror även han att Kent Ekeroth frias enligt en artikel i Expressen.


Han grundar utlåtandet bland annat på att en entrévärd ska ha betett sig olämpligt.

– Sen tycker jag åtalet är lite tunt. De har tagit misshandeln för given och nästan inte haft någon uppmärksamhet på den eventuella nödvärnssituationen, eller den inbillade nödvärnssituationen, säger Leif GW Persson.”


Som mina läsare känner till har jag ju själv blivit utsatt för helt oprovocerat våld på en pub i Kalmar. Men sedan förekommer det givetvis att jag får höra verbala kommentarer också men det jag utsatts för är nog inget som går att jämföra med det som Kent Ekeroth har utsatts för. Jag vet hur många som dömts för hot och ofredande av Kent Ekeroth. Det är många men det borde vara fler. Många har kommit undan genom åren.


Om Kent Ekeroth skulle fällas för ringa misshandel kommer väldigt många anse att det är en politisk dom för att få bort Kent Ekeroth från riksdagen. Det tycks vara många som hoppas på det. Jag tror dock att till och med vänsterfolk kommer anse att en fällande dom är en politisk dom men de kommer givetvis applådera en sådan dom.


Rättegången genomfördes dock utan nämndemän vilket är positivt då det inte kan bli någon diskussion om nämndemännens politiska hemvist.


Jag begärde ju ut hela förundersökningen i februari och har läst alla 160 sidor vilket jag skrev om i ett blogginlägg med rubriken ”Politisk dom”. Det finns många motstridiga uppgifter i förundersökningen och det tror jag försvarsadvokaten kommer skjuta in sig på väldigt hårt.

 

”På väg ner dit ser jag en entrévärd från Solidaritet som är i upplösningstillstånd och står och skriker åt Ekeroth då "kom då din fitta" …ja… "din jävla fitta, stå inte och göm dig bakom dina Säpo-vakter" helt vansinnig! så jag puttade bort honom och skriker åt honom att inte närma sig.”

 

Från mitt blogginlägg i februari.


Efter att jag hört Sven-Erik Alhem ikväll är jag nu faktiskt försiktigt optimistisk om utgången av rättegången. När jag sedan även läser vad GW Persson säger så stärks den bilden. 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards