thoralf

Direktlänk till inlägg 12 juni 2017

INTRESSANT SAMTAL

Av Thoralf Alfsson - 12 juni 2017 05:34

 
 
Ingen bild

Tobbe S

12 juni 2017 08:56

Skrämmande samtal...

 
Ingen bild

En som vet

12 juni 2017 11:09

Det borde SOCIALCHEFEN lyssna på.Lyssna och lär PUNKT slut.

 
Ingen bild

Karl

12 juni 2017 11:24

När kommer sånt här på SVT, aldrig.

 
Ingen bild

Jon

12 juni 2017 12:27

Mycket bra, älskar när experter som verkligen vet vad de talar om uttalar sig. För min del har jag i princip gett upp den svenska modellen då mina skattepengar nu missbrukas å det grövsta. Det gäller nu bara att ta för sig och skita i alla andra så vi har ett stort moraliskt förfall när inte ens en gång den svenska befolkningen längre ser någon anledning att göra rätt för sig och betala skatt, förfallet är snart totalt.

 
Ingen bild

Hacke

12 juni 2017 12:38

Någon nationalekonom är jag då definitivt inte. Däremot en person med mer likheter med Spara än Slösa. Detta sannolikt till följd av uppfostran i kombination med tämligen knapra förhållanden. Och det har fungerat bra. Därför förstod jag också rent intuitivt att något var i grunden galet med den 68-generation jag trots det kom att bli en del av men egentligen inte trodde på. Jag får skylla på alltför dålig motståndskraft mot grupptryck och tidsanda. Parollen var: Allt åt alla, här och nu.

Så även om det kanske inte är några direkta nyheter för oss som sedan länge lämnat åsiktskorridorens torftiga informationsutbud är det ändå intressant att få detta historiskt och vetenskapligt analyserat och vidimerat samtidig som den sunda känsla jag hade under de mest galna åren idag har förstärkts till vad som närmast kan betraktas som katastrofläge. Det finns ingen finansminister i detta land som kan inbilla mig att allt är lugnt och att Sverige går på räls. Att man understryker det med att försöka få oss att tro att detta tillstånd inte bara garanteras utan dessutom blir bättre med massimport av folk från dysfunktionella kulturer från världens alla hörn förstärker bara min oro och sunda skepsis.

Att detta är ren humbug från början till slut skulle faktiskt till och med en sådan som Slösa begripit på den tiden det begav sig. För så långt har det gått med denna 68-generations härjningar att den tidens Slösa är vår tids Spara. Och hennes riktiga namn är för närvarande Magdalena.

 
Ingen bild

Uppströms

12 juni 2017 12:40

Ian Smith var ett geni som gjorde Zimbabwe välmående på 80-talet. Klansamhället har vi redan i Sverige utan invandringen. Det märker man på synen på sjukpensionärer och fattigpensionärer.

http://solrosuppropet.se

 
Ingen bild

Ölandsbonde

12 juni 2017 12:56

Äh. "Don´t worry. be happy". Det är flera år till kollapsen. Och snart börjar U21-EM.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

12 juni 2017 13:42

Den som tror att det går att ändra på den negativa utvecklingen i samhället med ökande kriminalitet och otrygghet är naiv.
Dom åtgärder som skulle krävas är det ingen svensk politiker som törs föreslå.
Sverige är på väg mot ett tillstånd som kan liknas mot 30-talets Tyskland.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

12 juni 2017 13:52

4 st videoföreläsningar med Hans Jansvik.

Hela videon om det kommunala "självstyret" (Rekommenderas)
https://www.youtube.com/watch?v=BA1Sc-MrP_4


https://www.youtube.com/channel/UCRMipUMP4KIaiIkQdqeuXLQ

 
Ingen bild

calle

12 juni 2017 13:55

det är mycket, mycket , mycket värre än vad en ekonom kan vägar säga med sitt sakliga språkbruk. se hans 4 st föreläsningar.

lägg till statens uppgift har lagts ut på privata aktörer, vård, skola, järnvägsunderhåll mm

inse staten och kommuner lånar pengar för att få finanserna att gå ihop, en dag tar krediten slut? inga mer lån! skall då staliga och kommunala bolag säljas, skall brytningsrättigheter säljas, vad händer om bubblan bostadsmarknaden inte håller

 
Leif W

Leif W

12 juni 2017 14:59

Intressant info som kommer fram i intervjun med Hans Jensvik att med dagens upplägg så kommer samtliga Sveriges kommuner om 8år att gå samma öde till mötes som Malmö, men var befinner sig Malmö om 8år.....?
Vilka ska försörja kommande generationer och vilken äldrevård kommer vi att få i framtiden?

http://www.kyrkovalet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gustaf

12 juni 2017 19:02

Be barn och barnbarn att överväga vilka möjligheter att leva i vårt land. Det är en tidsfråga tills vi måste flytta/emigrera. Vår regering utgör ett hot mot våra möjligheter och landets ekonomi blir snart uppenbar. Vakna gott folk !

 
Ingen bild

Lena

12 juni 2017 19:02

Fantastiskt att Hans Jensevik delar med sig av sin kunskap och klokskap!!!

 
Ingen bild

Lena

12 juni 2017 20:07

@Gustav Jag tänker på samma sätt som du - de som kommer att klara detta är de som tjänar mycket bra + en del undanlagt, många kommer inte klara av det. Friheten är bortblåst. Nu har vi fått förklaringen hur det ekonomiskt o politiskt skett. De har trollat bort våra pengar på vad? På ren dynga, folk som endast vill oss illa.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

12 juni 2017 20:22

En väldigt viktig fråga är om man ska tillåtas att ha maskerat ansikte på allmän plats.
I Norge har utvecklingen kommit längre.
Där har dom kommit fram till det inte ska vara "maskerad" i skolor varje dag.
Trögfattarna i Sverige kommer nog så småningom att fatta att allmän maskerad inte är någon bra ide'.

 
Ingen bild

ulf dahl

12 juni 2017 20:50

Det bästa är väl att en hel del 40-talister till slut kommer få betala tillbaka vad dom tagit. Den krisen kommer drabba alla som är beronde av kommunerna.Och jag tror krisen kommer tidigare än 2025 kanske 2018?

 
Ingen bild

Gustaf

12 juni 2017 21:46

Missa inte Trögfattarföreningens årsmöte med Galenskaparna.
Clas Eriksson
Finns på You Tube.

 
Ingen bild

Marika G

12 juni 2017 22:12

Vem vill anställa en person med öronlappar?!
Kvinnor som bär den muhammedanska slöjan står inte till arbetsmarknadens förfogande fullt ut. Slöjan sitter som ett lock för öronen och därmed sätter den ned hörselförmågan. Det är inte många rationella arbetsgivare som önskar sig en sådan personal.
Muhammeds harem bör inte omfattas av samhällets skyddsnät vid arbetslöshet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards