thoralf

Alla inlägg den 24 maj 2017

Av Thoralf Alfsson - 24 maj 2017 20:00

Känner att jag trots att jag varit hårt förkyld ett antal dagar kan ta långhelg med gott samvete. Jag har flera blogginlägg på gång till helgen. Jag har ägnat delar av tisdagen och onsdagen åt att dela ut foldern ”Vårdpartiet” i Hossmo, Ljungbyholm, Tvärskog och Påryd. Det blev totalt ca 170 km på trehjulingen och drygt 1 200 foldrar utdelade. Får se om det blir Smedby som får foldern i nästa vecka.


Förra året nekades Sverigedemokraterna i Torsås att hyra Folkets hus. Jag skrev om det i ett blogginlägg. SD i Torsås överklagade också beslutet om kommunala bidrag till Folkets hus eftersom man inte följde Torsås kommuns riktlinjer för stöd. Jag skrev även om detta i ett blogginlägg.


Nyligen var det dags för beslut om nya bidrag till föreningar, däribland Folkets hus. Bildningsnämnden i Torsås beslutade dock att stoppa delar av bidraget till Folkets hus. Janita Kirchberg SD fick med sig ledamöter från Kristdemokraterna, Moderaterna och Liberalerna i nämnden.

http://www.barometern.se/torsas/folkets-hus-gick-miste-om-bidrag/


”Janita Kirchberg (SD) ansåg att Folkets hus inte uppfyller kommunens regler vad gäller bidrag till allmänna samlingslokaler. SD har tidigare nekats hyra lokal av Folkets hus.

 

"Det kan inte anses vara skäliga villkor att baserat på lögner utestänga ett specifikt parti", menar SD.

 

På senaste sammanträde i bildningsnämnden fick Janita Kirchberg stöd av Anna Olausson (KD), Anders Palmér (M) och Elsa Jannert (L).”

 

Folkets hus i Torsås har i sin policy en häpnadsväckande skrivning enligt artikeln i Barometern.


I Folkets hus policy står det bland annat "aktiviteter arrangerade av främlingsfientliga och rasistiska partier, såsom SD säger vi nej till".

 

Styrelsen för Folkets hus i Torsås bör nog fundera över om de är rätt personer att sitta i styrelsen. Sverigedemokraterna i Torsås gör ett väldigt bra jobb och det skulle inte förvåna mig om SD blir största parti i kommunvalet 2018.


Så bor du i Torsås är det dags att bli medlem i kommunens bästa parti. Sverigedemokraterna!

 

PS

 

När jag idag delade i Ljungbyholm var jag på en kort återvändsgata (Semaforvägen). När jag var på väg tillbaka på gatan hade en kvinna i 50-års åldern tagit upp foldern från sin brevlåda. När jag kom förbi rev hon den i två delar med ett triumfaktigt flin när jag åkte förbi. 


En sådan människa vaknar inte förrän hennes egna barn våldtas eller dödas i en terrorattack. Om hon ens vaknar då. Jag tror att i hennes värld existerar nog bara Idol, Lets dance, Bonde söker fru och alla andra fördummande program. I mina ögon är hon svagbegåvad och jag tycker synd om henne!



 


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards