thoralf

Alla inlägg den 4 juni 2017

Av Thoralf Alfsson - 4 juni 2017 20:32

 


Peter Kofod, Dansk Folkeparti talar i Norrköping.

 

”En sån dag som denna när SD fyller hela Louis de Geer med hyfsat vanligt och vettigt folk och när till och med "statliga SCB*" nyss har bekräftat att Sverigedemokraterna nu är större än Moderaterna; en sådan dag visar Jimmie Åkesson varför han framstår som den bästa och skickligaste partiledaren och kommunikatören i Sverige just nu. Gudrun Schyman och Jan Björklund må ursäkta; men så är det.”

Vidar Andersson


På sin blogg skriver faktiskt Vidar Andersson riktigt bra om inledningen av SD 2018

http://www.folkbladet.se/blogg/widardirekt/det-nast-basta-med-jimmie-akesson/?blog=2518025&entry=9605418


Att träffa så många partivänner är alltid väldigt trevligt. Jag vet inte hur många som jag hälsat på under helgen. Hur många som kommit fram och tackat mig för min blogg. Det startade redan med personalen vid incheckningen, ett väldigt skönt välkomnande. Sedan hoppas väldigt många att jag återkommer till riksdagen. Det är valberedning som har det i sin hand!


När jag lämnade Louis de Geer för att gå till hotellet och hämta min bil för hemfärden möte jag på en gångväg en man i 70-årsåldern kanske äldre som utbrast ”dig känner jag igen”. Han var inte deltagare vid SD 2018 eller partimedlem. Han tackade mig och sa att ”det behövs sådana som du”. Det var en väldigt skön avslutning på en väldigt trevlig helg. Han liknade faktiskt Vidar Andersson ;-)


Nytt terrordåd i London. Sju döda och flera allvarligt skadade. Imponerande av brittisk polis att man redan efter 8 minuter efter första larmet skjutit ihjäl de tre islamisterna! Jag undrar hur lång tid det hade tagit för svensk polis?


Jag nöjer mig med att bara påminna om mitt blogginlägg ”Dags att tala klarspråk 3”.


Kvällens Agenda.


Vilka patetiska och naiva deltagare som diskuterar islamistiska terrorister. En liberal och en vänsterpartist, bara att SVT väljer dessa partier att debattera islamister. Niklas Ekdahl trodde att islamisterna så småningom skall tröttna och sluta med sina terrordåd. Snacka om att vara naiv. Islam har inte dött ut på 1400 år. Islam har heller inte reformerats på 1400 år.




Av Thoralf Alfsson - 4 juni 2017 00:11

Ni som väntar på ett riktigt blogginlägg får vänta lite. Jag är i Norrköping på Sverigedemokraternas stora Event SD 2018. Social samvaro med likasinnade står på programmet.


Alltid lika trevligt att träffa så många läsare av bloggen. Undrar om jag själv förstår hur många som läser mina blogginlägg? Vi är väl bara drygt 1 000 eller kanske 1 400 i Norrköping.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards